Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Procedure

Once the recordings and the questionnaire were complete, I contacted the head of the International Baccalaureate Program and decided on which classes would be most appropriate. Two English classes were chosen and we met accordingly. I was given the first part of the class to conduct the study, approximately 25 minutes. I was introduced to the class as a native English speaker living in Sweden. I then explained that my study was about perception of a speaker based on their voice, for example a stranger on the radio or on the telephone. They were not told that the speakers were all non-native speakers of English.

I reviewed and explained how to fill in the attitude scales and answered questions regarding the meaning of the qualitites. I then played each of the recordings (first paragraph of the text) in the order mentioned earlier. I paused after each recording and waited for all the students to finish marking the scales. In an effort to avoid fatigue, I encouraged them repeatedly to keep paying attention. As an oral and mental “palate cleanser”, I also told them a knock-knock joke. I chose knock-knock jokes since they require an active response from the class. After completing the first nine attitude scales, the students were then given instructions for the accent identification section. They were to listen to each speaker (second paragraph of the text) and then place the number of the speaker in front of their best guess for where that speaker was from. There was no space for “I don’t know” and each country was only to be used once. Following these instructions, I played up the recordings with only a brief pause in which to say the number of the next speaker and to remind them they were required to write an answer. After this section was completed I asked the participants to complete the page of demographic questions on the back. As they completed this page, I collected the packets and answered any further questions that they had.


Читайте також:

  1. Appellate Procedure
  2. Assessment Procedure
  3. B) Use some of the word combinations from the box and make 5 sentences to describe the trial procedure.
  4. Crime and criminal procedure
  5. DISTRESS PROCEDURES
  6. DSC Distress Procedure
  7. INMARSAT DISTRESS PROCEDURE
  8. Lesson 20 Radiotelephone Procedure
  9. Прочитайте и переведите текст “The Reform of The Civil Procedure in the UK”. Ответьте на вопросы.




Переглядів: 396

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Participants | Summary of results

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.