Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Implications for mainstream teachers

If teachers have an awareness of the likely difficulty of a task, based on Cummins' model, they can judge its appropriateness for the non-native speakers in their classes and in this way avoid much frustration. This does not mean, however, that ESL students should be fed a diet of cognitively-undemanding tasks. It may be beneficial to use such activities in the student's early days at school, in order to build confidence, or as a lead in to a more challenging activity. However, teachers should switch soon to tasks that engage the students' brains, making these tasks accessible by providing visual or other support. Once students are comfortable with these kinds of activities, they can be gradually exposed to tasks that are both cognitively-demanding and context-reduced.

 

Additive/subtractive bilingualism

Cummins draws the distinction between additive bilingualism in which the first language continues to be developed and the first culture to be valued while the second language is added; and subtractive bilingualism in which the second language is added at the expense of the first language and culture, which diminish as a consequence. Cummins (1994) quotes research which suggests students working in an additive bilingual environment succeed to a greater extent than those whose first language and culture are devalued by their schools and by the wider society.


Читайте також:

  1. A Survey of Swiss English Teachers
  2. C. Read and answer the questions about the following people who proved their teachers wrong and express your own opinion on each story.
  3. Harry, Ron, and Hermione had already had two Defense Against the Dark Arts teachers, both of whom had lasted only one year. There were rumors that the job was jinxed.
  4. He and Hagrid moved, dreamlike, through the murmuring crowd to the very front, where the dumbstruck students and teachers had left a gap.
  5. Implications
  6. Implications for mainstream teachers
  7. Implications for mainstream teachers
  8. Implications for mainstream teachers
  9. Russian Teachers’ Attitudes to the Problem of Media Education of Pupils and University Students
  10. Table 1. The Number of Teachers, their Age and Gender
  11. Table 3. Teachers’ Opinions about their Attitude to Main Aims of Media Education




Переглядів: 442

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Implications for mainstream teachers | Implications for mainstream teachers

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.