Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Unit 2-15. TEACHING AND LEARNING EURO-ENGLISH IN SWEDEN

Guidelines for extensive reading of texts on the use of ESP in European transnational education

This is the continuation of Britta Larson Bergstedt’s article “Euro-English accents”. Her study considers whether or not 20 female Swedish high school students correctly identify nine

female European non-native English speakers by their accents. The basic criteria comprrise: the levels of solidarity,competence,prestige, and the relationships between accents, attitudes and stereotypes. Euro-English and attitude studies serve as a background in analysing connection between identity and language. The resulting data revealed that differences were perceived by listeners, and that the amount of contact or language exposure may somewhat negatively affect attitudes, scoring and accent identification.

 

Text 2-15. EURO-ENGLISH ACCENTS

(Continued from Unit 1-15. After Britta Larson Bergstedt, Lund University, Department of Linguistics)


Читайте також:

  1. A New Vision of Teaching
  2. CONDITIONING AND MOTOR LEARNING
  3. English as a teaching language
  4. Euro-English findings
  5. GOOGLE GENERATION HAS NO NEED FOR ROTE LEARNING
  6. He had been looking forward to learning to fly more than anything else.
  7. INNOVATIVE TEACHING
  8. Justifying Euro-English
  9. Learning About Operating Systems
  10. LEARNING THE JARGON
  11. LEARNING TO COPE WITH CORPORATE CULTURE CLASHES
  12. LECTURE 5 TEACHING NORMS OF ENGLISH PRONUNCIATION




Переглядів: 543

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
B. Cons | Euro-English findings

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.