Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Research Interest

Like many other mammals, human beings are complex social animals that are fundamentally built to rely on the group for survival while still possessing the skills to endure alone. Although our metacognition skills may distinguish humans from other groups of mammals, our lack of, among other things, sufficient fur, has left us at a disadvantage in the natural environment and thereby even more dependent on a well-structured and effective social network. Individuals are fundamentally aware of the social hierarchy surrounding them and of their place in it. It is no wonder then, that upon meeting unknown people, we both consciously and subconsciously listen and look for clues displaying rank so that we know how to behave (Trudgill, 2000).

A person’s language often serves as a sort of index, or “scent marker” if you will, of one’s life by displaying geographical and social origin, as well as some of one’s ideas and opinions. It is apparent in the animal kingdom that scent markers, vocalizations, and similar cues incite a response in the listener and help to determine whether a stranger is friend or foe. As territorial animals, what kind of reactions do strange and different accents provoke within us, the listeners? Is our response based on previous contact with a particular group and the stereotypes associated with them? Does the amount of time we’ve spent abroad in general affect our reply? And without the sensitive olfactory organs of other mammals, how accurately can we actually identify these vocal “scent markers”?

Are we able to discriminate between them, and most importantly, do we truly recognize our own? As the world continues to contract, we have the opportunity to interact with more and more people outside of our own flock than ever before. How do we react to them and how will they react to us?

 

Purpose

The main aim of this study is to investigate the response of non-native English speakers, specifically, Swedish female students, towards European (female) foreign accents in spoken English. Are there differences between the attitudes towards different accents? In that case, is the difference in perceived Power, Solidarity, or Competence? What kind of hierarchy is created? How capable are Swedish high school students of correctly identifying a particular accent as coming from a particular country including their own? And does spending time in a foreign country affect the attitudes and judgements made?

 


Читайте також:

  1. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  2. Are you interested?
  3. As he pushed past Harry into the darkening corridor, Zabini shot him a filthy look that Harry returned with interest. He, Ginny, and Neville followed Zabini back along the train.
  4. Attitude Research
  5. B. Write down four things from the text that you think are surprising or interesting. Compare with your partner.
  6. COLLOCATIONS WITH RESEARCH
  7. CURRENT STATE OF APPLIED RESEARCH ON SPANISH
  8. Data Collection Methods for Market Research
  9. Discover a few interesting facts that You May Not Know.
  10. Formulaic language in pragmatics research
  11. Go back to passage 1 and name the special subject of your research.
  12. Hestia looked outraged. Harry had met this attitude before Witches and wizards seemed stunned that his closed living relatives took so little interest in the famous Harry Potter.




Переглядів: 361

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Section 1. Guidelines for reading texts on the use of English in European education | Across the world

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.