Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Conversational Practice

1. Speak about:

a) the way the information is stored;

b) the way the information is recollected;

c) the technique short-term memory serves;

d) the technique long-term memory serves;

e) two ideas the brain works.

2. Clarify what we mean by the phrases:

1. Short-term memory serves as a kind of holding pen for data we may or may not want to retain.

2. In order for information to make the leap from STM to LTM, it must have some significance or association.

Expand the given statements and develop each of them into a paragraph.

1. Short-term memory is our simplest memory-storage.

2. Long-term memory has a comparatively limitless capacity and duration.

3. The way information is stored depends upon the way it was learned in the first place.

 

4. Debate the given problem. It is advisable that the group be divided into two parties, each party advocating their viewpoint. Use the following introductory phases:

I will start by saying (claiming) that …

What I mean to say is …

You are free to disagree with me but …

My point is that…

Much depends on who (when, what, how) …

I’d like to make it clear…

What goes in the brain when we process a thought? Here opinions diverge. Some suggest that the structure of a nerve pathway changes when data are preserved, forming a neural road map of a thought. Others think brain works holographically, each new piece of information being stored in all areas of the brain.

Give a short summary of the text.

Text B. The Memory of the Modern Supercomputers

1. Read and translate the text:


Читайте також:

  1. Control Engineering Practice
  2. Conversational Practice
  3. Conversational Practice
  4. Conversational Practice
  5. Conversational Practice
  6. Conversational Practice
  7. Conversational Practice
  8. Conversational Practice
  9. Conversational Practice
  10. II. Listen to the following words and practice their pronunciation
  11. II. Listen to the following words and practice their pronunciation




Переглядів: 651

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | The Memory of the Modern Supercomputers

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.