Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Lecture 3

 

The Verb

The General Properties of a Verb

Verbs express events, processes, states, actions, activities, performances and achievements. It is an open class of words. Any word can be verbalized. Morphologically, syntactically and semantically it is a heterogeneous class of words, the most developed one, with the largest paradigm. The verb is a macrosystem of categories ( person. number, aspect, tense, correlation, voice, mood) which are microsystems. Each category is based on the opposition of forms, these oppositions being binary and ternary; privative and equipollent (read::reads; read::have read; read::is read; read::is reading, went::goes::shall go, etc.).

The verb can be described in terms of the field theory. It has a field-like structure with a nucleus and a periphery. Its nucleus carries the actional, processive and statal verbs with a full-fledged, developed paradigm, verbs with complete predication, notional verbs with a full nominative value. We see here transitives, intransitives, semantically dual verbs, functioning both as transitives and intransitives ( fly, wear, close, develop, eat, wash, etc.). The periphery is composed of semi-notionals with a partial nominative value. These are the verbs with a defective paradigm and an incomplete predication ( link-verbs: be, seem, appear, happen, get, grow; modal verbs: must, may, can, should, will; modal equivalents: be to, have to, have got to, etc., auxiliaries : do, have, shall, should, will, would, get, go: Everything has been going just great. The house got burnt); verbs with the relational semantics (include, belong, refer, resemble); verbs with phrasal semantics (begin, stop, continue, come, go, get, stand: He went running, He came running, He got going), substitutes replacing notionals (Do you want to go? Yes, I do). All these verbs have no nominative value, they can’t predicate by themselves.

We find among verbs those with post-positions ( to put off, to get off, etc.). Notional verbs are apt to be easily functionalized (I have come to understand you at last), which shows English to be an analytical language. Some verbs are used to impart dynamics to a sentence ( Try and do it! I can’t go and shoot him!). As compared with Russian, English is twice or thrice as verbal.


Читайте також:

  1. A MOST UNUSUAL COLLEGE: NO TEXTBOOKS AND NO LECTURES
  2. Act as a teacher in class, using the material from the lectures above.
  3. BASIC NOTIONS OF THE LECTURE.
  4. BASIC NOTIONS OF THE LECTURE.
  5. LECTURE 1. Contrastive Stylistic as a Linguistic Discipline
  6. Lecture 11
  7. Lecture 12. Evolution of the ME Lexical System.
  8. LECTURE 13
  9. Lecture 14. Evolution of the ME Nominal Morphology.
  10. Lecture 16
  11. Lecture 16
  12. Lecture 16-17




Переглядів: 408

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Functions of Articles in a Sentence | The Category of Tense

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.