Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Textile Research Project

I Prepare a project on the textile that you have chosen. Your project should include the following information:

1. Textile name

2. History of the textile. If it is a natural fabric, how early was it used and by what cultures? If it is a man-made fabric, when was it first invented and by whom?

3. How is the textile produced? In what countries? Are there any Ukrainian manufacturers of this product?

4. Textile properties

5. What is the textile used for?

6. Other facts about the textile. Comment on any additional interesting or unique aspects of its invention, usage or production.

 

Sites for Getting Started:

www.fabrics.net/

www.cottoninc.com/

History of Fabrics and Different Fibres: http://inventors.about.com/library/inventors/blfabric.htm

 

II Use a search enginesuch as Google to search for information about your textile. To narrow your search, combine terms. For example, you can search for acetate+history or hemp+products. You can also use encyclopedias or other print resources to gather information.

 

Textile Resources:

www.textilehistory.org

www.inventors.about.com/od/indrevolution/a/history_textile.htm

www.saburchill.com/history/chapters/IR/008.html

 

Communicative Skills

A. Ask your groupmate about the textile he/she presented in his/her speech

B. Be ready to explain some information presented in your report

(Note:Use Useful phrases from the Additional Section)

Assess your progress in Module 2. Give marks for yourself. Compare them with the marks of your teacher

I know about the main classes and configurations of fibres and can define them (10 points)  
I can explain the steps of yarn production and the main products of each step (10 points)  
I know the main terms presented in this Module (10 points)  
I can present the results of my research work and take part in discussion of other works (15 points)  
I can understand the texts in this Module and give their annotation (render the texts) (5+5 points)  

Revision. Self-check

I Write the following processes in the right order and translate them into Ukrainian (5 points)

1- pulling and twisting 2- cleaning 3- carding 4- harvesting 5- combing

 

II Complete the sentences with the proper words or word combinations (5 points)

1. … are structures produced by interlacing or entangling yarns or fibres in some manner.

2. … are continuous strands made up of textile fibres.

3. … are fibres formed by chemical synthesis.

4. … fibres are of comparatively short length.

5. … is a fibre of indefinite length.

 


Читайте також:

  1. C. Evolution of textile production
  2. COLLOCATIONS WITH RESEARCH
  3. CURRENT STATE OF APPLIED RESEARCH ON SPANISH
  4. Data Collection Methods for Market Research
  5. Go back to passage 1 and name the special subject of your research.
  6. I Read the information about the textile workers in Britain. Make a list of jobs mentioned in the text. Think about any differences in this field in your country
  7. International Marketing Research on the Web
  8. LINGUISTIC RESEARCH AFTER CHOMSKY: CONSTRAINTS
  9. Main Areas of Research
  10. Main Areas of Research
  11. Main Areas of Research
  12. Main Areas of Research




Переглядів: 450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II Read the text again and choose heading for each paragraph | III Translate into English (5 points)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.