МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні прийоми роботи з картами.Графічні ілюстрації цифрового матеріалу, їх дидактичні функції. Графіки та діаграми, їх види. Прийоми роботи з графіками та діаграмами в процесі вивчення курсу. Робота зі статистичними матеріалами. Особливості методики використання підручника на уроках економічної і соціальної географії світу. Основні прийоми роботи з картами. Таблиці. Значення таблиць при вивченні суспільно-географічного матеріалу. Вимоги до складання таблиць. Види таблиць. Прийоми роботи з таблицями при вивченні економічної і соціальної географії світу. Схеми, їх переваги та негативні риси. Прийоми роботи зі схемами на уроках географії в старших класах. Вимоги до схематичної наочності. Рекомендована література:
Мета роботи з картою в старших класах: - формування вміння розуміти карту; - формування уміння користуватися картою як джерелом географічної інформації; - сприяння розумовому розвитку дітей, зокрема – просторового мислення. М.М. Баранський визначав значення карти в таких положеннях: § карта є „альфа і омега” (т.т. початок і кінець) географії. від карти будь-яке географічне дослідження виходить до карти і приходить, з карти починається, картою і закінчується; § карта не лише пасивно реєструє успіхи географічного дослідження, але й активно стимулює до цйого розширення і поглиблення, оскільки карта „не терпить пустихз місць”; § карта сприяє виявленню географічних закономірностей, т.т. закономірностей в просторовому розміщенні, співвідношенні, поєднанні і взаємодії явищ на поверхні земної кулі; § крата – посередник між дослідником і об’єктом його досліджень; § карта є незамінним знаряддям викладення географічного матеріалу; § карта є критерієм географічності тощо. До питань, що можна розкрити з використанням картографічних матеріалів, належать: 1) встановлення причинно-наслідкових зв’язків між економіко-географічними та соціальними явищами та усвідомлення закономірностей їх розвитку; 2) визначення тенденцій та перспектив розвитку сукупності економіко-географічнимх і соціальних явищ; 3) визначення стируктури економіко-географічного об’єкта і взаємозв’язків його компонентів; 4) виявлення взаємовідносин окремого еоконміко-географічного факту і загальної тенденції соціально-економічного розвитку районів, що вивчаються; 5) визначення типовості економіко-географічних і соціальних явищ та оцінка характеру і значення їх для перспектив розвитку країн тощо. Розуміння карти означає засвоєння головних властивостей географічних карт, вміння пояснювати відношення географічних об’єктів і явищ, встановлювати зв’язки між ними. Вміння читати карту формується в два етапи: 1. вивчення пояснювального апарату карти (легенда, назва, масштаб) 2. вивчення змісту карти та уміння уявляти реальні об’єкти і явища на основі карти. Існує три рівні читання карти: 1. елементарне читання карти та плану місцевості (формується в початковій школі); 2. до елементарного читання карти додаються набуті географічні знання (5-7 класи); 3. вміння працювати з картми різної тематики чи комплексними картами (8-10 калси). Прийоми роботи з картою в старших класах: - читання карти; - порівняння географічних об’єктів та територій за картою; - характеристика окремих територій чи географічних об’єктів за типовим планом шляхом накладання (співставлення) різних тематичних карт; - оформлення тематичних контурних карт; - робота з картосхемами, картодіаграмами тощо.
Крім того, застосовуються ігрові форми роботи з картою: § гра „Знавці номенклатури” (один учень або група учнів називають об’єкти, а інший учень – їх показує); § гра „Галузі промисловості” (готуються умовні позначки галузей промисловості, а учень повинен вірно приколоти їх в пунсони міст, де вони розвинені); § гра „Міста та підприємства” (учням роздаються картки. На одній половині карток нависано назви міст, на іншій – назви підприємств. Учні повинні знайти пару) § тощо. Читайте також:
|
||||||||
|