Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Unit 1-16. CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING

Section 1. Guidelines for reading texts on the use of English in European education

CLIL stands for Content and Language Integrated Learning. It refers to teaching subjects such as science, history and geography to students through a foreign language. This can be done by the English teacher using cross-curricular content or by the subject teacher using English as the language of instruction. Both methods result in the simultaneous learning of content and English. Content and language integrated learning (CLIL) is a term created in 1994 by David Marsh and Anne Maljers as a methodology similar to but distinct from language immersion and content-based instruction.

It's an approach for learning content through an additional language (foreign or second), thus teaching both the subject and the language. The idea of its proponents was to create an "umbrella term" which encompasses different forms of using language as medium of instruction. CLIL is fundamentally based on methodological principles established by research on "language immersion".

This kind of approach has been identified as very important by the European Commission because: "It can provide effective opportunities for pupils to use their new language skills now, rather than learn them now for use later. It opens doors on languages for a broader range of learners, nurturing self-confidence in young learners and those who have not responded well to formal language instruction in general education. It provides exposure to the language without requiring extra time in the curriculum, which can be of particular interest in vocational settings." The European Commission has therefore decided to promote the training of teachers to "..enhance the language competences in general, in order to promote the teaching of non-linguistic subjects in foreign languages".


Читайте також:

  1. A bag of sweets had spilled out of Fred’s pocket and the contents were now rolling in every direction—big, fat toffees in brightly colored wrappers.
  2. A BREACH IN LANGUAGE BARRIERS
  3. A Pidgin Language
  4. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  5. ANALOGY IN NATURAL LANGUAGES
  6. AND UKRAINIAN LANGUAGES. AFFIXATION.
  7. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  8. Background: English as the language of publication and instruction
  9. BASIC CHARACTERISTICS OF THE SUBCONSCIOUS LANGUAGE
  10. Body Language in American Politics
  11. Business Letter Contents
  12. Case study: Levels of Language Proficiency - Paired with Cummins’ Iceberg




Переглядів: 407

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Incomplete noun clauses | Text 1-16. CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.