МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
І в збудженому станахЕлектронні формули та схеми деяких атомів у нормальному
Згідно з уявленнями В.Косселя хімічний зв'язок має електростатичний характер. Під час взаємодії атоми елементів передають електрони один одному і перетворюються на різнойменно заряджені іони, які й взаємодіють електростатично. У найпростішому вигляді енергію електростатичної взаємодії між двома зарядами можна описати виразом
де Е — потенціальна енергія; q1 q2 — заряди частинок (іонів), Кл; r — відстань між центрами заряджених частинок, м; к — коефіцієнт, що дорівнює 8,99 · 109Дж м/Кл2.Валентність атомів, що беруть участь в утворенні іонного зв'язку, визначається числом відданих або приєднаних електронів, оскільки можуть утворитися як одно-, так і багатозарядні іони, наприклад: Na+, Mg2+, Al3+, C1–, S2– та ін. Зазвичай, такий характер взаємодії виникає між атомами елементів з відмінними електронегативностями, тобто між типовими металами і типовими неметалами. Згодом уявлення В. Косселя було втілено у теорію іонного зв'язку. Обидва підходи до пояснення природи хімічного зв'язку — і Г.Н.Льюїса, і В.Косселя — виявилися плідними, оскільки їх автори розглядали зв'язки в речовинах різного характеру. Крім ковалентного та іонного є також металічний зв'язок, який встано-влюється між атомами в металічних кристалах. Цей тип зв'язку розглянуто окремо.
Завдання для самоперевірки: 1. Задача. Сульфур утворює хімічні зв’язки з калієм, гідрогеном, бромом і карбоном. Які із зв’язків найбільш і найменш полярні? Вкажіть, у бік якого атома відбувається зміщення електронної частини зв’язку? 2. Задача. Визначте валентність і ступінь окиснення карбону в сполуках: а) С2Н6; б) СО2; в) НСООН 3. Задача. Сульфур у сполуці з флуором виявляє вищий позитивний ступінь окиснення. Обчисліть масу газуватого фториду сульфуру (ІV) об’ємом 1л (нормальні умови) і його густину за воднем (стор. 36 Г.П.Хомченко).
Тестові завдання по темі «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Будова атома.»
Задачі по темі «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва»
Задачі 1. Відносна молекулярна маса гідроксиду елемента першої групи дорівнює 102. Визначте елемент.
2. Відносна молекулярна маса вищого оксиду елемента п’ятої групи дорівнює 108. Визначте елемент.
3.Відносна молекулярна маса оксиду елемента першої групи дорівнює 62. Визначте елемент. 4.Відносна молекулярна маса сполуки з Гідрогеном елемента четвертої групи дорівнює 32. Визначте елемент.
5. Відносна молекулярна маса сполуки з Гідрогеном елемента четвертої групи дорівнює 34. Визначте елемент.
6.Купрум має два нукліди, атомні маси яких 63 та 65. Середня атомна маса Купруму 63,54. Визначте масові частки кожного з нуклідів Купруму. 7. Хлор має два нукліди, атомні маси яких 35 та 37. Середня атомна маса Хлору 35, 453. Визначте масові частки кожного з нуклідів Хлору.
8. В природних сполуках Купрум міститься у вигляді нуклідів 63Сu (71,87 масових %) та 65Сu (28, 13 масових %). Визначте середню відносну атомну масу Купруму.
9. Природний Талій має два нукліди, атомні маси яких 203 та 205. Середня атомна маса Талію 204, 38. Визначте масові частки кожного з нуклідів Талію.
10. У природних сполуках Силіцій міститься у вигляді нуклідів 28Si (92,28 масових %), 29Si (4, 67 масових %) та 30Si (3,05 масових %). Визначте середню відносну атомну масу Силіцію.
Вправи
1. За допомогою періодичної системи хімічних елементів Д.І. Менделєєва: а) складіть електронні та електронно-графічні формули даних елементів (табл.1) б) визначте, до якого ряду елементів (s-, p-, d-, f-) належать дані елементи; в) визначте, скільки “ валентних „ електронів має кожний із даних елементів; г) визначте кількість протонів та нейтронів у ядрах атомів даних елементів.
Таблиця 1
2. За допомогою періодичної системи хімічних елементів Д. І. Менделєєва виконайте такі завдання: а) визначте, в якому періоді, групі та підгрупі періодичної системи елементів міститься елемент, якщо відома будова зовнішньої електронної оболонки атома (табл. 2); б) наведіть назву хімічного елемента та порядковий номер у періодичний системі елементів. Таблиця 2
3. Дайте характеристику елемента на основі його розміщення в періодичній системі та будови атома (табл. 3 ) Таблиця 3
4. Визначте, який інертний газ та іони яких елементів мають однакову електронну конфігурацію з частинкою, що виникає в результаті видалення з атома Кальцію усіх валентних електронів.
5.Атом елемента має на 6 електронів більше, ніж іон Магнію. Визначте елемент, складіть електронну формулу його атома та іона.
6. Атом елемента має на 7 електронів більше, ніж іон Натрію. Визначте елемент, складіть електронну формулу його атома та іона.
7. Атом елемента має на 3 електрони більше, ніж іон Літію. Визначте елемент, складіть електронну формулу його атома та іона. 8. Атом елемента має на 6 електронів більше, ніж іон Магнію. Визначте елемент, складіть електронну формулу його атома та іона.
9. Атом елемента має на 1 електрон менше, ніж іон Калію. Визначте елемент, складіть електронну формулу його атома та іона.
10. Атом елемента має на 2 електрони менше, ніж іон Кальцію. Визначте елемент, складіть електронну формулу його атома та іона. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|