Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Автомобільний транспорт

Автотранспортом можна перевозити всі типи вуглеводневих рідин. Автомобільний транспорт використовується для завезення нафтогрузів споживачам, віддаленим на невелику відстань від джерел постачання (наливних пунктів, складів і баз). Наприклад, автотранспортом відвантажуються нафтопродукти з нафтобаз в автогосподарства, на автозаправні станції та сільські склади пального.

Автоперевезення нафтогрузів здійснюються в тарі (нафтопродукти – в бочках, каністрах, бідонах; зріджені вуглеводневі гази – в балонах), а також в автомобільних цистернах. Автомобільні цистерни класифікують:

• за типом базового шасі:

автомобілі-цистерни, напівпричепи-цистерни, причепи-цистерни;

• по виду продукту, що транспортується: для палив, для масел, для мазутів, для бітумів, для зріджених газів;

• по місткості: малої (до 2 т); середньої (2...5 т); великий (5...15 т); особливо великий (більше 15 т).

В якості базових шасі для автомобільних цистерн використовують практично всі випускаються промисловістю вантажні автомобілі. Поділ автоцистерн по виду продукту, що транспортується обумовлено істотною відмінністю властивостей і неприпустимістю навіть незначного їх змішування.

Пристрій і устаткування автоцистерн розглянемо на прикладі автомобіля-цистерни АЦ-4,2-130 (рис. 13.2). Він призначений для транспортування нафтопродуктів щільністю не більше 860 кг / м3 з нафтобаз на склади автотранспортних, будівельних та сільських підприємств.

 

Рис. 13.2. Автомобіль-цистерна АЦ-4,2-53А

Каліброване цистерна еліптичної форми змонтована на шасі автомобіля. Вона має горловину, відстійник і відсік, що закривається двома дверцятами. На кришці горловини розташовані наливний люк, два дихальних клапана, патрубок з штуцером для відводу пари, що утворюються при наливанні, і покажчик рівня. Наливний люк в транспортному положенні закривають кришкою.

Цистерна обладнана двома пеналами для зберігання і транспортування рукавів, протипожежними і заземлюючими засобами, кріпленнями для шанцевого інструменту і приладдя, металевої майданчиком і сходами. На АЦ встановлюють самовсмоктувальний вихровий насос. Напівпричепи-цистерни не мають власного двигуна. Вони транспортуються за допомогою спеціальних тягачів. Вона призначена для транспортування і короткочасного зберігання світлих нафтопродуктів.

 

Рис. 13.3. Напівпричіп-цистерна ППЦ-16,3

 

 

Спеціальне обладнання змонтовано на шасі напівпричепа і складається: з цистерни з горловинами, поручнів, пеналами, ящиком запчастин і приладдя; технологічного обладнання, розташованого в бічному шафі і включає в себе систему трубопроводів і запірної арматури; електрообладнання, а також засобів контролю та дистанційного керування вузлами напівпричепів-цистерн. Крім того, до складу додаткового обладнання, входять фільтр тонкого очищення палива, два лічильники рідини, роздаткові рукава, намотані на барабани та роздаткові крани.

Перевагами автомобільного транспорту нафтогрузів є:

• велика маневреність;

• швидкість доставки;

• можливість завезення вантажів у пункти, значно віддалені від водних шляхів або залізниці;

• всесезонність.

До його недоліків відносяться:

• обмежена місткість цистерн;

• відносно висока вартість перевезень;

• наявність порожніх зворотних пробігів автоцистерн;

• значна витрата палива на власні потреби.

 

Трубопровідний транспорт

Залежно від виду продукту, що транспортується розрізняють такі типи вузькоспеціалізованих трубопровідних систем: нафтопроводи, нафтопродуктопроводи, газопроводи і трубопроводи для транспортування нетрадиційних вантажів. Незалежно від того, що транспортується по трубах, все вузькоспеціалізовані системи складаються з одних і тих же елементів:

1) підвідних трубопроводів;

2) головний і проміжних перекачувальних станцій;

3) лінійних споруд;

4) кінцевого пункту.

Основні переваги трубопровідного транспорту:

• можливість прокладки трубопроводу в будь-якому напрямку

і на будь-яку відстань - це найкоротший шлях між початковим і кінцевим пунктами;

• безперебійність роботи і, відповідно, гарантоване постачання споживачів, незалежно від погоди, пори року і доби;

• найбільша ступінь автоматизації;

• висока надійність і простота в експлуатації;

• розвантаження традиційних видів транспорту.

До недоліків трубопровідного транспорту належать:

• великі початкові витрати на спорудження магістрального трубопроводу, що робить доцільним застосування трубопроводів тільки при великих, стабільних вантажопотоках;

• певні обмеження на кількість сортів (типів, марок) енергоносіїв, що транспортуються по одному трубопроводу;

• «твердість» траси трубопроводу, внаслідок чого для організації постачання енергоносіями нових споживачів потрібні додаткові капіталовкладення.

 


Читайте також:

  1. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  2. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  3. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  4. Аварії і катастрофи на транспорті.
  5. Аварії на транспорті
  6. Аварії на транспорті
  7. Аварії на транспорті
  8. Аварії на транспорті.
  9. Автоматизація технологічних процесів і транспортні засоби.
  10. Автомобільний комплект для спеціальної обробки військової техніки ДК-4К
  11. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави




Переглядів: 748

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Водний транспорт | Транспортування нафти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.