Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Полтава 2013

ПОЛТАВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ

УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ В.Г КОРОЛЕНКА

 

 

Кафедра педагогічної майстерності та менеджменту

 

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ДО ПРАКТИЧНИХ ТА

ЛАБОРАТОРНИХ ЗАНЯТЬ

З ОСНОВ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ

ДЛЯ СТУДЕНТІВ УСІХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Полтава 2013


УДК 378. 14 (0.75.8)

ББК 74.580.42 я 73

 

Методичні рекомендації до практичних та лабораторних занять з основ педагогічної майстерності[Текст]: для студентів усіх спеціальностей [За ред. проф. М.В. Гриньової]. / ПНПУ імені В. Г. Короленка. – Вид. 6-те, доповн. – Полтава: Р. В. Шевченко, 2013. – 72 с.

 

Видання шосте, перероблене.

Укладачі:

Пивовар Н.М.,доцент кафедри педагогічної майстерності та менеджменту;

Штепа О.Г., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогічної майстерності та менеджменту;

Сорокіна Г.Ю., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогічної майстерності та менеджменту

 

Затверджено до друку вченою радою Полтавського державного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, протокол №11 від 7 травня 2003 року.

Рецензенти:

Білик Н. І., кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогічної майстерності Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського

Куторжевська Л. І., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної і колекційної педагогіки Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.

Методичні рекомендації із курсу «Основи педагогічної майстерності» для студентів усіх спеціальностей мають на меті систематизувати роботу над навчальними темами, надати допомогу у самостійній підготовці до занять та контрольних робіт. Рекомендації ґрунтуються на досвіді викладацького колективу кафедри педагогічної майстерності та менеджменту і можуть бути застосовані студентами всіх факультетів.

© Полтавський національний педагогічний

університет імені В.Г. Короленка, 2013



ПЕРЕДМОВА

 

Педагогічна діяльність у вищому закладі освіти носить інноваційний характер. Вона потребує не лише високого рівня інформованості, глибоких знань, ерудиції, а й високої загальної культури та педагогічної майстерності. Саме тому запропонований курс є інтегрованою дисципліною, що поєднує нові і вже сформовані знання, зокрема з таких предметів, як філософія, етика, історія, педагогіка, психологія, методика навчання, культура мовлення, мистецтвознавство, конфліктологія, поєднує педагогічну теорію з практикою, розглядає різноманітні складові культури мовлення тощо.

Розробка методичних посібників, що забезпечили б повноцінну самостійну підготовку студентів у позанавчальний час, стала сьогодні однією з найактуальніших проблем вищої школи.

Викладачами кафедри педагогічної майстерності Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка з цією метою створені методичні рекомендації для студенті 1-2 курсів.

Посібник складений у відповідності з програмою курсу "Основи педагогічної майстерності" і охоплює 12 навчальних тем, поданих як окремі структурні одиниці. Згідно задуму укладачів, робота над кожною темою передбачає кілька логічно і змістовно поєднаних етапів: осмислення і засвоєння інформації з рекомендованих першоджерел; виконання завдань різного рівня складності для закріплення отриманих знань та усвідомлення їх практичної значущості; дискусій; самотестування, що водночас є засобом для подальшого різнобічного осмислення набутих знань та дає підстави для визначення рівня опанування теми; робота над рефератами як підсумок самостійного вивчення теми, включення її до контексту знань з предмета в цілому.

Таким чином, самостійна робота студентів одночасно набуває форми цілеспрямованої завчасної підготовки до лабораторних занять, що в умовах компактної та перевантаженої сесії є вельми суттєвим. У свою чергу, ефективність цих занять значно підвищиться, оскільки перенесення елементарних форм роботи на міжсесійний період вивільнить навчальний час для розв'язання актуальних для кожного студента проблем його професійної підготовки, особистісного професійного становлення.

Укладачі методичних рекомендацій бажають, аби ця підготовка була якомога успішнішою!


ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА................................................................................................................... ………

ВСТУП……………………………………………………………………………………………

Практичне заняття №1:

Сутність та структура педагогічної діяльності вчителя........................................

Лабораторне заняття №1:

Педагогічна майстерність і особистість учителя. .................................................

Лабораторне заняття №2:

Педагогічна розповідь як фрагмент педагогічної діяльності................................

Лабораторне заняття №3:

Зовнішня та внутрішня техніка вчителя. Саморегуляція

психічного стану вчителя.........................................................................................

Лабораторне заняття №4:

Техніка та виразність мовлення...............................................................................

Лабораторне заняття №5:

Професійно-педагогічне спілкування. Його сутність, структура.

Лабораторне заняття №6:

Технологія організації індивідуальної бесіди........................................................

Лабораторне заняття №7:

Комунікативність учителя........................................................................................

Лабораторне заняття №8:

Значення уваги та уяви вчителя у спілкуванні......................................................

Лабораторне заняття №9:

Педагогічний такт учителя......................................................................................

Лабораторне заняття №10:

Використання переконування та навіювання

у педагогічній взаємодії...........................................................................................

Практичне заняття №2:

Ділова гра "Технології навчання"...........................................................................

Семінарське заняття:

Сучасні педагогічні технології................................................................................

Теми для самостійного опрацювання:

Бесіда та інші прийоми комунікативної взаємодії................................................

Урок як діалогічна взаємодія...................................................................................

Самовиховання - шлях формування педагогічної майстерності........................

Контрольна робота №1:

Педагогічна розповідь як фрагмент педагогічної діяльності..............................

Контрольна робота №2:

Майстерність педагогічної взаємодії в процесі бесіди........................................

Методичні рекомендації з написання та захисту рефератів.......................................

Ситуації для аналізу.......................................................................................................

Питання до заліку...........................................................................................................



 

ВСТУП

 

Дисципліна «Основи педагогічної майстерності» - складна галузь педагогічних знань, яка досліджує надзвичайно багатогранні явища й процеси, що охоплюють великий обсяг специфічних понять, пов'язаних з багатьма предметами психолого-педагогічного і соціально-філософського блоків. За своїм змістом дисципліна належить до практичних курсів, а отже, має забезпечити практичне оволодіння педагогічною майстерністю у процесі навчання і педагогічної практики майбутніх педагогів.

Метою викладання дисципліни є становлення студента як гармонічної особистості, формування його педагогічної культури, творчого ставлення до дійсності, самостійного її сприйняття, знання сутності педагогічної майстерності й осмислення його значення для виховання й навчання всебічно розвиненого і конкурентоспроможного фахівця - майбутнього професіонала.

Мета курсу полягає у створенні умов для накопичення досвіду, оптимального поєднання базової освіти з навчанням мистецтву спілкування, формуванні практичних умінь і навичок майстерності викладання, педагогічної культури та ерудиції.

Завдання вивчення дисципліни: підвищення рівня педагогічної культури студентів; знання структурних елементів педагогічної майстерності й їхній зміст; систематизація знань про технологію організації педагогічної взаємодії; оволодіння способами стимулювання активної пізнавальної діяльності; удосконалювання професійної майстерності педагога; організація навчально-виховної діяльності студентів; формування особистісної педагогічної культури.

У результаті вивчення дисципліни студент має уявлення: про організацію та проведення процесу професійного навчання й виховання на основі комплексного й ефективного використання всіх елементів педагогічної майстерності; про здійснення психолого-педагогічного аналізу й уміння оцінити ефективність цілісного педагогічного процесу й окремих його елементів; про вибір теми, визначення об'єкта, предмета дослідження й оформлення результатів.

Тематичний план

“Основи педагогічної майстерності”

ТЕМА КІЛЬКІСТЬ ГОДИН
лекції практичні лабораторні самостійні індивідуальні
І. Модуль 1. Майстерність управління собою в педагогічній взаємодії
1. Сутність та структура педагогічної діяльності вчителя 2 2
2. Педагогічна майстерність і особистість учителя 2 2 1
3. Педагогічна розповідь як фрагмент педагогічної діяльності 2 2 4
4 Зовнішня та внутрішня техніка вчителя. Саморегуляція психічного стану вчителя 2 3
5 Техніка та виразність мовлення 2 3
ІІ. Модуль 2.Майстерність педагогічної взаємодії
6 Професійно-педагогічне спілкування. Його сутність, структура. 2 2 1
7 Технологія організації індивідуальної бесіди   2 1
8 Комунікативність учителя   2 1
9 Значення уваги та уяви вчителя у спілкуванні   2 1
10 Педагогічний такт учителя   2 1 2
11 Використання переконування та навіювання у педагогічній взаємодії   2 1
12 Ділова гра "Технології навчання   2 3
ВСЬОГО 54 год. 4 20 11 11

Практичне заняття № 1


Читайте також:

  1. Полтава
  2. Полтава - 2011
  3. Полтава - 2012
  4. Полтава 2004
  5. Полтава 2006
  6. Полтава 2008 ВСТУП
  7. Полтава 2010
  8. Полтава 2012
  9. Полтава 2013
  10. Полтава 2013
  11. Тарасевич Н.М. Основи конфліктології: Діяльність менеджера з попередження та розв’язання конфліктів у закладах освіти: Навчальний посібник. - Полтава: ІОЦ ПДПУ, 2006.- 112 с.




Переглядів: 586

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Тести для самоконтролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.