Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Section 1. Guidelines for reading texts on the use of English in European education

By virtue of the considerable number of speakers English has in the world, and also due to the rich variety of its variants, English is more likely to be subjected to accented speech than any other language. The speech of non-native English speakers may exhibit pronunciation characteristics that result from such speakers imperfectly learning the pronunciation of English, either by transferring the phonological rules from their mother tongue into their English speech ("interference") or through implementing strategies similar to those used in primary language acquisition. They may also create innovative pronunciations for English sounds not found in the speaker's first language.

The text below looks at attitudes towards accents, with particular interest in the solidarity dimension (i.e. how much a person identifies with an accent) and status dimension (i.e. how much prestige is assigned to an accent).

A person’s identity is determined not only by personal but also by social identity. Social identity includes ethnic identity and originates from group membership which is established by self-categorisation. Accent and language are considered to be major determinants of social identity, and there has been a lot of research on the expression of social identity through people’s accents and their attitudes towards other accents. Below is an account of a research of a Swedish teacher Britta Larson Bergstedt on attitudes of non-native speakers (NNS) of English towards their own (ingroup) accent and other (outgroup) accents of English.

Text 1-15. EURO-ENGLISH ACCENTS

(After Britta Larson Bergstedt, Lund University, Department of Linguistics)


Читайте також:

  1. A DIFFERENT KIND OF EDUCATION
  2. A Good Education
  3. A Proper Education by Jack Blackwood
  4. A Survey of Swiss English Teachers
  5. A survive the education system
  6. A UNIVERSITY EDUCATION
  7. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  8. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  9. Act as an interpreter. Translate the description of N-type and P-type- semiconductors given by your group mates from English into Russian.
  10. ADDITIONAL READING
  11. ADDITIONAL READING
  12. ADDITIONAL TEXTS




Переглядів: 417

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Identify and correct errors involving adverb clauses | Research Interest

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.