Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пози і жести

Постава— звичне положення тіла людини під час сидіння, ходіння тощо; властива манера триматися. Пози формуються тілом, руками, ногами і символізують соціальний стан або конкретну ситуацію, в якій перебуває людина.

Найвиразнішим і найуживанішим засобом невербаліки є жест. Саме класифікації і характеристиці жестів присвячено чи не найбільше наукових праць, що розглядають невербальне спілкування.

Встановлено, що жестикуляція збільшується при емоцій­ному піднесенні. Вона підсилюється, коли суб'єкти мають по­ганий зворотний зв'язок і певні труднощі при передаванні інформації один одному.

Виокремлюються жести, якими користуються разом із мо­вою, й такі, що називаються самостимулюючими, їх чергуван­ня робить спілкування цікавішим та емоційнішим.

Щоб визначити, чи відвертий і чесний у розмові співбесід­ник , варто подивитися на його долоні. Коли людині нічого при­ховувати, долоні найчастіше відкриті (повністю чи частково). Для досягнення успіху при спілкуванні важливо, щоб долоні були відкритими. Це стимулюватиме інших довіряти вам і бути щирими.

Треба звертати увагу, зокрема чоловікам, на положення до­лоні під час вітання. Якщо той, хто простягає руку, тримає її відкритою догори, він демонструє свою доброзичливість і дові­ру. Якщо долоня повернута донизу, у людини, якій її простяг­нуто, виникає відчуття залежності, можливо, навіть і ворожо­го ставлення. Через долоні вона отримала повідомлення, що нею хочуть керувати, хочуть, щоб вона підкорилася. Таке роз­шифрування сигналів здебільшого відповідає дійсності. Про­те є винятки: хвороба, соціокультурні та індивідуальні від­мінності. Тому завжди за допомогою якихось інших засобів потрібно перевіряти, чи адекватним є розшифрування отри­маних сигналів.

Відомо також, що не лише долоні, а й взагалі руки в певно­му положенні підтверджують наше ставлення до співрозмов­ника. Так, якщо руки схрещено на грудях — це знак захисту, бар'єру, спроба сховатися від інших, відгородитися від них. Дослідження показали, що той, хто слухає лекцію або промо­ву зі схрещеними на грудях і міцно стисненими руками, за­своює на 35 % менше інформації, ніж той, хто сидить розслаб­лено, вільно, склавши руки, не закинувши ногу за ногу. Якщо ми хочемо позитивно вплинути на співбесідника, треба пода­вати такі сигнали, які свідчили б про нашу відкритість. Жести, що свідчать про чесність, відкритість, доброзичливість, дають змогу зафіксувати гуманістичну комунікативну уста­новку суб'єкта, який спілкується [8].

Довірливому, емпатійному співпереживаючому спілкуван­ню, звичайно, сприяють експресія людського обличчя, міміка та пантоміміка. Під останньою розуміють виразні рухи всьо­го тіла. Поза людини є сигналом упевненості або невпевненості в собі, свідченням настороженості чи спокою. Якщо людина всім тілом повернута до інших, нахилена до співрозмовника, голову тримає прямо, погляд відкритий, посадка активна (не на краєчку стільця), то вона уважно, зацікавлено сприймає того, з ким спілкується.

 

Про правдивість співбесідника свідчать:

- долоні розкриті і повернуті догори;

- прямий погляд не нижче рівня ваших очей;

- нахил тулуба вперед, у ваш бік;

- вільна жестикуляція;

- знімання окулярів під час розмови;

- скорочення відстані та кута між вами та вашим співбесідником;

- чиста, доброзичлива посмішка.

 

Про нещирість співбесідника свідчать:

- прикривання роту долонею, пальцями;

- торкання пальцями носа, губ, щоки;

- ховання рук за спиною, у кишенях;

- схрещення рук на грудях, на животі, за спиною;

- відведення погляду убік (як варіант у чоловіків – донизу, у жінок догори);

- натягнута посмішка, стулені щелепи;

- потирання долонею шиї нижче потилиці;

- співбесідник під час спілкування з вами менше третини часу дивиться вам в очі, часто відводить погляд.

- рука, що стоїть на лікті та підпирає щоку, але не підборіддя;

- нахил вперед, до вас, розімкнуті руки;

- прямий погляд не нижче рівня вашого підборіддя;

- зацікавлений погляд, підняті брові розширенні зіниці очей, легка посмішка;

- віддзеркалювання вашої пози.

 

Про недовіру до вас співбесідника свідчить:

- стиснуті та зціплені пальці рук;

- схрещення рук на грудях;

- прикривання рота рукою, пальцями;

- торкання пальцем носа, губ або вуха;

- долоня підпирає підборіддя;

- закидання однієї ноги на іншу;

- збирання неіснуючих ворсинок з одягу;

- прикриті віки, відкинута голова, погляд «зверху»;

- погляд поверх окулярів;

- дуже вільна поза (наприклад, ноги на столі);

- натягнута посмішка;

- відвертання від співбесідника, «стартова позиція» (готовність піти від вас).

 


Читайте також:

  1. Вказівні жести
  2. ЖЕСТИ І ПОЗИ
  3. Жести-символи
  4. Міміка та жести як складові професійного іміджу ділової людини.
  5. Негативні жести.
  6. Позитивні жести.
  7. Равномерно и прямолинейно, нить, удерживающая шарик, занимает вертикальное положение и сила тяжести Р уравновешивается силой реакции нити Т.
  8. Ритмічні жести




Переглядів: 1601

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міміка. Правила візуального контакту | Міжособистісний простір

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.