МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||
Textile Research ProjectI Prepare a project on the textile that you have chosen. Your project should include the following information: 1. Textile name 2. History of the textile. If it is a natural fabric, how early was it used and by what cultures? If it is a man-made fabric, when was it first invented and by whom? 3. How is the textile produced? In what countries? Are there any Ukrainian manufacturers of this product? 4. Textile properties 5. What is the textile used for? 6. Other facts about the textile. Comment on any additional interesting or unique aspects of its invention, usage or production.
Sites for Getting Started: www.fabrics.net/ www.cottoninc.com/ History of Fabrics and Different Fibres: http://inventors.about.com/library/inventors/blfabric.htm
II Use a search enginesuch as Google to search for information about your textile. To narrow your search, combine terms. For example, you can search for acetate+history or hemp+products. You can also use encyclopedias or other print resources to gather information.
Textile Resources: www.textilehistory.org www.inventors.about.com/od/indrevolution/a/history_textile.htm www.saburchill.com/history/chapters/IR/008.html
Communicative Skills A. Ask your groupmate about the textile he/she presented in his/her speech B. Be ready to explain some information presented in your report (Note:Use Useful phrases from the Additional Section) Assess your progress in Module 2. Give marks for yourself. Compare them with the marks of your teacher
Revision. Self-check I Write the following processes in the right order and translate them into Ukrainian (5 points) 1- pulling and twisting 2- cleaning 3- carding 4- harvesting 5- combing
II Complete the sentences with the proper words or word combinations (5 points) 1. … are structures produced by interlacing or entangling yarns or fibres in some manner. 2. … are continuous strands made up of textile fibres. 3. … are fibres formed by chemical synthesis. 4. … fibres are of comparatively short length. 5. … is a fibre of indefinite length.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||
|