Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Implications for mainstream teachers

The dangers of subtractive bilingualism for the non-native speakers in our school are obviously not so strong as, say, for the children of immigrants to the USA. Nevertheless, we should do all we can to demonstrate to non-native English students that their cultures and languages are equally as valid and valued as the Anglo/American culture and English language that inevitably dominates school life. Teachers and departments should explore every possibility to incorporate the different cultural backgrounds of our students into their daily teaching and curricula.

 

Instruction:When writing the summary there are three main requirements:

The summary should cover the original as a whole.

Organize your notes into an outline which includes main ideas and supporting points but no examples or details (dates, numbers, statistics).

Write an introductory paragraph that begins with a frame, including an in-text citation of the source and the author as well as a reporting verb to introduce the main idea.

The main idea or argument needs to be included in this first sentence of your summary. Then mention the major aspects/factors/reasons that are discussed in the article. If ytou Want to quote directly from the text, remember to give a full reference for this citation at the end of the summary.

For a one-paragraph summary, discuss each supporting point in a separate sentence. Give 1-2 explanations for each supporting point, summarizing the information from the original.

For a multi-paragraph summary, discuss each supporting point in a separate paragraph. Introduce it in the first sentence (topic sentence). In a longer summary, remind your reader that you are paraphrasing by using "reminder phrases," such as:

The author goes on to say that ...

The article (author) further states that ...

(Author's last name) also states/maintains/argues that ... (Author's last name) also believes that ...

(Author's last name) concludes that

The material should be presented in a neutral fashion.

The summary should be a condensed version of the material, presented in your own words.

Do not include anything that does not appear in the original.

Do not include your own comments or evaluation.

And be sure to identify your source.

Restate the article’s/paper’s conclusion in one sentence.

 

 

Unit 2-17. THE ICEBERG MODEL

 


Читайте також:

  1. A Survey of Swiss English Teachers
  2. C. Read and answer the questions about the following people who proved their teachers wrong and express your own opinion on each story.
  3. Harry, Ron, and Hermione had already had two Defense Against the Dark Arts teachers, both of whom had lasted only one year. There were rumors that the job was jinxed.
  4. He and Hagrid moved, dreamlike, through the murmuring crowd to the very front, where the dumbstruck students and teachers had left a gap.
  5. Implications
  6. Implications for mainstream teachers
  7. Implications for mainstream teachers
  8. Implications for mainstream teachers
  9. Russian Teachers’ Attitudes to the Problem of Media Education of Pupils and University Students
  10. Table 1. The Number of Teachers, their Age and Gender
  11. Table 3. Teachers’ Opinions about their Attitude to Main Aims of Media Education




Переглядів: 374

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Implications for mainstream teachers | Guidelines for extensive reading of texts on the use of ESP in European transnational education

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.