МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Task 2 Change the sentences into Active Voice paying attention their tenses1. We were shown the way out of the wood by the old man 2. She will be offered some interesting work by them 3. All the books have been put into the bookcase by the girl 4. Fields are covered in winter by snow 5. I am always invited to dinner by her
Task 3. A week ago you met your friend Mark and he told you some things. Now retell your another friend what Mark said to you. Use Reported speech. 1. We have forgotten to take a ball 2. What will I do with Nick? 3. Sell your car to me 4. Do you like Mary? 5. Did you meet Mary?
Task 4 . Change the sentences into Direct speech: 1. She asked me if I had passed the exam. 2. He said it had been raining for an hour 3. She said she couldn’t speak German 4. He wanted to know who my friend was 5. He told me to come in time
Take 5. Complete the Disjunctive questions: 1. Let’s discuss it together, …? 2. You are my best friend, …? 3. My mother has long hair, …? 4. My mother has not got long hair, …? 5. I loved history at school, …?
III variant Task 1 Change the sentences into Passive Voice, paying attention their tenses 1. We shall finish this work in time 2. They were selling new children’s books at 8 o’clock 3. She has given me an English book 4. I have invited some friends to tea 5. They are translating this article now
Task 2 Change the sentences into Active Voice paying attention their tenses 1. The girl was looked for everywhere by them 2. The patients are looked after well by her 3. I wasn’t blamed for the mistakes by our teacher 4. Nick had been told to go home by 8 o’clock by Mark 5. This article was being translated by my brother
Task 3. A week ago you met your friend Mark and he told you some things. Now retell your another friend what Mark said to you. Use Reported speech. 1. Will you show me your new flat? 2. I have visited all my friends 3. Don’t worry about it 4. Are you translating the article? 5. I worked at a school
Task 4 . Change the sentences into Direct speech: 1. She asked me if I could bring him the book. 2. He said he had worked there for 15 years 3. She said she didn’t attend the meeting 4. He told me to bring a piece of chalk 5. My father asked me what I was doing
Take 5. Complete the Disjunctive questions: 1. You can help me, …? 2. Don’t drop the plate, …? 3. I don’t have a car, …? 4. She had a mobile phone, …? 5. I am clever and muscular, …?
IV variant Task 1 Change the sentences into Passive Voice, paying attention their tenses 1. They built this house in 2001 2. Thousands of people attend this meeting 3. A lot of people were watching TV at 10 o’clock 4. They had waited for you by 7 o’clock 5. We are making breakfast at this moment
Читайте також:
|
||||||||
|