МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тягово-економічні показники автомобіля2.1. Вибір і обґрунтування вихідних даних
Частина вихідних даних обумовлюється індивідуальним завданням на курсову роботу — прототип автомобіля, вантажопідйомність, число передач, максимальна швидкість руху на прямій передачі, зведений коефіцієнт дорожнього опору. Інші вихідні дані автомобіля обґрунтовуються на основі індивідуального завдання. Вибираються або визначаються конструктивні параметри автомобіля: тип двигуна, його номінальна частота обертання; питома ефективна витрата палива; вага (сила тяжіння) автомобіля; тип і розміри шин; тип і к.к.д. трансмісії; площа лобового опору і коефіцієнт обтічності автомобіля. Тип двигуна автомобіля приймається за прототипом або вибира-ється із врахуванням досягнень двигунобудування. Номінальна частота обертання колінчастого вала двигуна становить:
nн = hnVmax, (2.1)
де hn – коефіцієнт оборотності двигуна, приймається для вантажних автомобілів у межах 30…40 [1]; Vmax – максимальна швидкість руху на прямій передачі з номінальною частотою обертання колінчастого вала двигуна, км/год (згідно із завданням). Питома ефективна витрата палива geн під час номінального режиму роботи для дизельних двигунів становить 240…250 г/кВт год [2], для бензинових – 305…325 г/кВт год. Повна (максимальна експлуатаційна) вага автомобіля складається з власної ваги автомобіля Go і його вантажопідйомності Gв (ваги вантажу): Ga = Go+Gв. (2.2)
Власна вага автомобіля визначається таким чином:
, (2.3)
де hG – коефіцієнт вантажності (задається). Залежно від призначення автомобіля та умов його експлуатації приймається тип шин, а їх розміри вибирають за прототипом (табл. А.3) або за максимальним навантаженням на одне колесо. Навантаження Gк, яке припадає на ведуче колесо, становить: , (2.4) де λк – коефіцієнт, який враховує навантаження на задню ведучу вісь автомобіля і дорівнює 0,70…0,75; Кк – число коліс на ведучій осі. Тип і к.к.д. трансмісії ηтр приймають за прототипом, який для сучасних вантажних автомобілів перебуває в межах 0,85…0,93. Площу лобового опору приймають за прототипом або визначають з виразу:
F = Н·В, (2.5)
де Н, В – відповідно висота і колія автомобіля, м (приймають за прототипом). Коефіцієнт обтічності kw вантажних автомобілів є в межах 0,6…0,75 Н·с2/м4 і вибирається з урахуванням площі лобового опору або приймається за прототипом.
Приклад. Задано за завданням:
Прототип автомобіля КамАЗ-5320 Вантажопідйомність, т 8,5 Коефіцієнт використання вантажопідйомності 0,95 Число передач 4 Максимальна швидкість руху на прямій передачі, км/год 90 Зведений коефіцієнт дорожнього опору руху 0,033
За прототипом приймаємо вантажний автомобіль, який обладнаний дизельним 4-хтактним двигуном і механічною ступінчастою трансмісією. Номінальна частота обертання колінчастого вала двигуна становить:
nн=30·90=2700 об/хв.
Питому ефективну витрату палива під час номінального режиму роботи приймаємо згідно з [2], geн=245 г/кВт∙год. Власна вага автомобіля визначається з виразу:
Gо=(8,5·103·9,8/0,95)=87684 Н; Повна вага автомобіля становить: Gа = 87684+8,5·103·9,8 = 170984 Н.
Для проектованого автомобіля приймаємо шини 9-20, а к.к.д. трансмісії hтр = 0,9. Площа лобового опору становить: F = 2,53·2,01 = 5,1 м2.
Коефіцієнт обтічності з урахуванням площі лобового опору приймаємо kw =0,7 Нс2/м4 [1].
Читайте також:
|
||||||||
|