Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






You have written and discussed very controversial issues. How do you deal with criticism? How do you react to people who disagree with your ideas?

Dr. Phillipson: This is a tricky issue. Tove told me, as soon as Linguistic imperialism was published, that I would need to develop a thick skin. I felt the need to spend quite a bit of time responding to critiques of my work that I thought were invalid, in several journals. I list the references in my new book, which does not regurgitate these ‘dialogues’, though the book does contain my reviews of books by people like David Crystal, Abram de Swaan, and Janina Brutt-Griffler, scholars who basically claim that linguistic imperialism never existed (!), and that I got it all wrong – which happily a lot of people worldwide don’t agree with (the book was published in China in 2000 and in India in 2008, better late than never). One is tempted to simply ignore attacks that either misrepresent what one has written or contradict one’s conclusions on false premises. This has also happened with what Tove and I have written about linguistic human rights. On the other hand, if one does not challenge conflicting views, they have a habit of getting recycled by others as though they are uncontested. Ideally scholarly dialogue should take things forward, and lead to better empirical descriptions and to an improvement of our concepts and theoretical approaches – for which all of us, including myself, need to be open-minded.

Ana Wu: Thank you very much for your time and insightful interview!

 

Instruction:Clues in the context – views and ideas.

Vocabulary in context gives you clues to views and ideas expressed in the interview. Professor Robert Phillipson is the author of the contradictory concept of linguistic imperialism. He claims that the English language is a tool of the US imperialist policies aimed at imposing American ideology upon the rest of the world.

In ordinary extensive reading text, there always are a number of clues that can help you determine the views and ideas of the author as well as the meaning of ambiguous or/and unknown words or phrases.

Synonymous word combinations

Compare the two sentences:

“Tove told me, as soon as Linguistic imperialism was published, that I would need to develop a thick skin.” The word combination to develop a thick skin is understood from another sentence in the same paragraph: “One is tempted to simply ignore attacks that either misrepresent what one has written or contradict one’s conclusions on false premises.”


Читайте також:

  1. A few people looked around. Rita Skeeter’s eyes widened behind her jeweled spectacles as she saw who had spoken.
  2. A few people mumbled “good afternoon” in reply.
  3. A large group of people was bunched around the bulletin board when they returned to the common room.
  4. A map of Hogwarts appeared on the blank surface of the parchment. Tiny black moving dots, labelled with names, showed where various people were.
  5. A written constitution
  6. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  7. A. Work in pairs. What do the people in the photos do?
  8. Agree or disagree with the following statements.
  9. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  10. Agreeing and disagreeing
  11. Agreeing Disagreeing
  12. Agreeing. Disagreeing




Переглядів: 340

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text 2-6. ENGLISH IN EUROPEAN INTEGRATION AND GLOBALISATION | Examples

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.