МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правова робота по організації розгляду претензій та підготовки відповідей на нихСтаттею 7 Господарського процесуального кодексу Україні передбачено конкретні строки розгляду отриманої претензії. Вона підлягає розгляду в місячний строк, який обчислюється з дня одержання претензії, тобто без урахування строку обігу пошти. Встановлено і спеціальний строк — два місяці. Він застосовується в тих випадках, коли обов'язковими для обох сторін правилами або договором передбачено право перевірки забракованої продукції (товарів) підприємством-виготовлювачем, і також стосується претензій, пов'язаних з якістю та комплектністю продукції або товарів. Закон встановив, що сторони в процесі укладання договору можуть передбачити порядок перевірки якості відвантаженої продукції, якщо вона, на думку покупця, може бути бракованою. Отже, юридична служба повинна враховувати, що в законі передбачено два види строків розгляду пред'явленої претензії. Пред'явлена іншою стороною претензія розглядається на підставі викладених в ній фактів, а обґрунтованість вимог заявника з'ясовується на підставі документів. Іншій стороні надано право запросити у заявника додаткові документи для розгляду претензії по суті. Для пред'явлення цих документів заявнику надається необхідний строк залежно від їх складності і кількості, але не менше п'яти днів, не враховуючи часу поштового обігу. В цьому випадку перебіг строку розгляду претензії зупиняється для одержання запрошених документів. Якщо додаткові документи у встановлений строк не надійшли, претензія розглядається за наявними документами. Під час розгляду іншою стороною претензії часто виникає необхідність у спільних зусиллях для розгляду претензії по суті. При розгляді претензії суб'єкти господарювання в разі необхідності повинні звірити розрахунки. Для цього потрібно, щоб сторони проаналізували стан розрахунків та підготували і підписали взаємоузгоджений акт або протокол. Нерідко на практиці спільний документ не є взаємоузгодженим. Одна сторона його підписує, але з викладенням мотивів, згідно з якими вона вважає вимоги іншої сторони необґрунтованими. Нерідко розбіжності між сторонами виникають у зв'язку з різним тлумаченням нормативних актів, норм, правил, інструкцій, регламентів щодо спірних відносин. В окремих випадках велику роль у пошуку істини в спорі відіграє експертиза. Слід мати на увазі, що матеріали експертизи є лише одним з доказів. Функції експертизи різноманітні. Треба оцінити акт з суто формальних позицій: чи своєчасно він складений, чи збігаються дати, чи достовірні підписи; розглянути зміст самого акта, чи відповідає він обставинам справи. Ними можуть бути: відповідність рахунків в акті фактичним; за якими транспортними документами складався акт і чи стосується вони суті справи; чи відповідає опис дефектів нормативно-технічній документації. Необхідно дати оцінку акту в загальному плані: чи збігаються ці докази, чи суперечать один одному, чи можливо в таких умовах задовольнити заявлену претензію. Юридичній службі слід звернути увагу й на таке: нерідко на практиці допускаються помилки, коли при заявленні претензії не враховують, що вказані строки є обмеженими і вони входять в установлені законодавством строки позовної давності. Не враховується і те, що пред'явлення претензії і очікування відповіді на неї не зупиняють дію строків позовної давності. Згідно з вимогами ст. 8 Господарського процесуального кодексу України інша сторона зобов'язана дати на пред'явлену претензію відповідь, де повідомляє про своє ставлення до заявлених вимог. Відповідь обов'язково подається у письмовій формі (листом, телеграмою, поштограмою або факсом тощо). У відповіді на претензію інша сторона повідомляє свої точні реквізити (найменування, поштові і банківські дані та адресу). Всі відомості повинні міститись на фірмовому бланку або штампі. Якщо такі відомості на бланку або штампі відсутні, вони повинні бути викладені в тексті відповіді. У відповіді на претензію також вказуються реквізити пред'явленої претензії її номер і дата. Якщо претензія повністю або частково задовольняється, то повідомляються дані про те, яким документом і коли буде перерахована визнана сума. У випадку відхилення претензії повністю або частково, вказуються мотиви, за якими інша сторона не може задовольнити її з посиланням на відповідні документи, інші письмові докази, які можуть бути надіслані заявникові, а також з посиланням на відповідне законодавство. Ці питання також врегульовані ст. 222 Господарського кодексу України. У тих випадках, коли претензія задовольняється частково, також дається письмове обґрунтування відхиленню інших частин, повідомляється про перерахування визнаної суми. Якщо претензія відхиляється повністю, то заявникові обов'язково повертаються оригінали документів, які були додані до претензії. Якщо претензію відхилено повністю або частково, то на підтвердження мотивів можуть бути додані певні докази. Якщо такі докази знаходяться у заявника, тоді на них треба посилатися. Коли ж такі документи є тільки в іншої сторони, то вони мають бути надіслані заявникові претензії. Відповідь на претензію підписується повноважною особою підприємства, організації або їх представником та надсилається рекомендаційним або цінним листом чи вручається під розписку. Статтею 8 Господарського процесуального кодексу Україні також встановлено процедуру задоволення претензії. Якщо У відповіді про визнання претензії не повідомляється про перерахування визнаної суми, то через 20 днів після її отримання така відповідь є підставою для примусового стягнення заборгованості державною виконавчою службою в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження». До заяви про порушення виконавчого провадження додається відповідь боржника, а якщо в ній не зазначено розмір визнаної суми, то додається також копія претензії. Установи банку зобов'язані приймати документи про безспірне списання коштів від виконавчих служб і в тих випадках, коли боржник, визнавши претензію, просить з різних причин не стягувати з нього визнану суму. Законом також визначено, що за необґрунтоване списання у безспірному порядку претензійної суми винна сторона сплачує іншій стороні штраф у розмірі 10 % від списаної суми. Таким чином, суб'єкт господарювання не має права звернутися до господарського суду з позовом про стягнення такої суми, яка в межах строку давності могла б бути стягнута в безспірному порядку. Читайте також:
|
||||||||
|