Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Identify and correct errors involving adverb clauses

(When human rights are the equal rights of everyone/Even though human rights are the equal rights of everyone/If human rights are the equal rights of everyone/Because human rights are the equal rights of everyone) , I don’ think criminals and terrorists can be included.

No one has less or more rights (if the next person does/than the next person does/because the next person does/when the next person does).

 

It’s not (when someone committed a crime/because someone committed a crime/though someone committed a crime/if someone committed a crime) (who are allowed to take away/when we are allowed to take away/that we are allowed to take away/which we are allowed to take away) his or her rights, to torture, to silence, to indoctrinate.

But all of the rights (to have/which all of us have/because of all of us have/when of all of us have) (though limited/when limited/if limited/because limited) to some extent and in some circumstances belong to criminals as well.

We have freedom of movement (although it does not/when does not/that it does not/if it does not) entail the right to enter the private property (because it belongs/that belongs/if it who belongs/that belongs) to our neighbors.

So the fact (when criminals’ rights are limited/of criminals’ rights are limited/that criminals’ rights are limited/as criminals’ rights are limited) does not set them apart from ordinary citizens.

It does not mean (whose human rights/which human rights/that human rights/more than human rights) are not equal anymore.

Human rights are equal (as soon as they are/with the purpose that they are/because they are/if they are) the unconditional property of us all.

We do not have to fulfil certain conditions – such as respect (because we must have for the law/though we must have for the law/as we must have for the law/we must have for the law) – (wherever we have them/since that we have them/in order that we have them/because we have them).

 

 

Unit 1-15. EURO-ENGLISH ACCENTS


Читайте також:

  1. A) Choose the correct answer.
  2. A. Choose the correct variant.
  3. A. Choose the correct variant.
  4. ADJECTIVES AND ADVERBS
  5. Adverb clauses
  6. Adverb-clause Markers Prepositions
  7. Adverbial clauses of comparison.
  8. Adverbial clauses of condition.
  9. Adverbial clauses of result.
  10. Adverbial clauses.
  11. Adverbial clauses.
  12. Adverbs of frequency




Переглядів: 529

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Reduced adverb clauses | Section 1. Guidelines for reading texts on the use of English in European education

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.