Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Implications for mainstream teachers

We should not assume that non-native speakers who have attained a high degree of fluency and accuracy in everyday spoken English have the corresponding academic language proficiency. This may help us to avoid labelling students who exhibit this disparity as having special educational needs when all they need is more time. The non-native speakers in your classes, who have exited from the ESL program, are still, in most cases, in the process of catching up with their native speaking peers.

Common underlying proficiency (CUP)

Jim Cummins also advances the theory that there is a common underlying proficiency (CUP) between two languages. Skills, ideas and concepts students learn in their first language will be transferred to the second language.

Briefly stated, Cummins believes that in the course of learning one language a child acquires a set of skills and implicit metalinguistic knowledge that can be drawn upon when later working in another language. This common underlying proficiency (CUP), as he calls these skills and knowledge, is illustrated in the diagram below. It can be seen that the CUP provides the base for the development of both the first language (L1) and the second language (L2). It follows that any expansion of CUP that takes place in one language will have a beneficial effect on the other language(s). This theory also serves to explain why it becomes easier and easier to learn additional languages.

  L1 L2 CULP

 

 


Читайте також:

  1. A Survey of Swiss English Teachers
  2. C. Read and answer the questions about the following people who proved their teachers wrong and express your own opinion on each story.
  3. Harry, Ron, and Hermione had already had two Defense Against the Dark Arts teachers, both of whom had lasted only one year. There were rumors that the job was jinxed.
  4. He and Hagrid moved, dreamlike, through the murmuring crowd to the very front, where the dumbstruck students and teachers had left a gap.
  5. Implications
  6. Implications for mainstream teachers
  7. Implications for mainstream teachers
  8. Implications for mainstream teachers
  9. Russian Teachers’ Attitudes to the Problem of Media Education of Pupils and University Students
  10. Table 1. The Number of Teachers, their Age and Gender
  11. Table 3. Teachers’ Opinions about their Attitude to Main Aims of Media Education




Переглядів: 443

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Guidelines for extensive reading of texts on the use of ESP in European transnational education | Implications for mainstream teachers

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.