Порядок розгляду і затвердження Державного бюджету України
Розгляд і затвердження Державного бюджету України відбувається відповідно до Регламенту Верховної Ради України (ст. 153-159 Закону України “Про регламент Верховної Ради України” №1861-ІV від 10.02.2010 р.).
З 1.01 до 1 квітня поточного року
Підготовка та розробка Основних напрямів бюджетної політики на наступний рік:
· КМУ разом з міністерствами та відомствами розробляє Основні напрями бюджетної політики на наступний рік;
· МЕ готує прогноз основних макропоказників економічного та соціального розвитку на наступний рік;
· НБУ готує та подає ВРУ та КМУ проект основних засад грошово-кредитної політики (до 15.03) та проект кошторису НБУ на наступний рік (подає до 1.04)
· Головні розпорядники бюджетних коштів, Держказначейство, МФУ, органи стягнення та ін. Учасники бюджетного процесу складають звітність про стан виконання бюджету за минулий рік та роблять аналіз;
· МФУ розробляє та здійснює оцінку попередніх показників доходів і видатків проекту зведеного і державного бюджетів на наступний рік;
Квітень поточного року
Не пізніше 1 квітня у Верховній Раді України відбувається слухання з питань бюджетної політики на наступний бюджетний період. З доповіддю про Основні напрямки бюджетної політики виступає прем’єр-міністр або за його дорученням міністр фінансів України.
За результатами парламентських слухань Верховна Рада України приймає постанову про схвалення або взяття до відома Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період.
Травень поточного року
Подання КМУ до ВРУ річного звіту про виконання про ДБУ та показників виконання бюджету за минулий рік (не пізніше 1 травня)
Рахункова палата протягом двох тижнів з дня офіційного подання річного звіту готує висновки до звіту про виконання ЗУ про ДБ за минулий рік та використання цих коштів.
ВРУ, незалежні аналітичні організації розглядають та аналізують виконання закону про ДБ, основні макропоказники економ. та соціального розвитку.