МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні прийоми роботи з картами.Графічні ілюстрації цифрового матеріалу, їх дидактичні функції. Графіки та діаграми, їх види. Прийоми роботи з графіками та діаграмами в процесі вивчення курсу. Робота зі статистичними матеріалами. Особливості методики використання підручника на уроках економічної і соціальної географії світу. Основні прийоми роботи з картами. Таблиці. Значення таблиць при вивченні суспільно-географічного матеріалу. Вимоги до складання таблиць. Види таблиць. Прийоми роботи з таблицями при вивченні економічної і соціальної географії світу. Схеми, їх переваги та негативні риси. Прийоми роботи зі схемами на уроках географії в старших класах. Вимоги до схематичної наочності. Рекомендована література:
Мета роботи з картою в старших класах: - формування вміння розуміти карту; - формування уміння користуватися картою як джерелом географічної інформації; - сприяння розумовому розвитку дітей, зокрема – просторового мислення. М.М. Баранський визначав значення карти в таких положеннях: § карта є „альфа і омега” (т.т. початок і кінець) географії. від карти будь-яке географічне дослідження виходить до карти і приходить, з карти починається, картою і закінчується; § карта не лише пасивно реєструє успіхи географічного дослідження, але й активно стимулює до цйого розширення і поглиблення, оскільки карта „не терпить пустихз місць”; § карта сприяє виявленню географічних закономірностей, т.т. закономірностей в просторовому розміщенні, співвідношенні, поєднанні і взаємодії явищ на поверхні земної кулі; § крата – посередник між дослідником і об’єктом його досліджень; § карта є незамінним знаряддям викладення географічного матеріалу; § карта є критерієм географічності тощо. До питань, що можна розкрити з використанням картографічних матеріалів, належать: 1) встановлення причинно-наслідкових зв’язків між економіко-географічними та соціальними явищами та усвідомлення закономірностей їх розвитку; 2) визначення тенденцій та перспектив розвитку сукупності економіко-географічнимх і соціальних явищ; 3) визначення стируктури економіко-географічного об’єкта і взаємозв’язків його компонентів; 4) виявлення взаємовідносин окремого еоконміко-географічного факту і загальної тенденції соціально-економічного розвитку районів, що вивчаються; 5) визначення типовості економіко-географічних і соціальних явищ та оцінка характеру і значення їх для перспектив розвитку країн тощо. Розуміння карти означає засвоєння головних властивостей географічних карт, вміння пояснювати відношення географічних об’єктів і явищ, встановлювати зв’язки між ними. Вміння читати карту формується в два етапи: 1. вивчення пояснювального апарату карти (легенда, назва, масштаб) 2. вивчення змісту карти та уміння уявляти реальні об’єкти і явища на основі карти. Існує три рівні читання карти: 1. елементарне читання карти та плану місцевості (формується в початковій школі); 2. до елементарного читання карти додаються набуті географічні знання (5-7 класи); 3. вміння працювати з картми різної тематики чи комплексними картами (8-10 калси). Прийоми роботи з картою в старших класах: - читання карти; - порівняння географічних об’єктів та територій за картою; - характеристика окремих територій чи географічних об’єктів за типовим планом шляхом накладання (співставлення) різних тематичних карт; - оформлення тематичних контурних карт; - робота з картосхемами, картодіаграмами тощо.
Крім того, застосовуються ігрові форми роботи з картою: § гра „Знавці номенклатури” (один учень або група учнів називають об’єкти, а інший учень – їх показує); § гра „Галузі промисловості” (готуються умовні позначки галузей промисловості, а учень повинен вірно приколоти їх в пунсони міст, де вони розвинені); § гра „Міста та підприємства” (учням роздаються картки. На одній половині карток нависано назви міст, на іншій – назви підприємств. Учні повинні знайти пару) § тощо. Читайте також:
|
||||||||
|