Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Reported The police officer asked us where we were going .

direct Clare said, 'What time do the banks close ?'

reported Clare wanted to know what time the banks closed .

 

In reported speech the verb usually changes to the past (were, closed etc.).

 

Are you willing to travel?

Why did you apply for the job?

What do you do in your spare time?

Can you speak any foreign languages?

How long have you been working in your present job?

Do you have a driving license?

Later you tell a friend what the interviewer asked you. You use reported speech:

She asked if {or whether) I was willing to travel.

She wanted to know what I did in my spare time.

She asked how long I had been working in my present job.

She asked why I had applied for the job. {or ... why I applied)

She wanted to know if {or whether) I could speak any foreign languages.

She asked if {or whether) I had a driving license.

 

 

Grammar Revision. Passive Voice, Question tags, Reported Speech

I variant

Task 1 Change the sentences into Passive Voice, paying attention their tenses

1. Mary apologized for troubling him

2. Police closed the road after the accident

3. The painters are painting my house

4. They’ll hold a meeting tomorrow

5. They’ll have hold a meeting by 5 o’clock tomorrow

 

Task 2 Change the sentences into Active Voice paying attention their tenses

1. A new car has just been bought by my father

2. Mark was being questioned by the police when I came

3. This work will be finished by me tomorrow

4. Classical music was being listened at 4 o’clock by him

5. I wasn’t liked by everybody

 

Task 3. A week ago you met your friend Mark and he told you some things. Now retell your another friend what Mark said to you. Use Reported speech.

1. While I am holding a spider I often feel too afraid to speak

2. How many mobile phones do you have?

3. Don’t sell your new phone

4. Is it your phone number?

5. I met with my uncle

 

Task 4 . Change the sentences into Direct speech:

1. She asked me if I liked spiders.

2. He said he had been reading all morning

3. She said she would help me

4. He said he had just bought a new car

5. Kate said they were leaving for Canada the next day

 

Take 5. Complete the Disjunctive questions:

1. Don’t eat that ice-cream, …?

2. You cannot speak German, …?

3. She has a lot of brothers, …?

4. We have got a lot of nephews, …?

5. I lived in London 5 years ago, …?

 

II variant

Task 1 Change the sentences into Passive Voice, paying attention their tenses

1. The doctor prescribed her new medicine

2. Everybody laughed at this funny animal

3. We have been looking for you the whole evening

4. Have dogs ever attacked you?

5. They are selling delicious fruit ice cream there now

 


Читайте також:

  1. A4) somewhere; B4) anywhere; C4) nowhere; D4) everywhere
  2. Am going to meet
  3. C. Practice introducing yourself, friends and groupmates. Remember to smile (and use handshakes where appropriate).
  4. Choose the correct variant in reported speech for each sentence.
  5. Duties and Responsibilities of the Police Officers.
  6. Exercise 7. In this text from a special booklet you are going to learn about the 10 benefits of the WTO trading system; some are well-known, and others are not so obvious.
  7. GOING ABROAD
  8. GRAMMAR: INDIRECT SPEECH/REPORTED SPEECH
  9. Identify the rooms in the pictures and say what you can see in these rooms and where these items are situated using the following prepositions.
  10. If acting for the Seller, where the Buyer comes from a country with foreign exchange restrictions, a clause similar to the following should be considered.
  11. III. Insert articles where necessary.
  12. Imagine you are late for college. What are you going to do?




Переглядів: 996

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercises | Task 2 Change the sentences into Active Voice paying attention their tenses

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.026 сек.