ERG-теорія Клейтона Альдерфера
Потреби, пов'язані з існуванням - заробітна плата, додаткові пільги, безпечні умови праці.
Соціальні потреби- визнання і відчуття належності до певної групи, відносини з колегами і керівниками, сімейні і дружні зв'язки.
Потреби росту– використання навичок і здібностей. Робота пов'язана з пошуком нестандартних рішень, автономна і вимагає творчого підходу.
4 принципи значимості мотивів:
1. Класична гіпотеза фрустрації: домінує незадоволена потреба
2. Гіпотеза регресії фрустрації: якщо потреба не задовольняється, починає домінувати потреба, що займає нижчий ієрархічний рівень
3. Гіпотеза прогресії задоволеності: задоволення потреби активізує потребу вищого рівня
4. Гіпотеза прогресії фрустрації: фрустрація (переживання поразки) може сприяти росту особистості та активізувати вищі потреби
Мотивація досягнення Девіда Макклеланда (Achievement motivation)
Мотивація досягнення – прагнення розвивати свої здібності у всіх галузях діяльності або там де треба показати гарний результат.
Два вектори мотивації „досягнення успіху” та „уникнення невдач”
Три основні характеристики,властиві людям з яскраво вираженим прагненням до досягнень:
Хочуть працювати в таких умовах, які дозволяють їм брати відповідальністьна себе.
Проявляють схильність до заздалегідь "прорахованого" ризику і ставлять перед собою реальні і досяжні цілі.
Постійно потребують визнання своїх заслуг в зворотному зв'язку, бо їм необхідно знати, наскільки добре вони працюють.
Теорія мотиваційної гігієни Ф.Герцберга
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:
|
|