Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Життєвий цикл інновацій

Життєвий цикл інновації – період від зародження ідеї, створення новинки і її практичного використання до моменту зняття з виробництва.

Життєвий цикл створення, впровадження інновації [4] (нового виробу або послуги) і його наступної модернізації у найбільш загальному вигляді показані на рис. 2.1. Етапи розроблення (фундаментальні, прикладні дослідження, проектно-конструкторські роботи) і стадія освоєння нововведення характеризуються негативними грошовими потоками (відсутність прибутку, здійснення необхідних вкладень). Навіть на стадії виробництва грошові потоки негативні, незважаючи на те, що новий продукт або послуга реалізуються на ринку. Це зумовлено необхідністю розширення виробництва нововведення, а також внесеними доробками.

Ф. Котлер розглядає життєвий цикл продукту (послуги) щодо процесу розвитку продажів товару й одержання прибутку, що складається із чотирьох етапів:

- виведення нововведення на ринок;

- зростання;

- зрілість і затримка зростання;

- занепад.

 

 

Рис. 2.1. Життєвий цикл створення, впровадження й модернізації інновації

Етап виведення товару на ринокхарактеризується повільним зростанням збуту продукції, що випускається:

- через технічні проблеми, пов'язані з усуненням недоліків у виробництві товару;

- затримки з розширення виробничих потужностей;

- неналагоджену систему збуту й затримок з доведенням товару до споживача;

- високий ступінь невизначеності поведінки споживачів.

Основна стратегія фірми на цьому етапі спрямована на розширення ринку, і, хоча ціни на новий продукт високі, чистий грошовий потік практично нульовий через високі одноразові витрати на підготовку виробництва й витрати на маркетинг, спрямовані на просування товару.

Етап зростання – це період швидкого сприйняття товару ринком і зростання прибутку. Саме на цьому етапі на підприємстві можуть з'явитися конкуренти з товарами-аналогами або товарами-замінниками, тому важливо продовжити період зростання за рахунок таких дій:

- випуск нових моделей;

- проникнення в нові сегменти ринку;

- введення додаткових властивостей і функцій та підвищення якості новинки;

- використання нових каналів розподілу товару;

- удосконалювання рекламної діяльності;

- зниження цін.

Стратегія розвитку ринків здійснюється фірмою на підставі проведених досліджень думок покупців і аналізу сегментації ринку. Мета даної стратегії – зростання обсягу продажів шляхом впровадження наявних товарів на нові ринки й поліпшення діяльності на старих ринках. Вона в основному базується на системі збуту й ноу-хау в галузі маркетингу. Проведені дослідження дозволяють визначити сегмент ринку. Підприємству за допомогою коштів комунікації варто переконати цей сектор у необхідності покупок товару й заповнити нішу ринку.

Виведення на ринок – цінова стратегія відносно нового продукту, що переслідує досягнення високих обсягів продажів і придбання значної частки ринку, а також, має на мета, перешкодити конкурентам вийти на даний ринок. Ціна проникнення має бути досить низкою, розраховуючи на те, що при невисокому рівні валового прибутку видатки окупляться за рахунок високого обігу.

Позитивні сторони стратегії проникнення:

- досить ефективна тактика на ринку, де покупці відрізняються прихильністю до певного товарного знака (пізніше ціну й продукт можна буде підняти);

- має сенс при наявності лише невеликій технологічній перевазі, оскільки конкуренти не змусять себе чекати.

Негативні сторони стратегії проникнення:

-відсутність можливості підняти ціну для тих, хто готовий платити більше, бажаючи бути новаторами;

-коли споживачі звикнуть до дешевини продукту, підняти на нього ціну стане непросто, до того ж у свідомості споживачів може скластися стійкий образ продукту з невисокою якостю.

Етап зрілості й уповільнення зростання пов'язаний з насиченням ринку й уповільненням темпів збуту продукту. Основна характеристика етапу пов'язана з використанням ефекту масштабу виробництва (випуску масової продукції), що дозволяє фірмі втримувати незмінними обсяги випуску продукції. Підприємство захищає свою частку на ринку такими методами:

- розробленням модифікацій товару й виходом на нові сегменти ринку;

- пошуком нових способів застосування продукту;

- поліпшенням якості товару, його властивостей і зовнішнього оформлення;

- проведенням нової рекламної кампанії;

- застосуванням активних прийомів стимулювання збуту;

- пропозицією нових або вдосконалених післяпродажних послуг.

Етап занепаду характеризується падінням збуту й зниженням прибутку. Необхідний постійний аналіз показників товару, що вступив на стадію занепаду (обсяг збуту, частка ринку, рівень витрат, рентабельність тощо). По кожному з таких товарів можливі такі дії:

- продовження виробництва товару, тобто скорочення витрат, пов'язаних з товаром: на рекламу, науково-дослідні роботи з удосконалювання виробу, на придбання устаткування та ін.;

- зняття товару з виробництва.

Заходи щодо продовження життєвого циклу продукції звичайно застосовуються на етапах зростання й зрілості, у початковій фазі вмирання товару, з огляду на процес його морального старіння.

 



Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. В інноваційних процесах.
  3. Взаємозв'язок інноваційної стратегії з фазами життєвого циклу продукту
  4. Види ефектів інноваційно-інвестиційної діяльності
  5. Види і джерела фінансування інноваційної діяльності
  6. Види інноваційних стратегій та їх співвідношення
  7. Види й джерела фінансування інноваційної діяльності
  8. Види фінансування інноваційної діяльності.
  9. ВИЗНАЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЕКТУ
  10. Визначення поняття «інноваційна культура» в літературних першоджерелах
  11. Відмінності маркетингу інновацій від маркетингу відомого товару
  12. Вітчизняна практика стимулювання інноваційної діяльності




Переглядів: 1712

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація інновацій | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.