Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3. Санаційний аудит.

Мета:вивчити сутність та основні завдання санаційного аудиту, порядок його проведення, ознайомитися з актом аудиторської перевірки.

План лекції:

1. Сутність та основні завдання санаційного аудиту.

2. Порядок проведення санаційного аудиту.

3. Акт аудиторської перевірки.

Питання №1.

Аудит - це незалежна експертиза публічної бухгалтерської та фінансової звітності, іншої інформації щодо фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання, мета якої перевірити достовірність їх звітності, визначити повноту та відповідність чинному законодавству здійснюваного обліку та сформувати висновки про реальний фінансовий стан підприємства.

До основних принципів аудиту належать:

- цілісність та повнота;

- об'єктивність;

- незалежність;

- конфіденційність;

- компетентність;

- документальне оформлення.

Ці принципи є основою всіх міжнародних норм аудиту і повністю стосуються й санаційного аудиту.

Характерним для санаційного аудитує те, що він проводиться на підприємствах, які перебувають у фінансовій кризі.

Головна його мета —оцінити санаційну спроможність підприємства на підставі аналізу фінансо-господарської діяльності та наявної санаційної концепції.

Необхідність проведення снаційного аудитузумовлена тим, що користувачам потрібна інформація про фінансовий стан суб'єкта господарювання та реальність санаційної концепції.

Замовниками санаційного аудиту підприємства, яке перебуває у фінансовій кризі, можуть бути:

- нинішні та потенційні власники корпоративних прав підприємства (якщо приймається рішення про збільшення статутного капіталу);

- андеррайтери (якщо вирішується питання про викуп ними корпоративних прав нової емісії);

- позикодавець, наприклад банківський консорціум (якщо вирішується питання про надання санаційного кредиту);

- саме підприємство (якщо воно виходить з пропозицією про укладання мирової угоди та проведення санації під час провадження справи про банкрутство);

- потенційний санатор (якщо вирішується питання про санацію підприємства реорганізацією);

- державні органи (якщо вирішується питання про надання підприємству державної санаційної підтримки).

Зовнішнім замовникам аудиту потрібна обґрунтована інформація, яка має підтвердити, що:

1) дані про фінансово-майновий стан боржника є достовірними і повними;

2) план санації є реалістичним;

3) вибрано найраціональніший із можливих варіантів розвитку підприємства.

Вони доручають аудиторові провести економіко-правову експертизу наявної санаційної концепції та зробити висновки про доцільність вкладання коштів в об'єкт санації.

Санаційний аудит проводять зовнішні аудитори в тісній співпраці з внутрішніми службами підприємства, особливо з відділом контролінгу.

Аудитор має бути повністю незалежним як від підприємства, котре він перевіряє, так і від замовника аудиторського висновку (кредиторів та інвесторів).

Загалом санаційний аудит складається з таких етапів:

1) ідентифікація даних;

2)експертиза;

3)висновки;

4) вироблення рекомендацій.

Головним критерієм прийняття рішення щодо санації чи ліквідації підприємства є його санаційна спроможність.

Санаційна спроможність — це наявність у підприємства, що перебуває у фінансовій кризі, фінансових, організаційно-технічних та правових можливостей, які визначають його здатність до успішного проведення фінансової санації.

З метою визначення санаційної спроможності підприємства під час санаційного аудиту вирішуються такі завдання:

-аналізується фінансово-господарська діяльність підприємства;

- визначаються причини фінансової кризи, її глибина та можливості подолання;

- виконується порівняльний аналіз сильних та слабких сторін підприємства;

- здійснюється економіко-правова експертиза наявної в нього санаційної концепції;

- оцінюються ризики, пов'язані з реалізацією санаційної концепції;

- робиться висновок про доцільність санації чи ліквідації суб'єкта господарювання.

До головних методів й інструментів під час санаційного аудиту належать такі:

- опитування (анкетування) співробітників;

- факторний аналіз відхилень;

- аналіз сильних і слабких сторін (СОФТ-аналіз);

- розробка сценаріїв;

- портфельний аналіз;

- метод ланцюгових підстановок;

- нуль-базис бюджетування;

- вартісний аналіз;

- трендовий аналіз.

Питання №2.

 

Алгоритм проведення санаційного аудиту:


Читайте також:

  1. Висловлення думки. Зовнішній аудит.
  2. Екологічний аудит.
  3. Контроль, ревізія та внутрішній аудит.
  4. Санаційний аудит: методи та програма його проведення
  5. Тема 4. Санаційний аудит




Переглядів: 773

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методологічне забезпечення та внутрішній консалтинг. | Вивчення наявної санаційної концепції та збір необхідної інформації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.