Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тягово-економічні показники автомобіля

2.1. Вибір і обґрунтування вихідних даних

 

Частина вихідних даних обумовлюється індивідуальним завданням на курсову роботу — прототип автомобіля, вантажопідйомність, число передач, максимальна швидкість руху на прямій передачі, зведений коефіцієнт дорожнього опору.

Інші вихідні дані автомобіля обґрунтовуються на основі індиві­дуального завдання. Вибираються або визначаються конструктивні па­раметри автомобіля: тип двигуна, його номінальна частота обертання; питома ефективна витрата палива; вага (сила тяжіння) автомобіля; тип і розміри шин; тип і к.к.д. трансмісії; площа лобового опору і коефіцієнт обтічності автомобіля.

Тип двигуна автомобіля приймається за прототипом або вибира-ється із врахуванням досягнень двигунобудування.

Номінальна частота обертання колінчастого вала двигуна становить:

 

nн = hnVmax, (2.1)

 

де hn – коефіцієнт оборотності двигуна, приймається для вантажних автомобілів у межах 30…40 [1];

Vmax – максимальна швидкість руху на прямій передачі з номінальною частотою обертання колінчастого вала двигуна, км/год (згідно із завданням).

Питома ефективна витрата палива g під час номінального режиму роботи для дизельних двигунів становить 240…250 г/кВт год [2], для бензинових – 305…325 г/кВт год.

Повна (максимальна експлуатаційна) вага автомобіля складається з власної ваги автомобіля Go і його вантажопідйомності Gв (ваги вантажу):

Ga = Go+Gв. (2.2)

 

Власна вага автомобіля визначається таким чином:

 

, (2.3)

 

де hG – коефіцієнт вантажності (задається).

Залежно від призначення автомобіля та умов його експлуатації приймається тип шин, а їх розміри вибирають за прототипом (табл. А.3) або за максимальним навантаженням на одне колесо.

Навантаження Gк, яке припадає на ведуче колесо, становить:

, (2.4)

де λк – коефіцієнт, який враховує навантаження на задню ведучу вісь автомобіля і дорівнює 0,70…0,75;

Кк – число коліс на ведучій осі.

Тип і к.к.д. трансмісії ηтр приймають за прототипом, який для сучасних вантажних автомобілів перебуває в межах 0,85…0,93.

Площу лобового опору приймають за прототипом або визначають з виразу:

 

F = Н·В, (2.5)

 

де Н, В – відповідно висота і колія автомобіля, м (приймають за прототипом).

Коефіцієнт обтічності kw вантажних автомобілів є в межах 0,6…0,75 Н·с24 і вибирається з урахуванням площі лобового опору або приймається за прототипом.

 

Приклад. Задано за завданням:

 

Прототип автомобіля КамАЗ-5320

Вантажопідйомність, т 8,5

Коефіцієнт використання вантажопідйомності 0,95

Число передач 4

Максимальна швидкість руху на прямій передачі, км/год 90

Зведений коефіцієнт дорожнього опору руху 0,033

 

За прототипом приймаємо вантажний автомобіль, який обладнаний дизельним 4-хтактним двигуном і механічною ступінчастою трансмісією.

Номінальна частота обертання колінчастого вала двигуна становить:

 

nн=30·90=2700 об/хв.

 

Питому ефективну витрату палива під час номінального режиму роботи приймаємо згідно з [2], g=245 г/кВт∙год.

Власна вага автомобіля визначається з виразу:

 

Gо=(8,5·103·9,8/0,95)=87684 Н;

Повна вага автомобіля становить:

Gа = 87684+8,5·103·9,8 = 170984 Н.

 

Для проектованого автомобіля приймаємо шини 9-20, а к.к.д. трансмісії hтр = 0,9.

Площа лобового опору становить:

F = 2,53·2,01 = 5,1 м2.

 

Коефіцієнт обтічності з урахуванням площі лобового опору приймаємо kw =0,7 Нс24 [1].

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. Абсолютні показники фінансової стійкості
  3. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  4. Абсолютні статистичні показники.
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Аварія автомобіля
  7. Аналіз компонування автомобіля та визначення параметрів ваги
  8. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  9. Аналітичні показники рядів динаміки.
  10. Аналітичні показники ряду динаміки.
  11. Аналітичні показники ряду динаміки.
  12. Базисні показники




Переглядів: 842

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз техніко-економічних показників розрахованого | Потужність двигуна

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.