Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Dialogue No 2

Richard and Sara are discussing personal selling.

RICHARD: Do you know that there is a traditional point of view that salespeople are born, not made.

SARA: Nonsense, I am convinced that good selling can be developed by proper training and experience.

RICHARD: May be you are right but some firms, however, prefer to let a person "prove" himself or herself in the field first, before going through the time and expense nec­essary to give intensive training.

SARA: I, for one, would welcome the chance to prove myself and to know that my good efforts are quickly recognized and rewarded.

RICHARD: It goes without saying that selling jobs are rewarding because in few other types of work can the fruits of one's efforts be so clearly revealed as in direct sales.

SARA: Not only because of that. I like this job because it gives freedom of action. Many sales positions require people who can work effectively on their own with minimum supervision. To my mind, the freedom of selling offers both a comfort and a challenge.

RICHARD: It depends. On the one hand, the freedom of sell­ing is an advantage but on the other hand, it is a signifi­cant responsibility because a salesperson is the major and often the sole contact that a customer has with a company, and by his or her actions, people will form high or low opinion of the company.

SARA: If you ask me, responsibility is not a disadvantage, it gives the salesperson an additional self-respect being the company representative. The sales force can also be proud because selling as a form of personal communica­tion between a salesperson and a customer is an ancient occupation. Trading companies and salesmen were pres­ent in Mesopotamia in 2500 B.C. and Phoenician sales­men sailed the Red Sea and the Persian Gulf from 1500 to 1200 B.C.

RICHARD: I give up!

Listen to Dialogue No 2 between two speakers and answer the questions below. Then listen again and check your answers.

1. What occupation are the speakers discussing?

2. What main aspects of selling jobs are mentioned in the dialogue?

3. How can the company be benefited or harmed by the sales force?

4. According to you, are good salespersons born or trained?

5. What is meant by freedom of action? Is it equal to freedom of selling?

Unit 3. READING COMPREHENSION


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. B. Read and translate the dialogue.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  10. Dialogue
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 502

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Dialogue No 1 (280 words) | DISTRIBUTION AND SALES

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.