МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Адміністративне право і регульовані їм відносини
Адміністративне право, як і будь-яка інша галузь права, є сукупність правових норм (правил поведінки), регулюючих певні суспільні відносини. Адміністративне право регулює відносини управлінського характеру, тобто відносини у сфері виконавчої діяльності держави. Управлінські відносини виникають між органами виконавчої влади, не зв'язаними відносинами підлеглості (наприклад, між двома міністерствами); вищестоящими і нижчестоячими органами виконавчої влади (Міністерство культури — обласне управління культури); органами виконавчої влади і підлеглими їм державними підприємствами, установами, організаціями (Міністерство освіти — вуз); органами виконавчої влади і недержавними підприємствами, об'єднаннями громадян (обласне управління юстиції - колегія адвокатів); органами виконавчої влади і громадянами (місцева державна адміністрація — громадянин, що поводиться із заявою). Для того, щоб суспільне відношення можна було віднести до управлінських, воно повинне відповідати двом основним умовам. По-перше, в ньому обов'язково повинен брати участь спеціальний суб'єкт — як правило, орган виконавчої влади або його представник (в окремих випадках управлінські відносини виникають у внутрішньоорганізаційній діяльності інших державних органів, а також при здійсненні представниками деяких об'єднань громадян внешневластных функцій); по-друге, цей спеціальний суб'єкт повинен бути наділений владними повноваженнями, тобто здійснювати виконавчо-розпорядчу діяльність. Як видно з сказаного вище, в адміністративно-правовому відношенні одна із сторін завжди є спеціальним суб'єктом, наділеним владними повноваженнями. Іншими суб'єктами (Іншою стороною) можуть бути органи виконавчої влади, державні підприємства, установи, організації, недержавні підприємства, об'єднання громадян, громадяни. Останні вступають як керовані системи. У кожному конкретному адміністративно-правовому відношенні суб'єкти здійснюють надані їм права і покладені на них обов'язки, пов'язані з об'єктом правовідношення, тобто тим, з приводу чого воно виникає. Таким об'єктом виступає поведінка суб'єктів. У певних випадках дії суб'єктів можуть бути пов'язані з різними речами, продуктами творчої діяльності, особистими нематеріальними благами і т.п. Проте в цих випадках об'єктом правовідношення є поведінка, а перераховані блага - його предметом. Юридичні факти, у зв'язку з якими виникають, змінюються і припиняються адміністративні правовідносини, різні. Ними можуть бути як дії (правомірні і неправомірні), так і події. Читайте також:
|
||||||||
|