Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



STEERING BOOSTER

This electromechanical motor car steering booster has been developed by the research staff of the Automation department and the Electromechanics department in NSTU in co-operation with research engineers from the ELSIB Corporation in Novosibirsk and the Avtoelectronika Corporation in Kaluga. It is designed for the family of the VAZ-2110 motor cars. The booster is protected by RF patent № 218091.

The fundamental difference of the proposed electromechanical steering booster from similar Russian and foreign ones is the lack of a mechanical reduction gearbox, which makes it possible to simplify its design and improve operational reliability. The use of a special high-torque synchronous permanent-magnet motor designed at the NSTU Electromechanics department (RF Patent №2059994) enabled the researchers to eliminate a mechanical reduction gearbox from the kinematic scheme. This motor can produce a torque practically equal to the torque developed by a high-speed motor with a mechanical reduction gearbox used in conventional steering boosters.

The steering booster consists of an electric motor, a torque sensor to measure a torque applied to the wheel by the driver, a rotor position pickup and a control unit. The torque sensor and the rotor position pickup send signals to the control unit and it generates currents in the motor windings. These currents produce a torque that is applied directly to the booster axle. The torque value can amount to 21 N/m.

Currently the proposed electromechanical booster is being tested at the AvtoBAZ plant in Tolyatti. Large-scale manufacture of the booster is under at the ELSIB Corporation in Novosibirsk and the Avtoelectronika corporation in Kaluga.




Переглядів: 594

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
BY THE MBE METHOD | MULTIFUNCTIONAL DEVICE FOR REFLEXOTHERAPY

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.