Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Людських відносин

 

Засновником школи людських відносин вважають Е.Мейо. У результаті досліджень на американських підприємствах ("Хоторнський експеримент") він виявив, що група робітників є соціальною системою, якій характерна власна система контролю. Впливаючи певним способом на таку систему, можна поліпшити результати діяльності організації. Ідея Мейо полягала в тому, що звичайне виявлення позитивної уваги до людей дуже впливає на продуктивність праці (згадаймо народну мудрість: "Доброе слово и кошке приятно"). Тому вчення Мейо отримало назву "людські резерви продуктивності”.

Отже, основні тези Е. Мейо:

- люди найчастіше мотивуються соціальними потребами і відчувають свою індивідуальність завдяки відносинам з іншими людьми;

- в результаті промислової революції і раціоналізації процесу праці сама робота значно втратила привабливість, тому люди шукають задоволення в соціальних взаємовідносинах;

- люди більш чутливі до соціального впливу групи рівних їм людей, ніж до стимулювання і засобів контролю, що використовуються керівниками;

- робітник виконає розпорядження керівника, якщо останній зможе задовольнити соціальні потреби своїх підлеглих і їх бажання щодо розуміння.

Школа людських відносин зосередилася, в основному, на методах встановлення міжособистісних відносин (концепція відносин між членами колективу Раймонда Майлса). Вона рекомендувала використовувати прийоми управління людськими відносинами, що охоплювали більш ефективні дії безпосередніх керівників, консультації з робітниками і надання їм ширших можливостей для спілкування на роботі.

Основні тези Р. Майлса:

- людей слід любити, шанувати і розглядати як частину колективу;

- основний обов'язок керівника: переконати кожного співробітника в тому, що він є частиною колективу;

- керівник повинен пояснювати свої плани підлеглим й обговорювати з ними їх цілі. Він має також спонукати їх до участі в процесі планування і прийняття рішень з поточних питань;

- у вузьких межах окремим особам і групам повинно бути дозволено самостійно визначати і контролювати свої плани;

- участь підлеглих у процесі комунікацій і прийняття рішень допоможе їм задовольняти свої потреби у виявленні ініціативи й отриманні визнання;

- високий моральний дух і менший опір формальній владі можуть спричинити підвищення продуктивності праці. У будь-якому разі вони повинні послабити суперечності всередині організації і полегшити керівникам виконання обов’язків.

 

Питання для контролю:

1. В чому полягає суть теорії наукового управління за Ф.Тейлором?

2. Які ідеї висунув Ф.Тейлор та обмеження при вдосконаленні продуктивності праці?

3. Які три причини продуктивності праці за Ф.Тейлором?

4. Дайте характеристику 12 принципів продуктивності праці за Г.Емерсоном?

5. Які основні положення оплати праці за Ф.Тейлором?

6. Назвіть функції управління, які вперше виділив А.Файол.

7. Які основні принципи управління виділив А.Файол?

8. Дайте три визначення терміну «бюрократія».

9. Дайте визначення терміну «ієрархія».

10. Що таке фактор «людських відносин»?

11. Що таке «людські резерви продуктивності» згідно визначення Е.Мейо?

12. Прокоментуйте основні тези Р.Майсла.

 

Необхідно менше приділяти уваги розвитку управління як засобу пристосування індивіду до вимог організації, а сконцентрувати управління на пристосуванні організації до запитів, очікувань і потенційних можливостей індивіду.

П. Дракер



Читайте також:

  1. А) Відносини власності і форми господарювання в сільському господарстві
  2. А) Структура економічних відносин.
  3. Аграрні відносини
  4. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  5. Аграрні відносини, їх специфіка та місце в економічній системі
  6. Адміністративне право і регульовані їм відносини
  7. Адміністративне право і регульовані їм відносини
  8. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  9. Адміністративні правовідносини
  10. АДМІНІСТРАТИВНО - ПРАВОВИХ ВІДНОСИН
  11. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  12. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах




Переглядів: 384

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Розділ 3. Цілі та задачі сучасного менеджменту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.