МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
MethodsThe data in this investigation come from real high-stakes technical speech from content courses, i.e. non-language-teaching contexts, which is a strength of the present study. Another strength is the fact that group-work as a genre has been included in the investigation along with the lectures. Such highly interactive speech events are quite rich in terms of examples of usage and therefore reveal considerable data that are not necessarily observable in other speech events. The group-work sessions and lectures have been digitally recorded and have all been analyzed for the present project. The data have been recorded straight into the computer through Audacity (version 1.2.4), a free cross-platform audio editor that runs on Mac OS X, Windows and GNU/Linux. The subjects come from twenty different first language backgrounds: 50% of the students were exchange students from different countries, 25% were Swedish and another 25% were ethnically non-Swedish, i.e. residents in Sweden who have another home language than Swedish. When it comes to lecturers, 54% were Swedish and 46%, speakers of other languages. It is worth noting that none of the foreign languages in the material dominated over another one. Altogether, 63 speakers were recorded. For the investigation of the material, all the occurrences of non-native-like usage in the lectures and group-work sessions were identified and transcribed. Cases of nonnative-like usage were grouped as ‘disturbing’, i.e. causing overt comprehension problems and ‘non-disturbing’, i.e. causing no comprehension problems. An important stage of the study has been to investigate listener attitudes towards the non-standard forms through interviews and questionnaires, using slightly accented non-native speaker speech. Results In this section, brief examples will be given from each category of non-standard usage. If a non-standard feature was used by different speakers in different types of speech events for a minimum of ten times, it was noted down as a commonality and was included in the investigation. Form of words (Morphology) In this part, the commonalities are ‘Non-standard word formations’, ‘Analytic comparative’ and ‘Non-standard plural forms/Countability’. The speakers produce nonstandard forms in word formation (e.g. boringdom, discriminization), the analytic comparative (e.g. more narrow, more cheap, more clear) and plural forms (e.g. how many hydrogen). Читайте також:
|
||||||||
|