Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Answer the questions.

 

1. What are the main objectives of marketing manage­ment?

2. What are the five competing concepts of marketing?

3. What is the main difference between the production concept and the product concept?

4 In what areas can the selling concept be practiced?

5. Why are the selling concept and marketing concept fre­quently confused?

6. What does the societal marketing concept call for?

 

12* Say if the statements are true or false. Prove your point.

1. The production concept is a proper strategy when the demand for a product is bigger than the supply

2. Colleges assume that high school graduates need only specific job skills and overlook the increasing challenge of vocational schools.

3. The improved productivity is needed when the prod­uct's cost is high and it is necessary to bring it down.

4. Texas Instruments follows the philosophy of increased production and higher costs in order to bring down prices

5. The societal marketing concept is the newest of the five marketing management philosophies.

 

13* Complete the following sentencesby choosing the one correct variant (a, b or c) that best completes the sen­tence.

1. The production concept holds that consumers will favor products______________.

a. that offer the most quality and performance

b. that are available and highly affordable

с that are very comfortable

 

2. The marketing concept holds that achieving organiza­tional goals depends on_________.

a. improving production efficiency

b. developing new competitive products

с determining the needs and wants of target markets

3. Under the marketing concept, companies produce_____

a. what consumers want

b. unsought goods

с highly affordable goods

4. If the demand for a product in the market is bigger than the supply the companies should____________.

a. improve productivity

b. increase production

c. bring down prices

 

5. The societal marketing concept calls for____________.

a. increasing production and bringing down prices.

b. balancing demand for a product and the supply

c. balancing company profits, consumer wants, and society's interests

Unit 4. DISCUSSION

 

14 Study the expressions in the Useful Language box, which are used to express different language func­tions. The list of expressions in each function can be continued. Think of expressions, which can be added to each function.

 


Читайте також:

  1. A) Choose the correct answer.
  2. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. A. Solve the quiz and check your answers.
  5. Add question-tags and give full answers to the questions.
  6. Answer apply be forget listen live lose make read try use
  7. Answer the following questions
  8. Answer the following questions about the text.
  9. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  10. Answer the following questions.
  11. Answer the following questions.
  12. Answer the following questions.




Переглядів: 872

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
MARKETING MANAGEMENT STRATEGIES | Useful Language

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.