Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІІІ. 3. Особливості композиційного аналізу ландшафтного об’єкту натуралістичного мотиву

Натуралістичний мотив архітектурно-планувальної композиції парку поширився в Європі починаючи з XVIII ст.

ІІІ. 3.1. СОФІЇВКА. Парковий комплекс «Софіївка» заснований у 1796 році власником міста Умань, польським маґнатом Станіславом Щенсним (Феліксом) Потоцьким та названий на честь його дружини Софії Вітт-Потоцької. Автором проекту і керівником будівництва парку був військовий інженер Людвіг Метцель. Уманський парк Софіївка є прикладом натуралістичного мотиву архітектурно-планувальної композиції, принципи побудови якого поширилися з ІІ пол. XVIII ст. У побудові парку були задіяні принципи та елементи двох напрямів натуралістичного мотиву. Сентиментальний сценарій парку проявляється у ідеї створення ландшафту за мотивами античних творів. І хоча другий - романтичний мотив композиції - набув поширення з ХІХ ст. у Софіївці він відбувся у повній мірі засобом акцентування природної основи – ріки та кам’янистих схилів. Парк був створений у майже безлісій місцевості, почленованій річкою. Численні балки та яри врізалися в гранітне підложжя, що часто виходило на поверхню. Камінь використовувався для зведення гребель і мостів, для шлюзів, для створення гротів. До комунікаційної програми парку було залучено численні гроти, печери – все що возвеличувало дику природу. Мальовничість була досягнута змінністю композиційних рішень від сонячної поляни до суворих скелястих гротів та потаємних частин парку. Так, на глибині була пробита галерея для підземної р. Стікс та вирубано ложе овального Мертвого озера.

В основу синтезу складових частин і композиційних елементів цього ансамблю закладена схема перетікання просторів (І,ІІ,ІІІ, IV …) (Рис. 10). Цілісність композиції досягається формуванням основних картин та подій на основі природного каркасу у вигляді долинного простору та поперечно порізаних ярами і балками схилів. Головна композиційна вісь парку проходить по річищу Кам'янки (колись р.Багно). Відповідно, основою композиції парку є система штучних басейнів та ставів, розташованих вздовж течії річки: Верхній — понад 8 га, Нижній — близько 1,5 га, водопадів зі шлюзами, каскадами, водограями та підземною рікою р. Стікс, завдовжки 224 м. Головну і поперечну осі в просторі закріплено системою просторових орієнтирів – скульптурними (статуї 7- Зима, 8 - Еврипід, 9 - Меркурій) та архітектурними акцентами (3-павільйон Флори, 10-обеліск) та природними домінантами (2-Тарпейська скеля, 5- Левадійська (Кавказька) гірка, 11-півострів, 12-грот Страху, 23 – каскад «Три сльози»).

Місце перетину двох природних осей парку планувально закріплене найбільшим скупченням елементів природного та штучного походження.

Завданням Софіївки було створення настрою, асоціацій, філософських роздумів. Парк має явне меланхолійне забарвлення. Нагромадження кам'яних брил, вода, спадаюча з висот або спокійно протікаюча в кам'яній галереї, присмеркові гроти, кам'яні і висячі містки, каскади, ущелини і романтичні альтанки – є арсеналом засобів створення характеру, а не формального плану парку за сентиментально-романтичним сценарієм композиції.

 

Рис. 10 Композиційний аналіз парку Софіївка. А.План парку (за І.О.Косаревським); Б. Аналіз композиції (за М.Сваричевською)

Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  3. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  4. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  5. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  9. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  10. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  11. Аграрна сфера виробництва та її особливості
  12. Аграрне виробництво і його особливості




Переглядів: 793

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Отже в пропорціонуванні комплексу застосовано наростання в членуванні простору з одночасним зменшенням насиченості композиції. | Розділ 1. Електричні інформаційні сигнали та типові системи їх обробки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.