МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Conversational Practice1. Agree or disagree with the statements given below. Use the introductory phrases and develop the idea further. Use the following phrases: I hold a similar view … I share this viewpoint … It’s correct to say … This is a convincing argument … I see no point at all to disagree that … There is no point in denying that … That doesn’t sound convincing enough … Not quite so, I am afraid. I don’t think this is just the case. I doubt it. Far from that. Just the other way round. Not at all. Quite the reverse.
1. Different levels of human intellect were being modeled. 2. For a long time mathematicians did not try to treat matters of perception mathematically. 3. A worker in artificial intelligence seeks to design sophisticated information-processing machines that parallel human intellectual behaviour or brain function. 4. The design of correct AI parallels the structure of human brain. 5. Robots – mechanical intelligence capable of operating in our own real world environment – are widely employed in science and engineering. 2. Choose the definition of artificial intelligence which, to your mind, is the correct one. Justify your choice: 1. AI – is a science of robots. 2. AI – is an experimental science which employs computer as a means of modeling to perceive the nature of the human thinking. 3. AI – is a science that designs machines to make what a man consider intellectual when he is making the same. 4. AI – is the area concerned with programming computers to behave in an intelligent way.
3. Debate the given statement. It is advisable that the group be divided into two parties, each party advocating their viewpoint. Use the following introductory phrases: I will start by saying (claiming) that … What I mean to say is … You are free to disagree with me but … My point is that … Much depends on who (when, what, how) … I’d like to make it clear …
The field of AI exhibits a recurring pattern: early dramatic success followed by unexpected difficulties and failures. This pattern occurs in all basic areas of AI (problem-solving, game-playing, language-translation and pattern-recognition) in two phases, each lasting roughly five years. The reasons, to your mind? Give a short summary of the text. Читайте також:
|
||||||||
|