Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



C. Practice introducing yourself, friends and groupmates. Remember to smile (and use handshakes where appropriate).

After you have been introduced to someone, it is polite to ask a few general questions to get acquainted. For example:

- Where are you from, Carol?

- I'm from Connecticut.

- Connecticut, which part?

- Hartford, the capital. How about you, Ben?

- Nebraska - a place called Bellevue. It's near Omaha.

- How do you know Alan (A)?

- He is my friend from college.

When meeting someone for the first time, it is not appropriate to ask certain types of questions. Do NOT ask: A person's age, Birth date, Salary, Weight, Marital status. You may ask general questions about the situation. For example:

- How do you know Alan (the person who introduced us)?

- Are you a student at this university?

- Is this your first time here?

- What do you do for a living?

- How long have you been working for (company)?


Читайте також:

  1. A practice what they learn day after day
  2. A4) somewhere; B4) anywhere; C4) nowhere; D4) everywhere
  3. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  4. B. Practice the following conversation with a partner using the substitutions in the box.
  5. Complete the phrasal verbs. Remember to put the verb into the correct form.
  6. Control Engineering Practice
  7. Conversation Practice and Communicative Activities
  8. Conversational Practice
  9. Conversational Practice
  10. Conversational Practice
  11. Conversational Practice




Переглядів: 698

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
B. Now try to go around a class, greet and start a conversation. | LANGUAGE SKILLS 3: CLOSING A CONVERSATION

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.