Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ян Амос Коменський (1562-1670)

Виконуючий роль Я. Коменського повинен знати, що він створив дидактику, науку про навчання, його педагогічні ідеї усе ще актуальні та не повністю реалізовані.

Основні принципи теорії Я.А. Коменського;

1. Пізнання реального світу на основі чуттєвого сприйняття: «Немає нічого в інтелекті, чого не було раніше у відчуттях».

2. Принцип наочності в навчанні. Навчання повинне починатися не із словесного тлумачення про речі, а з конкретних спостережень над ними. У разі неможливості безпосереднього спостереження речей, їх треба замінювати малюнками.

3. Школа не повинна бути страшним і нудним місцем для дітей, а повинна бути місцем для задоволення, радості, гри, повинна бути місцем для задоволення, радості, гри, повинна бути «школа-гра», «школа-театр», «навчальні ігри» (Порівняйте: сучасні ділові ігри).

4. "Повідомлювати не окремі розрізнені знання, а систему знань, енциклопедію, що може зв'язно утримуватися в пам'яті, оснастити відомостями про найосновніше в кожній науці".

5 "Все, що має між собою зв'язки, повинне вивчатися одночасно, паралельно одне одному" (Порівняйте: сучасні "між предметні зв'язки").

6.Заохочувати зацікавленість та самостійність у навчанні.

 

Мірза Ісмаїлович Махмутов (академік АПН СРСР)

Виконавець ролі М. Махмутова має знати, що він - прибічник проблемно-розвиваючого навчання. Таке навчання повинне будуватися на основі наступних принципів.

1. Принцип проблематичності відображає наявність протиріччя в навчальному матеріалі і в процесі його засвоєння, а також необхідність розвитку пізнавальної самостійності учнів.

2. До процесу проблемно-розвиваючого навчання Махмутов включає:

а) проблемний виклад:

- монологічний метод, де переважає розповідь викладача, але показана складність, протирічивість матеріалу, різні гіпотези, підходи;

- показовий метод, коли в розповіді викладача є постановка проблеми і пошук, викладач уголос розмірковує і шукає вирішення проблеми;

б) частково-пошуковий:

- діалогічний у вигляді бесіди репродуктивного характеру з елементами пошуку;

- евристичний, коли інформація засвоюється в ході колективного пошуку при безпосередній участі викладача (елементи «мозкового штурму»);

в) дослідницький спосіб рішення проблеми (груповий чи індивідуальний пошук рішення самими учнями при консультуючій функції викладача.)


Читайте також:

  1. Ян Коменський (1592-1670).




Переглядів: 549

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичне заняття №2 | Іоган Генріх Песталоцці (1746-1827)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.