МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Зберігання та транспортування рідкого та газоподібного паливаВиди газоподібного палива, природній газ та його характеристика Асортимент рідкого палива Поклади рідкого палива План Тема 9. Нафта. Рідке паливо та газоподібне паливо. Типи людей за способом пізнавальної діяльності та прийняття рішень: емоційний, аналітичний, відчуваючий та інтуїтивний У діловому спілкуванні кінцевою метою є розробка взаємоприйнятного всіма партнерами рішення на основі глибокого аналізу суті проблемної ситуації. У зв’язку з цим являє інтерес класифікація людей за характером пізнавальної діяльності та способами і причинами прийняття рішень. За такими ознаками психологи розрізняють типи: емоційний, аналітичний, відчуваючий та інтуїтивний. Емоційний тип керується в поведінці своїм минулим. Він невпевнено почуває себе в нових умовах, намагається уникнути рішень, які розривають його зв’язок із минулим. У молодості такі люди здатні до ризику, а починаючи з середнього віку, стають консерваторами. Для них значущі лише ті події, які залишають яскравий слід у пам’яті. Емоційні люди важко змінюють свою думку про іншу людину. Інтуїтивний тип часто створює враження людини легковажної, нереалістичної. У цих людей постійно виникають різні ідеї, які вони відразу ж намагаються реалізувати. Вони, як правило, дуже не пунктуальні. Добре надихають інших передбаченням майбутнього, добрі агітатори. Якщо вони розумні та врівноважені – добре передбачають майбутнє. Якщо їхній інтелект невисокий, вони здатні суттєво зашкодити оточуючим. Свої переконання такі люди обстоюють дуже запально. Життя часто втомлює їх, вони мало його цінують. Поспішливі вони і в спілкуванні.
1. Поняття рідкого палива
1. Рідке паливо одержують у результаті переробки нафти. Нафта - рідке викопне паливо, масляниста рідина, зазвичай темно-бурого кольору. За складом – це складна сполука вуглеводів з домішками кислосірчатих і азотних сполук, води та мінеральних речовин. Нафта використовується для отримання різних продуктів шляхом її глибокої переробки. - Первинна переробка - включає процеси обезводжування, обезсолювання, перегонки. - Вторинна. Основним способом одержання нафтопродуктів є: Перегонка нафти - полягає у розподілі її на фракції в залежності від температури кипіння і конденсації. Залишок прямої перегонки - мазут. Переганяють у вакуумному середовищі і отримують масляні дистиляти. Залишок вакуумної перегонки - резина. Крекінг - процес відносного збільшення вмісту легких або більш летючих компонентів за рахунок зміни їх хім. структури. Нафтове паливо за призначенням підрозділяється на дві основні групи: моторне, або світле, що застосовується для спалювання в двигунах, і котельно-пічне (котельне, газотурбінне і побутове), яке використовується для топок парових котлів, промислових і побутових пічних установок. Моторне паливо, залежно від виду двигуна, у свою чергу поділяється накарбюраторне і дизельне, що використовується в двигунах внутрішнього згорання, і паливо для повітряно-реактивних двигунів та ін. Карбюраторне- характеризується детонаційною стійкістю (згорання палива поступово). До нього відноситься бензин. Бензин - безбарвна чи трохи жовтувата рідина з характерним запахом. Дизельне - нафтяна фракція, що кипить при температурі від 200-350С. Прозора рідина від жовтого до коричневого кольору. Легша води. Воно подається в двигун в рідкому вигляді, тому згоряється поступово - має період затримки. Спалахування. Чим більший період тим повільніше згорає паливо. Воно буває двох видів: 1. легке - рідкіше 2. важке - в'язке Реактивне- ракети, реактивні літаки. Продукти прямої переробки нафти: 1. рідке - авіаційний керосин, бензин, суміші керосину і бензину. 2. спирти - етиловий. Метиловий, рідкий аміак, рідкий водень 3. котельне - мазут в'язкий, сірка, механічні домішки.
2. Поклади Основні ресурси — близько 430—450 трлн. т (24—25 трлн. т сланцевої смоли) зосереджені в США (штати Колорадо, Юта, Вайомінг) і пов'язані з формацією Грін-Рівер. Великі поклади горючих сланців є в Бразилії, КНР, менші — в Болгарії, Великобританії, Росії, ФРН, Франції, Іспанії, Австрії, Канаді, Австралії, Італії, Швеції, на території колишньої Югославії.
3. Бензин — природна (одержують з нафти) або штучно одержана суміш вуглеводнів різної будови, які киплять найчастіше між 40°С і 205°С. Бензин — рухлива, горюча здебільшого безколірна рідина з характерним запахом; щільністю 0,7—0,8 г/см3); легко випаровується, утворює з повітрям у певних концентраціях вибухові суміші, Т° спалаху нижче-40°. Більшість бензинів замерзає нижче -60°С. Близько 90 % добувають з нафти. Здатність палива протистояти детонаційному згоранню називається детонаційною стійкістю і характеризується октановим числом. Чим вище октанове число, тим більше може бути стиснута в циліндрі пальна суміш. Октановим числом називається умовна одиниця, чисельно рівна відсотку (за об'ємом) озооктану в суміші, що складається з ізооктану і нормального гептану та рівноцінна за своїми антидетонаційними властивостями даному паливу. Октанове число ізооктану приймається за 100, а нормального гептану за 0. Так, якщо бензин детонує при роботі суміші, яка складається із 76% ізооктану і 24 % нормального гептану, то октанове число такого бензину дорівнює 76.
Бензин прямої гонки одержують прямою перегонкою нафти, відбираючи фракцію (бензинову) при температурах нижче 200°С. При цьому способі кількість вуглеводнів, що визначають якість, залежить від природи нафти. Крекінг-бензин утворюються крекінгом (розщепленням) важких фракцій нафти (мазуту, солярового масла) при температурі вище 400°С. Близько половини виробляють способом крекінгу. Газовий бензин добувають з природних і нафтових газів, які містять пару бензинів. Щоб відокремити їх, гази стискують і охолоджують (компресійний метод) або вбирають маслом чи активованим вугіллям. Газовий бензин хімічним складом схожий на такий отриманий прямою гонкою, але містить більше легких фракцій. Гідрогенізований бензин. Бензини також добувають гідрогенізацією (приєднання водню) нафти та вугілля, яку провадять під тиском 200 — 800 атмосфер. Синтетичний бензин одержують, переробляючи водяний газ при наявності каталізаторів.
Мазут - рідкий продукт темно-коричневого кольору, залишок після виділення з нафти або продуктів її вторинної переробки бензинових, гасових і газойльових фракцій, що википають при температурі до 350—360°С. Мазут застосовується як паливо для парових котлів, котельних установ і промислових печей.
4. Газоподібне паливо – це переважно стиснені гази: ü метан ü етан ü природний газ ü водень ü газогенераторний газ
Природний газ — суміш газів, що утворилася в надрах землі при анаеробному розкладанні органічних речовин. Природний газ є корисною копалиною. Часто є побічним газом при видобутку нафти. Природний газ у пластових умовах (умовах залягання в земних надрах) знаходиться в газовому стані у вигляді окремих скупчень (газові поклади) або у вигляді газової шапки нафтогазових родовищ — це вільний газ, або в розчиненому стані в нафті або воді (у пластових умовах), а в стандартних умовах— тільки в газовому стані. Метан — найпростіша органічна сполука вуглецю з воднем, природний безбарвний газ без запаху, хімічна формула — СН4. Зустрічається в осадовому чохлі земної кори у вигляді вільних скупчень (покладів), в розчиненому (в нафті, пластових і поверхневих водах), розсіяному, сорбованому (породами і органіч. речовиною) і твердому (газогідратному) станах. При використанні в побуті, до метану звичайно додають одоранти зі специфічним «запахом газу». Переваги газоподібного палива: ♦ Висока теплотвірна здатність ♦ Відсутність золи при згоранні ♦ Менше забруднення повітря відпрацьованими газами ♦ Можливість автоматизації процесів горіння ♦ Легкість транспортування ♦ Дешевість і зручність використання ♦ Значні запаси в природі. Класифікація газоподібного палива
5. Зберігання і транспортування газоподібного палива Газоподібне паливо в невеликій кількості транспортують та зберігають в спеціальних балонах червоного кольору з написом назви продукту.У великій кількості газ транспортують по трубопроводах і зберігають в спеціальних підземних сховищах. Рідке паливо відвантажується споживачам партіями, які супроводжуються єдиним документом (паспортом) про якість. Рідке паливо перевозять усіма видами транспорту: трубопровідним, річковим, залізничним, автомобільним і, в особливих випадках, повітряним. На ємкостях ставлять попереджувальні написи: «Вогненебезпечно», «Етиловий бензин» — для світлих нафтопродуктів і «Отрута» — для отрутних нафтопродуктів. Для зберігання палива використовують металеві чи залізобетонні резервуари, горизонтальні чи вертикальні, підземного чи надземного типу. Заповнення резервуару повинно бути максимальним для зменшення витрат на випар. Заправлення повинно здійснюватись тільки закритим способом (через шланг). Гарантійні терміни зберігання для автомобільного бензину і дизельного палива — 5 років, авіаційного бензину — 2 роки з дня виготовлення, а після закінчення цього терміну варто знову перевірити якість нафтопродукту на відповідність вимогам стандартів.
Питання для самоконтролю: 1. Визначте класифікацію рідкого палива, способи його одержання і властивості вихідної сировини. 2. Що таке карбюраторне паливо? Призначення, основні характеристики.
Література:
1. Оснач О. Ф. Товарознавство: Навчальний посібник – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 219с. 2. Болотников А. А. Товарознавство. Курс лекцій. – К.: МАУП, 2002, Ч. 2. – 144 с. 3. Титаренко Л.Д. Теоретичні основи товарознавства / Л.Д. Титаренко. К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 227 с.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||
|