Перевезення нафтопродуктів в нашій країні здійснюються залізничним, річковим, морським, автомобільним, трубопровідним, а в ряді випадків і повітряним транспортом. Причому по трубопроводах транспортують тільки світлі нафтопродукти (автомобільний бензин, дизельне паливо, авіаційний гас), пічне паливо і мазут, а іншими видами транспорту перевозять всі види нафтопродуктів.
Основним способом транспортування нафтопродуктів є залізничний. На його частку припадає близько 70% обсягу перевезень світлих нафтопродуктів і більше 30% - всіх інших. Обумовлено таке положення цілим рядом факторів, головним з яких є відносно слабка розвиненість мережі нафтопродуктопроводів.
При використанні трубопровідного транспорту нафтопродукти надходять з НПЗ на головний перекачувальних станцій і далі перекачуються по магістральному нафтопродуктопроводу (МНВП). Наприкінці МНВП знаходиться велика нафтобаза, звідки нафтопродукти автоцистернами доставляються споживачам. Часткова реалізація нафтопродуктів проводиться і по шляху проходження МНВП. Для цього проводяться періодичні скиди нафтопродуктів на пункти наливу залізничних цистерн або на попутні нафтобази. Цей спосіб не має обмежень на дальність перевезень.
Інший спосіб – налив нафтопродуктів в автоцистерни безпосередньо на НПЗ і доставка вантажу в них безпосередньо споживачам. У цьому випадку виключаються перевантаження нафтопродуктів з одного виду транспорту на інший, а отже, і їх втрати при цьому. Однак чим більше дальність транспортування, тим більше нафтопродуктів йде на власне споживання автоцистерн. Тому автомобільний транспорт застосовується переважно при невеликій дальності перевезень.
Два інші способи в загальному випадку в дорозі передбачають перевалку з одного виду транспорту на інший (з залізничного на водний або навпаки). Перевалка здійснюється з використанням резервуарів перевалочної нафтобази. В кінці шляху нафтопродукти надходять на розподільну нафтобазу, з якою вони автотранспортом доставляються довколишнім споживачам. Дані способи також не мають обмежень на відстань транспортування. Однак чим вище дальність перевезень, тим більше потрібно залізничних цистерн, танкерів і барж для доставки одного і того ж кількості нафтопродуктів. Крім того, при перевалках виникають додаткові втрати вантажів.