Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Web-технології в ГІС-освіті

Концепція Web 1.0 передбачає, що сайт і його зміст створює автор, власник ресурсу. Користувач має можливість виступати в ролі споживача контенту, можливість участі користувача в його створенні жорстко обмежена. Сайт для користувача иступає як інформаційне джерело [36].

У ГІС-освіті за допомогою Web 1.0 студенти опрацьовували великі обсяги інформації. Аналізуючи методики викладання геоінформаційних дисциплін у деяких зарубіжних університетах, найчастіше спостерігається відсутність формального курсу лекцій, а викладачі лише надають довідники зі слайдами, посиланнями на джерела інформації та інше. Студенти на підставі цього самостійно опрацьовують заданий матеріал. Теми, що важко засвоюються, приміром «Моделі даних в базах даних», «Геокодування», «Етапи проектування геоінформаційної системи», викладаються на лекції з використанням мультимедійних презентацій. А теми, що є оглядовими, наприклад «Сфери застосування ГІС», «Кадастрові системи за кордоном» та інші, студенти опрацьовують самостійно і створюють презентації із запропонованих питань, а потім на аудиторному занятті в режимі діалогу відбувається обговорення цих тем. Так студенти з пасивних слухачів перетворюються на активних співавторів. По кожній з дисциплін для студентів складався інтернет-гід (каталог сайтів, де можна почерпнути інформацію з певних тем). Сервіси Google Map використовуються для отримання картографічної інформації в навчальних цілях. У вивченні дисциплін геоінформаційного циклу майбутні інженери з геоінформатики користуються даними про різні природні процеси і стихійні лиха із сайту Scientific Visualization Studio [66], які щодня поновлюються. Із серверу Globe [67]) за допомогою програм завантажують інформацію про температуру, опади, тиск. За допомогою програми World Wind – адміністративні межі, назви населених пунктів, плани міст, прапори країн і багато ще чого іншого. На відміну від Google Earth або Maps, сервер World Wind дає прив'язку до місцевості, нанесення населених пунктів та інших відомостей [36].

У концепції Web 2.0 спочатку сайт є не зібранням змісту, який може зацікавити відвідувача, а деяким інформаційним простором, де користувач має можливість проявити власну активність: завантажити свою інформацію, тобто стати співавтором контенту. Отже Web 2.0-сайт, не будучи спочатку колекцією контенту, поступово – за рахунок високої активності користувача – стає контентно наповненим, цікавим і значущим. На противагу Web 1.0-сайту, Web 2.0-сайт може бути охарактеризований як майданчик, інструмент, який користувач може використовувати для своїх потреб [68].

Студенти під час розробки ГІС-проектів і виконання практичних завдань звертаються до наявних веб-карт та додатків і, що особливо важливо, можуть додати затребувані дані, організувати групову хмару для глобального ГІС-співтовариства. Для майбутніх інженерів з геоінформатики було зроблено «майданчик» в електронній бібліотеці університету, де вони можуть стати співавторами контенту з деяких тем курсів, які викладаються [36].

Студенти, що мають досвід роботи з будь-якими прикладними завданнями, поповнюють навчальне програмне забезпечення демонстраційними версіями програм, та прикладами завдань, що треба вирішувати в реальному житті.

На зміну технологічній платформі Web 2.0, яка призвела до появи величезної кількості одноманітних ресурсів, що, відповідно, девальвує цінність більшості з них, приходить третя – культурна версія Web. Вона використовується професіоналами для створення нового – цікавого та корисного – контенту.

Web 3.0, згідно з визначенням Джейсона Калаканіса – це високоякісний контент і сервіси, які створюються талановитими професіоналами на технологічній платформі Web 2.0. Найбільш поширеною версією трактування терміна

Web 3.0 є ідентифікація його із семантичної павутиною (Semantic Web). Головна думка цієї концепції базується на впровадженні метамови, що описує зміст сайтів для організації автоматичного обміну між серверами.

Головна ідея Web 3.0 полягає в тому, що користувач, який до цього одноосібно був залучений до процесу формування контенту, відтепер творить колективно, і його партнерами, крім інших користувачів, є експерти напрямів, причому статус користувача може бути змінений на експертний, так само як і форма співпраці творця контенту і порталу. Експерт повинен виступити своєрідним модератором контенту [36].

Важливим моментом є поява в порталах формату Web 3.0 «колективного розуму» (wisdom of the crowds) замість пануючого сьогодні «групового божевілля» (madness of the mobs). Web 3.0 передбачає появу вузькоспеціалізованих ресурсів, де буде проведена агрегація всіх сервісів та інструментів, що необхідні професійній або соціальній групі користувачів, та буде здійснюватися публікація контенту, що модерується експертами.

 

 


Читайте також:

  1. Web-технології




Переглядів: 803

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Комп’ютерний контроль та комп’ютерне тестування | Вебінар

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.04 сек.