Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Джерела корпоративного права


45


 


цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольним коміте­
том України. '

Узагалі законодавство стосовно цінних паперів і суб'єктів фондового ринку є окремою сукупністю нормативно-правових актів, яке, проте, взаємопов'язане з корпоративними відносина­ми. Вважається, що законодавство, яке регулює діяльність акціо­нерних товариств на фондовому ринку, є вагомою рушійною силою при встановленні стандартів практики корпоративного управління, підтвердженням чого є досвід розвитку фондового ринку в Україні.

Назване законодавство виконує такі функції:

—висуває більш жорсткі вимоги стосовно розкриття інфор­мації, що, своєю чергою, захищає права акціонерів, особливо дрібних;

—сприяє належному здійсненню функцій Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

—забезпечує прозорість діяльності акціонерних товариств;

—перешкоджає застосуванню сумнівних інсайдерських опе­рацій;

—надає змогу використати різні фінансові інструменти, на­приклад, опціони на придбання акцій як засіб стимулювання членів органів управління акціонерного товариства тощо.

Специфічний правовий статус акціонерного товариства пе­редбачено для фондової біржі Законом «Про цінні папери та фондовий ринок», в якому встановлено, що вона не вправі роз­поділяти свій прибуток між учасниками (ч. 1 ст. 21), тобто їх корпоративні права не включають до свого складу право на диві­денди. Цей закон регламентує відносини емісії та обороту акцій, а також діяльність професійних учасників ринку цінних паперів. Важливим напрямом регулювання стали вимоги щодо розкрит­тя інформації як для емітентів, так і для професійних учасників ринку цінних паперів, що стало підґрунтям для подальшого за­конодавчого забезпечення інформаційної прозорості діяльності акціонерних товариств, втіленої в Законі «Про акціонерні това­риства».

Для реалізації права на управління (участі в загальних збо­рах) і права на дивіденди важливими є дані реєстру, відповідно до яких особа підтверджує своє право власності на цінні папе­ри. Стаття 5 Закону «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні» вре­гульовує перехід та реалізацію права власності на цінні папери


в Національній депозитарній системі; Закон «Про державне ре­гулювання ринку цінних паперін и Україні» — права Державної комісії з цінних папері» та фондового ринку щодо тих чи інших аспектів стосовно корпоративного управління, зокрема, участі її посадових осіб у загальних зборах, повноваження щодо звітнос­ті акціонерних товариств тощо.

Законодавство, яке ре/улюе інвестиційну діяльність.

Це законодавство включає закони « Про інвестиційну діяль­ність», «Про режим іноземного інвестування», «Про захист іно­земних інвестицій на Україні», «Про загальні загали створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон», за­кони про спеціальні режими, наприклад, Закон «Про спеціальні економічні зони і спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області».

Інвестиційне законодавство впливає на обрання інвестора­ми сферикапіталовкладень, умов і порядку інвестування, гаран-тонаності захисту прав учасників інвестиційного процесу. Хоча в цій сфері було багато непорозумінь, складнощів і спорів, мали місце чималі зміни, які свідчили не тільки про спроби законо­давця належним чином урегулювати інвестиційні відносини, а й про невпевненість інвесторів у гарантіях та усталеності законо­давства України, однак немало зроблено для лібералізації інвес­тиційного клімату.

Законодавство про економічну конкуренцію.

Це законодавство охоплює закони «Про захист економічної конкуренції», «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності», Положення про порядок подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концен­трацію суб'єктів господарювання (Положення про концентра­цію), затверджене розпорядженням Антимонопольного коміте­ту України від 19.02.2002 р. № 33-р, зареєстроване вМін'юсті 21.03.2002 р. за № 284/6572.

До сфер корпоративного та інвестиційного регулюванняпро­никають і норми законодавства про економічну конкуренцію,яким певною мірою обмежуються можливості інвестиційнихвкладень, що впливає на формування інвестиційних портфелів,часток в акціонерному капіталі, а тому — і на здійсненнякорпо­ративного управління. В цих законах є норми про надання інфор­мації та навпаки — про заборону використання конфіденційної інформації, недобросовісні дії з її поширення; про концентрацію




Читайте також:

  1. D (правая) S (левая)
  2. I. ТЕОРИЯ И ИСТОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  3. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  4. II. ТЕОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА
  5. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  6. XV. Реалізація права вступників на вибір місця навчання
  7. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  8. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  9. АВТОРСЬКЕ ПРАВО І СУМІЖНІ ПРАВА
  10. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  11. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  12. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ




Переглядів: 310

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Джерела корпоративного права | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.