МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Глава 33 Злочини проти безпеки руху та експлуатації транспортуОСНОВНІ ПИТАННЯ: 1. Поняття, загальна характеристика та види злочинів проти безпеки руху та експлуатації транспорту. 2. Аналіз юридичних складів злочину, передбаченого ст. 276 КК України, відмінність цього злочину від злочинів, передбачених статтями 281 і 286 КК України. 3. Особливості об’єктивної і суб’єктивної сторін юридичних складів злочину, передбаченого ст. 277 КК України. 4. Аналіз юридичних складів злочину, передбаченого ст. 278 КК України, відмінність цього злочину від злочину, передбаченого ст. 289 КК України. 5. Аналіз юридичних складів злочину, передбаченого ст. 286 КК України. 6. Аналіз юридичного складу злочину, передбаченого ст. 291 КК України. ЗАДАЧІ: 1. Авіамеханік Білик неякісно виконав ремонт двигуна, а інженер Титарчук, в обов’язки якого входила перевірка якості ремонту, не зробив цього, довірившись авіамеханіку. У польоті двигун відмовив, що спричинило аварію літака, в якій загинули його екіпаж і пасажири. Варіант. Пілоту вдалося здійснити вимушену посадку в полі. Під час посадки п’ять пасажирів зазнали легких тілесних ушкоджень, а літак — пошкоджень окремих конструктивних частин. 2. Перший пілот Бортовий та другий пілот Біланов керували завантаженням хімікатів для обробки посівів, оцінюючи кількість вантажу «на око». Вони погодилися взяти на борт агронома Кваснєвського, який хотів оглянути сільськогосподарські угіддя. Від перевантаження літака сталася аварія, літак зазнав серйозних поломок, Бортовому, Біланову і Кваснєвсь-кому було завдано середньої тяжкості тілесні ушкодження. Варіант. Обійшлося без заподіяння тілесних ушкоджень. 3. Капітан нафтоналивного танкера Юрченков, керуючи судном при виході з порту в умовах, що вимагають особливої уваги, передовірив керування судном рульовому Закарлюці, вказавши неправильний курс. Результатом було зіткнення танкера з риболовецьким сейнером, капітан якого, порушуючи правила, передовірив управління судном матросу Сливі, спустившись на короткий час у свою каюту за сигаретами. Одержавши сильне пошкодження, сейнер почав тонути. Капітан танкера Юрченков, не надавши допомоги екіпажу танкера, вернувся в порт. Сейнер затонув, його екіпажу вдалося врятуватися. Під час досудового слідства Юрченков пояснив, що він боявся затоплення танкера, який також дістав пошкодження, в зв’язку з чим повернувся в порт для його усунення. 4. Під час міжнародної парусної регати рульовий яхти «Акула» Торопов при повороті біля сигнального буя зіткнувся з іспанською яхтою «Андалузія», внаслідок чого остання перевернулась і парусом накрила яхтсмена, який виявився в небезпечному для життя становищі. Ігноруючи останню обставину і прагнучи виграти гонку, Торопов продовжив гонку, не надавши допомоги потерпілому, який втопився. Варіант. Яхтсмену була надана допомога рульовим яхти «Касатка». 5. Бажаючи помститись обхіднику залізниці Мажарі, Кате-ринчук та Приятель вночі вийняли із шпал 25 костилів на залізничному полотні. У результаті товарний потяг зійшов з рейок, матеріальна шкода від аварії склала 60 тис. гривень. Варіант. Машиністу потягу було заподіяно середньої тяжкості тілесне ушкодження, помічнику машиніста — легке тілесне ушкодження, що спричинило короткочасний розлад здоров’я. 6. Бульдозерист Кузьмук, переїжджаючи залізничну колію в невстановленому місці з опущеним ножем, якого він забув підняти, зсунув рейку на 20 см, про що нікому не повідомив. Потяг з вагонами, завантаженими вугіллям, зійшов з рейок і завалився. Машиніст і його помічник дістали середньої тяжкості та тяжке тілесні ушкодження. 7. Яремченко і Свиняка помітили під трубопроводом калюжку рідини, схожої на бензин. Увечері приїхали сюди вантажною машиною з порожніми бочками, просвердлили отвір, внаслідок чого бензин почав бити струменем, наповнили бензином бочки і повернулися додому. До приїзду аварійної бригади велика кількість бензину вилилася на землю, попала в струмок, а звідти в річку, що спричинило загибель риби. Варіант. Указані дії було вчинено організованою групою з трьох осіб. 8. Мірошник, чергова по залізничному переїзду, на якому нормальним вважається закрите положення шлагбаума, пропустивши потяг, відкрила шлагбаум і за переїздом не стежила, хоч знала, що незабаром у бік станції має пройти автодрезина. Проходячи через переїзд, автодрезина під керуванням Шичка, який виявив неуважність, наїхала на череду корів. Дві корови зазнали травм, їх довелося пізніше дорізати. Сам Шичко та пасажир автодрезини Шуст одержали середньої тяжкості тілесні ушкодження. 9. Кажан на лінії залізниці каменем зламав дві шафи автоблокування і розбив прилади, які там знаходилися, завдавши залізниці шкоду на суму 3 тис. грн. Він також забрав телефонний апарат. Пошкодження засобів зв’язку і сигналізації могло спричинити аварію потягу. 10. Гриненко сів на площадку вагона товарного потягу, щоб швидше доїхати додому. Біля села Гриненка потяг не спинився, тоді він до відказу закрутив ручне гальмо, що спричинило пошкодження колісних пар вагона. Внаслідок цього потяг мав вимушену зупинку на 35 хв., а вагон було затримано на 21 год. Варіант. На колісних парах вагона утворилися «повзуни» в 4 мм, що стало причиною аварії потяга, під час якої машиніст і його помічник зазнали тяжких тілесних ушкоджень, а потяг був затриманий на 22 год. 11. Помічник машиніста тепловоза Пшеничний зробив огляд тепловоза і доповів про його результати машиністу Бережному. У цей час завдання на проведення маневрів не було, сигналів на рух не подавалось, однак Бережний привів тепловоз у рух. Пшеничний зауважив тому, що він рухається без дозволу і веде тепловоз на зайняту колію. Не реагуючи, останній збільшував швидкість руху. Тоді Пшеничний відштовхнув Бережного від пульта керування і вжив заходів щодо гальмування, однак відвернути зіткнення двох тепловозів не встиг. Тільки після цього він помітив, що Бережний п’яний. Внаслідок зіткнення локомотивному депо завдано незначну матеріальну шкоду. (Примітка. Правила технічної експлуатації залізниць забороняють машиністу приводити в рух локомотив без сигналу керівника маневрів, а також зобов’язують локомотивну бригаду забезпечити безпеку проведення маневрів, цілість рухомого складу.) Варіант. При зіткненні тепловозів залізничнику Ільковцю було заподіяно легке тілесне ушкодження. 12. Теплоплав одного з інститутів Національної академії наук України під керуванням капітана-механіка Осипа повертався в затон с. Лютіж із наукової експедиції по Київському водосховищу. При спробі зайти туди вийшло з ладу стернове керування — розійшовся огон штуртроса. Головний інженер інституту Корець дав Осипу вказівку усунути несправність і йти на стоянку до Києва. Запевнивши, що екіпаж за годину усуне несправність і теплоплав піде на стоянку до Києва, Осип не організував виконання цієї роботи. Він залишив теплоплав на місці вимушеної стоянки неналежно ошвартованим, без вахти і, не включивши стоянкові вогні, разом з екіпажем пішов гуляти до с. Лютіж. Осип порушив вимоги пунктів «а» та «в» §295 Правил технічної експлуатації річкового транспорту, п. «а» §36, §70 Загальних правил плавання внутрішніми судноплавними шляхами України і Статут внутрішнього водного транспорту. Теп-лоплав було зірвано вітром з місця стоянки і викинуто на залізобетонну дамбу на протилежному березі водосховища. Цією аварією інституту завдано великої матеріальної шкоди. 13. Коха було засуджено за ст. 276 КК України. Працюючи міліціонером патрульно-постової служби Білоцерківського міського управління внутрішніх справ, у стані алкогольного сп’яніння він рухався на катері по річці Рось у районі дендропарку «Олександрія», що в м. Біла Церква, зі швидкістю до 32 км/год. Пропливаючи поблизу пішохідного мосту, де купалися багато людей, він, не врахувавши обмеженої ширини й мілкості річки і знехтувавши запобіжними заходами, не знизив швидкості, внаслідок чого вчинив наїзд на неповнолітнього Баса, який був смертельно травмований обертовим гвинтом катера. 14. 15-річний Шмеря, не маючи посвідчення на керування автомобілем, без дозволу взяв автомобіль батька ВАЗ-2101. Рухаючись людною вулицею, він розраховував об’їхати людей, але, не маючи досвіду керування автомобілем, наїхав на Потапову, яка при цьому загинула. Варіант. Шмері було 16 років. 15. Рядовий Збройних Сил України Колесников, керуючи закріпленою за ним автомашиною, передав кермо Аванесову, який не мав прав на керування транспортними засобами. Той, розвинувши швидкість до 60 км/год, не впорався з керуванням, внаслідок чого автомашина перекинулась і була пошкоджена, чим військовій частині заподіяно шкоду на суму 11 тис. грн. Пошкодження усунуті за рахунок Колесникова й Аванесова. Варіант. Під час аварії пішохід Куропаткін дістав середньої тяжкості тілесне ушкодження. 16. Чоботарьов керував без довіреності автомашиною ЗАЗ-968. При під’їзді до пішохідного переходу, побачивши червоний сигнал світлофора, він не вжив заходів до зниження швидкості й зупинки автомобіля, а продовжував рух. Побачивши Милова-нову з 4-річною дочкою, які переходили в 28—30 м за пішохідним переходом проїжджу частину вулиці при зеленому сигналі світлофора, Чоботарьов не вжив заходів щодо зупинки транспорту і, не впоравшись з керуванням, наїхав на Милованових. Від одержаних травм дівчинка померла, а Миловановій було завдано середньої тяжкості тілесних ушкоджень. 17. Казанцев, керуючи автомашиною з вантажем у стані сп’яніння, не впорався з керуванням, заїхав у кювет, внаслідок чого автомашина перекинулася. Вантаж було зіпсовано, чим державному підприємству спричинено шкоду на 9 тис. грн., автомашина також була пошкоджена (її ремонт обійшовся в 900 грн.). Варіант. Казанцев дістав середньої тяжкості тілесне ушкодження. 18. Жакун на стоянці техніки запустив двигун трельовочно-го трактора і, під’їхавши до іншого трактора ТДТ-55, почав маневрувати з тим, щоб, штовхаючи задньою частиною керованого ним трактора, на ввімкненій передачі запустити двигун трактора ТДТ-55. У цей час водій Івлєв і чекеровник Ісаєв виконували на тракторі ТДТ-55 дрібний ремонт. Не переконавшись у безпечності маневру, Жакун щитом свого трактора почав штовхати трактор ТДТ-55, внаслідок чого гусениці останнього почали обертатися. Ісаєва, який, стоячи на лівій гусениці, кріпив електропроводку стартера, затягло в проміжок між кабіною і гусеницею. Від одержаних ушкоджень Ісаєв помер. 19. Оводков, їдучи на закріпленому за ним вантажному автомобілі, під час руху заднім ходом з однієї вулиці на іншу не вжив усіх запобіжних заходів і наїхав на Матюшину, заподіявши їй легкого тілесного ушкодження. Внаслідок цього в останньої сталося запалення, некроз тканини правого стегна і сепсис, від якого вона через місяць померла у лікарні. Комісійна судово-медична експертиза зазначила у своєму висновку, що «між легкими тілесними ушкодженнями, запаленням, що виникло, і некрозом тканин правої ноги, що призвело до настання смерті від сепсису, причиновий зв’язок є, але він не прямий, оскільки основне значення для несприятливого наслідку мав передуючий травмі стан травмованої кінцівки і загальне захворювання потерпілої на гіпертонічну хворобу». 20. Александров, керуючи закріпленим за ним вантажним автомобілем, через власну неуважність виїхав на смугу зустрічного руху і зіткнувся з автобусом, заподіявши автобусному парку матеріальну шкоду на суму 8 тис. грн., а пасажирці Незна-новій — легкі тілесні ушкодження. На місці події Александров автомобіль не зупинив, допомоги потерпілій не надав. Варіант. Пасажирці Незнановій було заподіяно тяжких тілесних ушкоджень. 21. Кучерявий у стані сп’яніння керував технічно несправною автомашиною, що йому належала, їхав з перевищенням швидкості, внаслідок чого не зміг впоратися з керуванням і зіткнувся з автомашиною «Москвич», спричинивши значні технічні пошкодження (вартість ремонту — 14 тис. грн.) машині, а пасажирці Ри-жанській — середньої тяжкості тілесне ушкодження. 22. Дрозд, керуючи автомашиною МАЗ-555 у стані сп’яніння і виявивши неуважність, наїхав на Поваляєва, який ішов також у стані сп’яніння правою стороною проїжджої частини дороги, заподіявши йому смертельне ушкодження, після чого з місця наїзду зник. 23. Бажаючи швидше дістатися до сусіднього села, п’яний Сімеонов зайшов на стоянку тракторів сільськогосподарського кооперативу, завів одного з них (після двох невдалих спроб завести інші трактори). По дорозі він посадив у кабіну Федосєє-ва. Спускаючись до струмка, Сімеонов не впорався з керуванням, трактор перекинувся, Федосєєв загинув. 24. Пугачов, керуючи закріпленим за ним автобусом ЛАЗ-695, при виїзді з двору припустився неуважності, виїхав на смугу руху, не пропустивши автомобіль ВАЗ-2101, яким керував Прищепа, що рухався прямо, і зіткнувся з ним, від чого сталися збитки на суму 20 тис. грн. Варіант. Прищепі було заподіяно тяжкі тілесні ушкодження. 25. Кирпатий Віктор у стані сп’яніння мав намір їхати на тракторі в ліс за дровами. Від’їжджаючи від свого будинку, він вів трактор по хлистах. Проїхавши 6 м, трактор зсунувся з хлистів, зачепився за них рамою і почав буксувати. Віктор запропонував брату Василю підкласти під гусениці кряжі. Коли Василь почав підкладати їх під ліву гусеницю, Віктор включив задню передачу, щоб подати трактора назад. Ногу Василя затягло під гусеницю. Від одержаних тілесних ушкоджень він помер наступного дня. 26. Тракторист Бахтін і причіплювач Гейко, обидва напідпитку, поїхали ввечері орати поле. Близько 23-ї години Бахтін пішов до села, де знову випив. Гейко ж, пропрацювавши якийсь час, ліг спати на землю. Повернувшись із села, Бахтін, не перевіривши, де знаходиться причіплювач, почав орати і наїхав на сплячого Гейка, смертельно травмувавши його. 27. Водій вантажної автомашини ГАЗ-53 Мурадян був притягнутий до кримінальної відповідальності за ч. 2 ст. 286 КК України за вчинення автоаварії, що призвела до смерті потерпілого. Не визнаючи себе винним, Мурадян твердив, що їхав по шосе зі швидкістю 40—50 км/год. Раптово зустрічна автомашина «Волга» в безпосередній близькості — за 12—14 м — зробила поворот вліво, створивши аварійну ситуацію. Він не мав можливості на такій відстані зупинити автомобіль і зманеврував управо. На обочині машини зіткнулися. Шофер «Волги» Карпенко від одержаних ушкоджень помер. Ці обставини підтверджені іншими доказами у справі. Мурадян вважає, що він Правил дорожнього руху не порушував. Він не передбачив і не міг передбачити, що шофер зустрічної машини своїми діями створить аварійну ситуацію. Оцініть обґрунтованість міркувань Мурадяна, дайте правову оцінку дій Мурадяна і Карпенка. 28. Водій автонавантажувача Семенець з такелажником Юречком під час обідньої перерви поїхали на автозаправну станцію. Повертаючись до місця роботи, Семенець передав керування Юречку, який не мав посвідчення і досвіду керування транспортними засобами. Юречко не впорався з керуванням, виїхав на пішохідну доріжку, де правим заднім колесом наїхав на Ма-зуріна, заподіявши йому середньої тяжкості тілесне ушкодження. Юречко вистрибнув з кабіни автонавантажувача і втік. Се-менець намагався втекти з місця події на автонавантажувачі, але був затриманий. 29. Гладчук, їдучи власною автомашиною трасою Львів—Тер-нопіль, забалакався з пасажиркою, виявив неуважність, внаслідок чого наїхав на Василенка, що йшов попереду по правій кромці проїжджої частини шосе. Переконавшись, що Василенко перебуває в небезпечному для життя стані, Гладчук з місця наїзду на автомашині втік. Варіант. Переконавшись, що Василенко мертвий, і, побоюючись відповідальності, Гладчук з місця аварії втік. 30. Абдулаєв і Павловський запропонували неповнолітньому Пустовіту покататися на «іномарці». Компанія проникла в автомобіль «Фольксваген-Пасат», що належав Брежнєву і стояв на вулиці Поліській у Києві, на якому всі проїхали до Борисполя, повернулися назад і поставили автомобіль на попереднє місце. Варіант. Ініціатором поїздки був Пустовіт. 31. На перехресті вулиць Братиславської та Стальського у м. Києві сталося зіткнення легковиків під керуванням Скопича і Овсянникова. Останній при цьому дістав легкі тілесні ушкодження з короткочасним розладом здоров’я. З’ясовано, що причиною зіткнення було порушення Скопичем ряду пунктів Правил дорожнього руху. Дайте кримінально-правову оцінку того, що сталося. 32. Шиманський, рухаючись на технічно справному автомобілі «Москвич», що належав приватній фірмі «Дарниця», заснув за кермом і на вул. Цитадельній у м. Києві вчинив наїзд на дерево. Наслідком наїзду були пошкодження автомобіля і спричинення тілесного ушкодження пасажиру (перелом стегнової кістки зі зміщенням осколків). 33. Линюк працював у Старобільській ПМК № 87 трактористом. Він самовільно взяв закріплений за ним трактор Т-150 і поїхав на ньому до лікарні, де лікувалися його дружина й діти. Варіант 1. Линюк взяв інший трактор, оскільки закріплений за ним перебував на ремонті. Варіант 2. Линюк був охоронником гаража, де зберігалася техніка ПМК. 34. Пилипенко, Дронь та Скубій на автомашині «Москвич», що належала останньому, виїхали в ліс на полювання. Невдале полювання закінчилося випивкою. По дорозі додому Скубій задовольнив прохання Дроня, дозволивши керувати машиною. Дронь не впорався з керуванням, машина наїхала на стовпчик огородження, внаслідок чого всі мисливці дістали тілесні ушкодження різного ступеня тяжкості. 35. Раніше судимий за крадіжку Крижанівський після звільнення з місць позбавлення волі продовжував злочинні дії. У стані сп’яніння він у селищі Софіївці з допомогою ключа запалення зумів завести автомашину «Москвич-412», що належала Шевченку, і поїхав покататися в напрямку Кривого Рога. На великій швидкості він при обгоні не впорався з керуванням і зіткнувся з автомобілем МАЗ-555, спричинивши Шевченку збитків внаслідок пошкодження машини на 15 тис. грн. Переховуючись від органів міліції, Крижанівський прибув до Києва, де знову вирішив покататися на автомашині. П’яним він проник в автомашину «Волга» ГАЗ-21, що належала Київській облсанепідемстанції. Тікаючи від інспектора дорожнього руху, Кри-жанівський з перевищенням швидкості намагався проїхати на червоне світло світлофора, внаслідок чого зіткнувся з автомашиною, що належала Київському виробничому об’єднанню вантажного автотранспорту 09662. Від зіткнення автомашин двом організаціям було заподіяно шкоду відповідно на 5 тис. грн. і 2 тис. грн. Крижанівський був затриманий. 36. Руденко та Кливленко за домовленістю між собою на польовій дорозі зупинили вантажну автомашину і, погрожуючи ножем, примусили шофера Морозюка залишити кабіну. Вони зв’язали Морозюка і залишили його в лісопосадці, наказавши дві години «не подавати голосу». Вони планували з допомогою автомашини вкрасти зерно з комори колективного сільськогосподарського підприємства, перевезти до Кливленка додому, після чого машину кинути. Їхні плани не здійснились, оскільки за сигналом Морозюка машина була зупинена одним з постів ДАІ, а Руденко і Кливленко затримані. Варіант. Руденко і Кливленко мали намір після «операції» машину розібрати і запчастини продати. 37. Лушкін, випивши вина та пива, надвечір їхав на велосипеді вулицею селища. При наближенні до перехрестя, через поганий зір і сп’яніння, він виїхав на лівий бік дороги в безпосередній близькості від мотоцикла «Ява-350», який під керуванням Піпка рухався йому назустріч, чим створив аварійну ситуацію. При зіткненні Піпко дістав смертельні тілесні ушкодження, його малолітній син, пасажир мотоцикла, а також сам Лушкін — середньої тяжкості тілесні ушкодження. Варіант 1. Лушкін їхав мопедом з робочим об’ємом двигуна 49 см3. Варіант 2. Лушкін їхав мотоциклом. 38. Демахін у стані сп’яніння почав переходити вулицю на червоне світло в той час, коли по ній рухався транспорт. Водій «Москвича» Дьомін, намагаючись уникнути наїзду, загальмував і повернув кермо вправо. Від цього автомобіль перекинувся і збив Пухилевич, яка стояла на острівку безпеки. Пухилевич було заподіяно тяжкі тілесні ушкодження. 39. Погрожуючи вибухом, Маєвська наказала екіпажу літака ТУ-134, що виконував рейс Київ—Москва, змінити курс і летіти до Стамбула. Удавши, що виконує цю вимогу, екіпаж посадив літак у Сімферополі. При затриманні у Маєвської вилучили згорток з молотком і кухонним ножем, який вона видавала за бомбу. 40. Водій Безпалов у кузові керованої ним автомашини перевозив залізобетонні конструкції, які перевищували габарити по ширині. Для скорочення шляху Безпалов ухилився від рекомендованого маршруту і при перетинанні кільцевої дороги зачепив опори шляхопроводу, чим змістив балку моста, вивівши його з ладу. Варіант. Наслідком дій Безпалова було також заподіяння середньої тяжкості тілесних ушкоджень двом особам. 41. Водій вантажівки Цвірко на зупинці почав об’їжджати автобус, який там стояв, і при здійсненні цього маневру виїхав на ліву частину дороги. У той же час до цього місця з протилежного боку наближався Бабій на легковому автомобілі. Для уникнення лобового зіткнення Бабій з гальмуванням повернув вправо і збив Дахна, який стояв біля бровки, спричинивши йому тяжке тілесне ушкодження. 42. Працівник автогаража Ткаченко, який був напідпитку, без дозволу взяв у гаражі вантажівку і поїхав на залізничну станцію. Оскільки Ткаченко вів автомашину невпевнено, працівник ДАІ Мартекляс подав знак зупинитися. Ткаченко не підкорився. Щоб затримати порушника, Мартекляс стрибнув на підніжку автомашини і зробив спробу заволодіти ключем запалювання. Тоді Ткаченко спрямував автомашину до дерева з таким розрахунком, щоб ударити об нього працівника міліції. Останній вчасно не помітив небезпеки і загинув від удару об дерево. 43. Рулько передав керування закріпленою за ним автомашиною Жижченку, який був напідпитку. Останній був позбавлений прав водія, про що Рулько не знав. При обгоні Жижчен-ко зачепив іншу автомашину. Внаслідок цього обидві автомашини були пошкоджені й потребували ремонту, два пасажири дістали легкі тілесні ушкодження без розладу здоров’я. 44. Водій Артюх автомашиною-самоскидом перевозив з поля до елеватора пшеницю. Під час чергового навантаження він став подавати автомашину назад і для того, щоб ніхто не потрапив під машину, відкрив дверцята кабіни і спостерігав за рухом, подавав звукові сигнали. У цей час із кузова, не попередивши водія, вистрибнув Леоненко, який зі згоди водія заліз туди, щоб розрівнювати пшеницю. Через те, що автомашина рухалась ривками, стрибок Леоненка виявився невдалим — він потрапив під заднє колесо машини і від одержаних ушкоджень помер. 45. Водій Лесюк, не впоравшись з керуванням автомашиною «Мазда», вчинив наїзд на пішохода, який ішов узбіччям дороги. Боячись відповідальності, Лесюк не зупинився, не надав допомоги потерпілому і втік з місця пригоди. При розслідуванні було встановлено, що потерпілий помер від втрати крові, хоч при своєчасному наданні допомоги його можна було врятувати. Варіант. Вважаючи потерпілого мертвим, Лесюк відвіз його за місто і скинув у затоплений водою кар’єр. Як було встановлено проведеною судово-медичною експертизою, потерпілий помер від утоплення. 46. Механік таксомоторного парку Конюшко випустив на лінію автомашину, в якій протектор шин був повністю зношений. На мокрій дорозі автомашину занесло, внаслідок чого троє пасажирів і водій дістали середньої тяжкості тілесні ушкодження. 47. Бурдейний під час ремонту автомобіля заходився випробовувати його на території виробничого двора, де не було для цього спеціально обладнаного майданчика. Внаслідок невдалих маневрів по двору стався наїзд на потерпілого Тиханчука, який від одержаного ушкодження помер. 48. Бринчук, працюючи на комбайні під час жнив, переїжджаючи з одного поля на інше, наїхав на Рясного, який спав на смузі, що розділяла два поля. Рясному було заподіяно тяжке тілесне ушкодження. 49. Водій Коміренко, керуючи вантажною автомашиною з двома причепами, побачив, що проїжджу частину дороги в неналежному місці перебігає п’яний Калашнюк. Щоб відвернути наїзд, Коміренко різко загальмував, але машину на мокрій дорозі занесло на трамвайну зупинку, де було збито два чоловіки, які одразу померли. 50. Бойчук вистрибнув на ходу з трамваю. Водій автомашини, яка йшла паралельно з трамваєм, різко загальмував. Мотоцикл, що їхав за автомашиною, наскочив на неї. Мотоциклу й автомашині було завдано технічні пошкодження, а мотоциклісту — тяжкі тілесні ушкодження. 51. Гончарук переганяв худобу через залізничну колію в неналежному місці. У цей момент з-за повороту раптово з’явився товарний потяг. Хоча машиніст Артюшенко вжив заходів до екстреного гальмування, уникнути наїзду не вдалося. Дві корови потрапили під колеса, два вагони зійшли з рейок. Рух на дільниці було відновлено лише через 7 годин. 52. Поплико, радіооператор приписаного до Одеського порту судна, біля берегів Кавказу порушував правила радіозв’язку морського флоту, внаслідок чого було сплутано маршрут руху кількох суден. Варіант. Внаслідок порушення зазначених правил сталося зіткнення двох суден. Читайте також:
|
||||||||
|