Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Task 2 Change the sentences into Active Voice paying attention their tenses

1. Invitations have been sent to all pupils by him

2. She will be sent to France by her boss tomorrow

3. The car is being repaired by his brother at this moment

4. The flowers are watered by our mother every day

5. I have been said to go out by the doctor

 

Task 3. A week ago you met your friend Mark and he told you some things. Now retell your another friend what Mark said to you. Use Reported speech.

1. I have been learning English with my sister

2. What is your new phone number?

3. Don’t go to the abroad

4. Are you still a student?

5. I worked at a factory with your ex-girlfriend

 

Task 4 . Change the sentences into Direct speech:

1. She asked me if I liked my new job.

2. He said he had applied for a job

3. She said she wouldn’t come the next day

4. My mother said it is her work

5. He told me to wait for him

 

Take 5. Complete the Disjunctive questions:

1. Don’t discuss it with anybody, …?

2. She is her niece, …?

3. We have bought a new house, …?

4. You have a new suit, …?

5. I am slim and good-looking, …?

 

 

Unit 4

Text: The food industry

Grammar: Verb+ -ing or Gerund


Читайте також:

  1. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  2. A. Look at the pie-chart and say whether other search service providers operate in the Russian market. Do you check their ads more than once?
  3. A. Match pictures 1 – 7 with their descriptions 1) – 6).
  4. A. Match professions with their definitions.
  5. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  6. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  7. Active Vocabulary
  8. Active Vocabulary
  9. Active Vocabulary
  10. Active Vocabulary
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. Active Vocabulary




Переглядів: 412

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Task 2 Change the sentences into Active Voice paying attention their tenses | The food industry

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.