Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Адміністративне право і регульовані їм відносини

 

Адміністративне право, як і будь-яка інша галузь права, є сукупність правових норм (правил поведінки), регулюючих певні суспільні відносини. Адміністративне право регулює відносини управлінського характеру, тобто відносини у сфері виконавчої діяльності держави.

Управлінські відносини виникають між органами виконавчої влади, не зв'язаними відносинами підлеглості (наприклад, між двома міністерствами); вищестоящими і нижчестоячими органами виконавчої влади (Міністерство культури — обласне управління культури); органами виконавчої влади і підлеглими їм державними підприємствами, установами, організаціями (Міністерство освіти — вуз); органами виконавчої влади і недержавними підприємствами, об'єднаннями громадян (обласне управління юстиції - колегія адвокатів); органами виконавчої влади і громадянами (місцева державна адміністрація — громадянин, що поводиться із заявою).

Для того, щоб суспільне відношення можна було віднести до управлінських, воно повинне відповідати двом основним умовам. По-перше, в ньому обов'язково повинен брати участь спеціальний суб'єкт — як правило, орган виконавчої влади або його представник (в окремих випадках управлінські відносини виникають у внутрішньоорганізаційній діяльності інших державних органів, а також при здійсненні представниками деяких об'єднань громадян внешневластных функцій); по-друге, цей спеціальний суб'єкт повинен бути наділений владними повноваженнями, тобто здійснювати виконавчо-розпорядчу діяльність.

Як видно з сказаного вище, в адміністративно-правовому відношенні одна із сторін завжди є спеціальним суб'єктом, наділеним владними повноваженнями. Іншими суб'єктами (Іншою стороною) можуть бути органи виконавчої влади, державні підприємства, установи, організації, недержавні підприємства, об'єднання громадян, громадяни. Останні вступають як керовані системи.

У кожному конкретному адміністративно-правовому відношенні суб'єкти здійснюють надані їм права і покладені на них обов'язки, пов'язані з об'єктом правовідношення, тобто тим, з приводу чого воно виникає. Таким об'єктом виступає поведінка суб'єктів. У певних випадках дії суб'єктів можуть бути пов'язані з різними речами, продуктами творчої діяльності, особистими нематеріальними благами і т.п. Проте в цих випадках об'єктом правовідношення є поведінка, а перераховані блага - його предметом.

Юридичні факти, у зв'язку з якими виникають, змінюються і припиняються адміністративні правовідносини, різні.

Ними можуть бути як дії (правомірні і неправомірні), так і події.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. XII. Право на першочергове зарахування
  5. YI.6. Мораль, нравственные ценности, право,
  6. А) Відносини власності і форми господарювання в сільському господарстві
  7. А) Філософія православ'я
  8. А. Правобережну Україну.
  9. А/. Право власності.
  10. Автономія в Україні. Конституційно-правовий статус Автономної Республіки Крим
  11. АВТОРСЬКЕ ПРАВО І СУМІЖНІ ПРАВА
  12. Аграрне право




Переглядів: 761

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Служба безпеки, органи юстиції | Поняття, предмет, метод, функції і принципи цивільного права України.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.