МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Порядок пред'явлення претензій та їх розглядуЗгідно з чинним законодавством, зокрема ст. 5 Господарського процесуального кодексу України, на сьогодні суб'єкти господарювання перед зверненням до господарського суду застосовують заходи досудового врегулювання спору в таких випадках: У спорах, що виникають з договору перевезення, договору про надання послуг зв'язку та договору, заснованому на державному замовленні. Отже, лише у цих випадках господарський суд розглядає господарський спір за умови додержання сторонами встановленого для даної категорії спорів порядку їх досудового врегулювання. Таким чином, якщо є підстава для заявлення претензії, юридична служба та інший структурний підрозділ, що веде претензійну роботу, повинні готувати претензії в трьох примірниках - один для винних юридичних осіб, а два — для додатку до господарських справ; при заявленні претензії декільком організаціям — додатково по одному для кожної з них. Згідно з вимогами Господарського процесуального кодексу України спір може бути передано на вирішення господарського суду, як підкреслювалось вище, за умови додержання сторонами встановленого для даної категорії спорів порядку їх досудового врегулювання. Спір може бути переданий до господарського суду лише після пред'явлення претензії, яку інша сторона відхилила або на яку не дала відповіді в строк, передбачений чинним законодавством або договором. Питання заявлення, строки, порядок повідомлення заявника про наслідки розгляду претензії визначені розділом II «Досудове врегулювання господарських спорів» Господарського процесуального кодексу України. Стаття 5 кодексу «Основні положення досудового врегулювання господарських спорів» не забороняє встановлювати інші строки заявлення претензії. Наприклад, згідно із законодавством про транспорт претензія до транспортної організації має бути пред'явлена протягом шести місяців, а претензія для оплати штрафу — протягом 45 днів. Водночас транспортна організація повинна розглянути пред'явлену претензію і повідомити заявника про задоволення або відхилення її в такі строки: протягом трьох місяців — по претензіях, які виникають із перевезень одним видом транспорту, а по претензіях, які виникають із перевезень в прямому змішаному сполученні — протягом шести місяців. Коли відповідь на претензію в зазначені строки не надійшла або вона відхилена, заявник може пред'явити позовну заяву до господарського суду протягом двох місяців. Слід також мати на увазі, що порушення цих строків є підставою для відхилення претензії, а згодом і позову. Претензія є правовим процесуальним документом, вона має за формою і змістом відповідати вимогам ст. 6 Господарського процесуального кодексу України. Суб'єкти господарювання, які порушили майнові права і законні інтереси інших суб'єктів господарювання, зобов'язані поновити їх, не чекаючи на пред'явлення претензії. Отже, претензія згідно зі ст. 6 Господарського процесуального кодексу України повинна бути заявлена в письмовій формі із зазначенням повного найменування і поштових реквізитів заявника та підприємства, установи, господарства або організації, яким вона пред'являється, дати пред'явлення і номера претензії; обставин, на підставі яких пред'явлено претензію; доказів, що підтверджують ці обставини; посилання на відповідні нормативні акти; вимог заявника; суми претензії та її розрахунку, якщо претензія підлягає грошовій оцінці; платіжних реквізитів заявника претензії; переліку документів, що додаються до претензії, а також інших доказів, що підтверджують претензійні вимоги. Документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах чи в належним чином засвідчених копіях. Документи, які є в іншої сторони, можуть не додаватись до претензії із зазначенням про це у заявленні претензії. Проте в деяких нормативних актах передбачаються інші вимоги. Так, до претензії, що пред'являється транспортній організації, документи обов'язково додаються лише в оригіналі. Які ж докази (документи) на практиці повинні обов'язково додаватись до претензій? До претензії про недопоставку або прострочення надходження продукції в строк, передбачений договором, додаються: • договір або витяг з нього і специфікація із зазначенням кількості товарно-матеріальних цінностей, яку треба поставити; • акт або інші докази (телеграми, телетайпограми) про відсутність у постачальника цінностей в обумовлений договором строк, якщо одержання продукції здійснюється покупцем із складу постачальника; • розрахунок штрафу за прострочення або недопоставку; • інші можливі документи, які підтверджують претензію. До претензії про погашення заборгованості, яка виникла у зв'язку з повною або частковою відмовою від сплати рахунку, додаються: • копія рахунку і банківський документ про відмову від акцепту, • документи про відправлення (рахунок, акти, накладні), • транспортні документи, • договір (або витяг з нього), • специфікація, • обґрунтування цін, • розрахунок претензії. До претензії, пов'язаної з транспортними правовідносинами, додаються відповідні документи, які обґрунтовують кожний різновид претензії. При повній втраті вантажу необхідно додати такі документи: • оригінал рахунку, • транспортні накладні (або вантажну квитанцію, довідку станції відправлення з відміткою на ній станції призначення про неприбуття вантажу, розрахунок), • інші документи. До претензії про пошкодження або часткову втрату вантажу додаються: • оригінал транспортного документа, • комерційний акт (рівноцінний акт приймання), коли це допускається відповідними документами. Якщо в складанні комерційного акта відмовлено, додаються: • рахунок, • акт експертизи, • розрахунок витрати на ремонт тощо. До претензії про стягнення штрафу за порушення узгодженого плану перевезень вантажів додаються: • облікова картка на даний місяць (планова узгоджена заявка), • різноманітні акти, • розрахунок суми штрафу. До претензії про невиконання зобов'язань за договором підряду додаються докази залежно від виду правопорушень. У разі порушення строків виконання робіт до претензії додаються: • копія договору (витяг), • календарні графіки, • копії актів приймання, • дані про забезпечення підрядчика необхідною документацією, • розрахунки обсягів невиконаних робіт і штрафу. Претензії про оплату виконання робіт підтверджуються такими документами: • договір (витяг), • акти про виконані роботи, • рахунки і докази їх несплати, • розрахунки вартості несплачених робіт тощо. Практика свідчить про те, що претензії про відшкодування збитків вимагають, щоб до них докладали багато матеріалів. Коло конкретних документів визначають індивідуально, але, як правило, це • дані про фактично відвантажену кількість продукції, • розрахунки про недопоставки, • наряди, • калькуляції про підроблення (перероблення), • акти на додаткові роботи тощо. Претензія обов'язково підписується уповноваженою особою (керівником, його заступником або представником) суб'єкта господарювання та надсилається іншій стороні рекомендованим або цінним листом або вручається під розписку. Якщо претензія підписана особою, яка перед словом «керівник» робить помітку у вигляді риски, то це є підставою для того, щоб її не розглядати. Доказом надіслання претензії іншій стороні є поштова квитанція про те, що за адресою цієї сторони прийнято відправлення рекомендаційним або цінним листом. Коли претензія дається під розписку, то особа, яка приймає, повинна мати повноваження (керівник, секретар) зробити на другому примірнику розписку про одержання претензії і поставити печатку суб'єкта господарювання.
|
||||||||
|