Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Cистеми безпеки торговельних підприємств

Із збільшенням частки магазинів самообслуговування, укрупнен­ням торговельних підприємств, зростанням штату і ускладненням ор­ганізаційної структури торговельних підприємств проблема крадіжок і втрат вийшла на перше місце в низці проблем, з якими стикаються підприємства роздрібної торгівлі.

Статистика втрат підприємств роздрібної торгівлі показова. Втра­ти різних видів у роздрібній торгівлі досягають 0,5-3% від загального то­варообігу. У крупних супермаркетах це величезні суми, що призводять до зниження прибутку від 5 до 25%. Крадіжка в магазинах є серйозною загрозою і завдає збитків, як самим підприємцям, так і покупцям.

Повністю покінчити з крадіжкою в ритейлі не вдасться, зате цілком реально звести втрати до мінімуму. Існує така гра­дація крадіжок на торговельних підприємствах. Якщо втрати менше 0,3% обороту — це добре, крадуть 0,3-0,5% — нормально, але якщо цифра за­шкалює за 1,5%, потрібно терміново зайнятися комплексною безпекою.

У магазинах крадуть злодії — професіонали, покупці і персонал тор­гової точки. У кожної категорії злодіїв існують різні товарні пристрасті і методи роботи.

Всі втрати торговельних мереж можна розподілити приблизно в такій пропорції: 20-25% припадає на брак і псування товару в процесі продажу, 20-25% крадуть покупці, 20-30% — касири, ще 20-40% — це крадіжки решти персоналу ( зокрема співробітників охорони).

Основні типи крадіжки:

— крадіжки товарів з торгового залу покупцями;

— крадіжки товарів з підсобних приміщень і торгового залу недоб­росовісним персоналом;

— крадіжки товарів з торгового залу в результаті змови персоналу і покупців;

— крадіжки товарів менеджерами з використанням документообігу і змови з постачальниками.

Магазинних злодіїв можна умовно розділити на 5 категорій:

— ситуаційні злодії — 50% (група відвідувачів, яка потенційно нала­штована на дрібну крадіжку товарів (кондитерські вироби, сигарети, жувальні гумки, косметика, спиртне і т.д));

— професіонали — 15% (спеціалізуються на невеликих, але дорогих предметах, які легко можна збути на ринку);

— бідняки або люмпени — 10% (студенти, бомжі, діти);

— наркомани - 10%;

— клептомани - 5%.

За даними статистики чоловіки і жінки крадуть однаково. Близько 25% магазинних злодіїв — діти; 75% — дорослі.

Знизити внутрішні і зовнішні втрати в торговельному закладі мож­ливо, якщо організувати комплексний захист, які включає в себе:

— візуальний нагляд;

— радіоелектронні системи сигналізації;

— системи сигналізації оповіщення;

Візуальне спостереження — найвідоміший спосіб охорони. Охорона здійснюється безпосередньо в торговому залі, де за покупцями стежать продавці, а біля виходу і кас чергують охоронці. Візуальне спостережен­ня припускає лінійне розташування торгових стелажів і прилавків, що забезпечує кращий огляд.

Застосування дзеркал безпеки є ефективним засобом скорочення втрат, запобігання екстреним ситуаціям і спрощує контроль за відвіду­вачами. Оглядові дзеркала мають опуклу форму, що забезпечує кут огля­ду близько 90° з будь-якої точки незалежно від місця установки.

Купольні дзеркала виконані у вигляді на півсфери з нанесеним ви­сокоякісним шаром, що відображають і забезпечують кут огляду близько 180° з будь-якої точки. Дзеркала не схильні до запотівання і вицвітанню, не б'ються, мають невелику масу і надійне кріплення, що забезпечує можливість довільно міняти напрям дзеркала.

Проблема крадіжки майна, крадіжки зі складу магазину, проник­нення в приміщення за матеріальними цінностями може бути вирішена за допомогою системи контролю доступу.

Система призначена для обмеження доступу сторонніх осіб і дозво­лу доступу співробітників у різні службові приміщення торгового підприємства. Крім того, вона може реєструвати час входу/ виходу і пе­реміщення співробітників магазина.

Принцип дії системи контролю доступу такий: кожен співробітник отримує магнітну карту із запрограмованим кодом доступу по території торговельного підприємства відповідно до своїх посадових обов'язків. Переміщення співробітників контролюється і записується за допомо­гою комп'ютера. Двері оснащують зчитувачами магнітних карт, які не дозволяють здійснювати несанкціонований вхід/вихід. Достоїнства системи контролю доступу:

— для робочого місця системи не потрібен окремий комп'ютер;

— системою легко користуватися і управляти нею;

— система працює без комп'ютера, зберігаючи в пам'яті контролера заздалегідь введені пропускні режими і години роботи;

— пам'ять контролера зберігає до 500 подій.

Система пневмопошти розроблена спеціально для безпечної достав­ки виручки кожного касира торгового залу в головну касу.

Принцип дії системи пневмопошти наступний. До кожного касово­го вузла підводяться труби, що закінчуються ємкістю для закладки міні-контейнерів. Касир при перевищенні встановленого ліміту поміщає ви­ручку в міні-контейнер. Після натиснення пускової кнопки міні-контейнер з швидкістю близько 30 м/с переміщається в приймаль­ний пункт (сейф) на головній касі.

Система доставки пневмопошти адресна і дозволяє вибирати кінце­вий пункт доставки. Налаштовує і контролює роботу системи спеціаль­на комп'ютерна програма.

Системи сигналізації-сповіщення повідомляють продавця про те, що товар знятий з вітрини. Сам цей факт є надзвичайною ситуацією і вима­гає негайного втручання персоналу. Застосовуються в бутиках, ювелірних, антикварних, парфумерних і годинних магазинах.

Система стеження — пристрої для спостереження і відеозапису, як видимі для покупця, так і замасковані камери з об'єктивом діаметром близько 1 мм і кутом огляду 60-85°, звичайно їх ховають у стіни або без­посередньо вбудовують у торгове устаткування, розташовуючи в місцях, погано видимих для персоналу торгового залу. Контроль здійснюється оператором, що знаходиться поза залом. Відеозапис акту крадіжки то­вару служить доказом для злодія, затриманого за сигналом оператора.

Як показує світова практика, установка засобів відеоспостереження в торговому залі не є достатньо ефективним захистом і дає, швидше, психо­логічний ефект. Персонал охорони, який повинен спостерігати за моніто­рами, через деякий час роботи не може концентрувати увагу на екрани (тим більше, коли їх багато). Відеозапис може носити лише статистичний характер, оскільки злодія виявляють тільки після проглядання касети.

 

Системи охоронного телебачення (СОТ)

Інформативність зображення на екрані монітора системи охорон­ного телебачення, звичайно, з огляду на ряд обставин, програє безпосе­редньому спостереженню. Погіршують сприйняття такі чинники, як: обмежене поле і монокулярний зір телекамер, їх обмежений дозвіл, не­точне перенесення кольорів або взагалі чорно-біле зображення. Проте, ефективність системи охоронного телебачення надзвичайно висока, і в її основі лежить базова властивість будь-якої телевізійної системи — еффект «присутності» або «далекоглядності». Можливість одній людині одночасно знаходитися в декількох зонах об'єкта і особисто спостеріга ти з різних точок, як розвиваються події.

Перевага сучасних систем охоронного телебачення полягає не тільки в скороченні кількості охоронців, але і в якісному стрибку функціональних можливостей служби безпеки об'єкта в цілому.

Основними компонентами традиційних СОТ є:

— камери і об'єктиви;

— монітори;

— пристрої, що записують (автономні відеореєстратори або циф­рові системи на базі ПК);

— джерела живлення;

— кабель для передачі відеосигналу і живлення.

У відповідних місцях встановлюються телекамери. Одні — відкрито, для створення психологічного ефекту, інші в камуфлюючому вико­нанні, для ведення прихованого спостереження. Сигнали, що поступа­ють від них, виводяться на єдиний пульт управління, розташований на посту охорони.

Зображення від телекамер системи відеоспостереження, розташова­них у найбільш важливих зонах об'єкту, виводяться на окремі монітори, а від усіх інших, перетворені спеціальними пристроями — квадраторами, для економії коштів виводяться у вигляді мультикартинки — на ог­лядові монітори. Поле екрану в них ділиться, як правило, на 4 квадрати, в кожному з яких висвітлюється «картинка» від однієї камери. За не­обхідності квадратор дозволяє перемкнути зображення від камери, що зацікавила оператора, на повноекранний режим. Усі монітори на посту охорони встановлюються в спеціальну стійку, що забезпечує макси­мально зручний огляд перед столом оператора.

При виконанні охоронних функцій оператор спостерігає, як прави­ло, статичне зображення. Будь-який рух у зоні, що охороняється, пови­нен розцінюватися як тривожна ситуація і привертати увагу оператора. Існують пристрої системи відеоспостереження, що аналізують те­левізійний сигнал і видають сигнал тривоги при його зміні. Такі прист­рої називаються детекторами руху (активності) і дозволяють прямо на екрані монітора задавати зону, зміна зображення в якій повинна викли­кати тривогу. В даний час такі пристрої вбудовуються практично у всі мультиплексори і квадратори досить високого класу. Така функція мінімізує вірогідність помилки оператора системи, викликаною його втомою. При цьому звичайна телекамера системи відеоспостереження Вельми ефективно виконує функції об'ємного охоронного повідомлю­вача. Ця ж функція дозволяє легко організувати присутній контроль у певній зоні людини, як рухомого об'єкта.

Отже функції СОТ такі:

— телевізійний аналіз зображень за допомогою телекамер;

— синтез телевізійних зображень, одержаних від вусіх телекамер;

— пріоритетне відображення тривожних подій;

— пріоритетний висновок на монітор відеозображення під час всту­пу сигналу сповіщення про тривогу;

— проглядання раніше записаних подій у системі;

— запис зображень у режимі тимчасового ущільнення (періодична вибірка і збереження окремих кадрів відеопотоку);

— прискорений запис при отриманні сповіщень про тривогу;

— одночасний запис на один відеонакопичувач зображень від декількох телекамер;

— одночасний запис поточного зображення і відтворення раніше записаних зображень;

— виведення стоп-кадру на окремий відеомонітор без зупинки запису;

— управління фокусною відстанню об'єктива і діафрагмою;

— автоматичний контроль працездатності технічних засобів ТСОН і ліній передачі інформації з видачею сигналів «аварія» або «тривога» при несправному стані системи;

— перемикання зі стану спостереження в стан охорони;

— простановка в записі дати, часу і короткого ідентифікатора відео-камери;

— отримання твердих копій (кольорових паперових відбитків) окре­мих кадрів записів;

— взаємодія із системою охоронної і тривожної сигналізації і систе­мою контролю і управління доступом на програмному рівні (через ССОІ);

— передача потоку відео керівництву підприємства та служби охоро­ни за допомогою мережі Internet;

— звуковий супровід тривог;

— реагування системи на найрізноманітніші події: від тривоги і на­дання доступу до віддаленого управління постановкою на охорону.

Одним з ефективних способів попередження крадіжки товарів є розміщення


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. IV група- показники надійності підприємства
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  8. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  9. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  10. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  11. Абіотичні та біотичні небезпеки.




Переглядів: 928

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика сканерів | Електронні системи захисту товарів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.