МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Text 6. Antiskid System.Maximum allowable braking for the condition of the runway is achieved with a modulating antiskid system that senses individual wheel speed during a stop and automatically controls brake pressure to each wheel. The antiskid system optimizes braking by reducing brake pressure when the pilot or autobrake system commands pressure in excess of that required to skid the tires. The control unit analyzes wheel sensor inputs and sends appropriate signals to the antiskid valves which reduce the metered pressure supplied from the brake metering valves, or autobrake system. The system consists of four individual wheel speed transducers, one control unit, and six antiskid control valves (four normal and two alternate antiskid valves). Antiskid protection is provided for individual wheels in the NORMAL brake system and for pairs of wheels on the same landing gear through the alternative antiskid valves if hydraulic system В is inoperative. The antiskid 'ON-OFF' switch is common to both normal and alternate braking systems. Turning the antiskid switch to 'OFF' turns off antiskid protection to all wheels and illuminates the 'ANTISKID INOP' light. If an antiskid system fault is detected during normal flight operations the 'ANTISKID INOP' light will illuminate reminding the pilots that full antiskid protection may not be available. The antiskid system contains self-test features. Ground test features are built into the antiskid control unit for maintenance purposes. The antiskid control unit front panel includes antiskid system fault isolation provisions (normal and alternate), an autobrake test capability, and lights to assist in troubleshooting. Precise performance and calibration checks can be made through test receptacles located on the control unit. Exercise 25. Find out the information on “Brake system”. Exercise 26. Speak on the following topics. 1. The landing gear functions. 2. The main landing gear design. 3. The nose landing gear design. 4. Landing gear actuation. 5. Brake system. 6. Antiskid system. UNIT 6. POWER PLANT Читайте також:
|
||||||||
|