Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підрядні торги

5.1. Ціль проведення підрядних торгів

Торги— це спосіб закупівлі товарів, розміщення замовлень і видачі підрядів, що припускає залучення до визначеного, заздалегідь установленому терміну пропозицій від декількох постачальників або підрядчиків і висновок контракту з тим з них, пропозиція якого найбільше вигідно організаторам торгів (за цінами, а також іншим комерційним і технічним умовам). Підрядні торгипроводяться для вибору на конкурсній основі організації, що виконує для замовника в межах погодженої вартості необхідні обсяги робіт, постачання, монтажу, пуску-налагодження устаткування у встановлений замовником термін і з необхідною якістю.

Метою організації торгів є підвищення ефективності виробництва, якості робіт і надійності об'єктів, що споруджуються, на основі конкуренції між організаціями і підприємствами.

Підрядні торги сприяють добору підрядних організацій з гарантією її стійкого фінансового становища, стабільних виробничо-господарських взаємин між партнерами, налагоджених постачальницьких зв'язків.

Ретельне пророблення контрактних умов з використанням переддоговірних відносин також створюють визначені гарантії для успішного завершення інвестиційного проекту в погоджений термін.

 

5.2. Види торгів

У залежності від способу проведення торги можуть бути:

Відкритими,до участі в яких залучаються всі бажаючі фірми й організації, як місцеві, так і іноземні. На відкритих торгах звичайно розміщаються замовлення на стандартне устаткування, а також на невеликі по обсягу підрядні роботи;

Відкритими з попередньою кваліфікацією учасників;

Закритимипо запрошеннях. До участі в закритих торгах запрошуються лише визначені фірми, яким висилаються спеціальні запрошення. На закритих торгах розміщаються замовлення на унікальне, складне і спеціальне устаткування і так далі. До закритих торгів звертаються у випадках розміщення складних замовлень. У закритих торгах звичайно бере участь невелике число солідних, відомих у даній області виробництва фірм, що мають великий досвід і добре технічно збройних;

Одиничними з організацією, обраної замовником.При
одиничних торгах їхні організатори звертаються тільки до однієї
фірми без залучення конкурентів, але з дотриманням зовнішньої
форми торгів і процедури торгів за правилами даної країни.
Одиничні торги проводяться у виняткових випадках, коли устаткування або інший товар може бути придбаний лише в єдиної фірми — монополіста, а висновок звичайного контракту для державних організацій забороняється законом даної країни.

Предметами торгів можуть бути підряди на:

• Будівництво підприємств, будинків, споруджень виробничого призначення і невиробничого призначення, що споруджуються на умовах "під ключ";

• Виконання комплексів будівельних і монтажних робіт і
їхніх окремих видів;

• Виконання комплексів пусконалагоджувальних робіт, інженер­но-дослідницькі роботи;

• Проектування;

• Управління проектом;

• Постачання комплексного технологічного устаткування, у тому
числі на умовах "під ключ";

• Інші постачання і послуги, у тому числі, послуги консультантів.

Рішення про проведення торгів приймається замовником. У підрядних торгах можуть брати участь вітчизняні й іноземні організації, підприємства — виготовлювачі устаткування, посередницькі організації, незалежно від форм власності, а якщо ця діяльність підлягає ліцензуванню — що мають ліцензію на право її здійснення.

 

5.3 Функції організаторів і учасників торгів

Основними учасниками підрядних торгів є: замовник, організатор торгів, тендерний комітет, претенденти (оференти). В окремих процедурах торгів можуть брати участь інженерно-консультаційні фірми, кредитно-фінансові установи.

Оферент— особа, від імені якого представлена оферта,
тобто комплекс документів, письмово підтверджуючий намір
претендента брати участь у торгах і укласти контракт у відношенні конкретного предмета торгів на умовах, визначених замовником у тендерній документації з урахуванням додаткових пропозицій претендентів.

Замовник— особа, для якого будується, реконструюється
або оснащується об'єкт торгів.

Організатор торгів— особа, якій замовник доручили проведення торгів.

Тендерний комітет— постійний або тимчасовий орган, створений замовником або організатором для організації і проведення торгів.

Претендент— особа, що вирішила взяти участь у торгах до
моменту реєстрації оферти.

При проведенні торгів замовник здійснює наступні функції:

• Приймає рішення про проведення підрядних торгів;

• Визначає особу, що буде виконувати функції організатора торгів;

• Контролює роботу організатора торгів і бере участь у роботі тендерного комітету через свого представника;

• Встановлює остаточні умови контракту й укладає його.
Організатор торгів:

• Підготовляє документи для оголошення торгів, здійснює публікацію оголошення і розсилання запрошень;

• Формує тендерний комітет;

• Направляє і контролює діяльність тендерного комітету і приваблюваних інженерно-консультаційних організацій по підготовці тендерної й іншої необхідної документації;

• Затверджує результати торгів;

• Розглядає апеляції на рішення тендерного комітету;

• Ліквідує тендерний комітет;

• Несе усі витрати по підготовці і проведенню торгів.
Тендерний комітет:

• Робить збір заявок на участь у торгах, на попередню кваліфікацію;

• Проводить попередню кваліфікацію претендентів;

• Організує розробку і поширення тендерної документації і вирішує питання зміни цієї документації і процедур;

• Проводить ознайомлення претендентів з тендерною документацією і дає необхідні роз'яснення;

• Забезпечує збір, збереження й оцінку представлених оферт;

• Здійснює процедуру торгів і її оформлення;

• Визначає переможця або приймає інше рішення за результатами торгів і представляє них на твердження;

• Публікує в засобах масової інформації звіт про результати торгів.

Усі рішення тендерного комітету приймаються на закритих засіданнях у присутності не менш 2/3 складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. При рівній кількості голосів поданих за і проти даного рішення, голос голови тендерного комітету є вирішальним.

Рішення тендерного комітету оформляється протоколом, що підписується всіма членами тендерного комітету, що прийняли участь у голосуванні.

Замовник вправі скасувати або змінити рішення тендерного комітету.

Претендент має право:

- Одержувати від тендерного комітету вичерпну інформацію з умов і порядку проведення підрядних торгів;

- Звертатися в тендерний комітет із проханням про відстрочку представлення оферти в письмовому виді.

- Особа здобуває статус претендента з моменту звертання в тендерний комітет для участі в торгах. Особа втрачає статус претендента в наступних випадках:

- За бажанням претендента — на будь-якій підготовчій
стадії;

- Внаслідок не проходження попередньої кваліфікації, невнесення першого задатку до моменту представлення оферти;

- Внаслідок порушення претендентом дійсного положення
або відомих йому умов торгів.

З моменту реєстрації оферти претендент здобуває статус оферента.

Інженерно-консультаційна фірмаможе залучатися організатором торгів і тендерним комітетом для проведення попередніх досліджень і видачі висновку про доцільність виставляння на торги конкретного обсягу, підготовки тендерної документації, розробки умов попередньої кваліфікації, оцінки оферт і видачі рекомендацій про присудження контракту, оцінки пропозицій і прохань претендентів, що надходять у процесі підготовки торгів, роз'яснення їм умов контракту і виконання інших послуг. Інженерно-консультаційна фірма може залучатися і претендентом для розробки оферти. Але варто мати на увазі, що та сама інженерно-консультаційна фірма не має право співробітничати в процесі підготовки конкретних торгів одночасно з замовником, організатором торгів і тендерним комітетом з однієї сторони і з претендентом з іншої сторони.

Кредитно-фінансова установаздобуває статус учасника торгів, якщо організатор торгів відкриває спеціальні рахунки в ньому для здійснення фінансових операцій, зв'язаних із проведенням підрядних торгів, у тому числі по депонуванню гарантійних застав, а також для здійснення різних розрахунків.

Порядок і умови проведення торгів у багатьох країнах в основному аналогічні. Однак маються і деякі особливості, що випливають із законоположень про торги або зв'язані з визначеними традиціями і звичаями. У ряді країн порядок і умови проведення торгів регламентуються спеціальними законами і декретами.

На процедуру проведення торгів впливає країна, де планується звести інвестиційний об'єкт. Багато країн-імпортерів вимагають, щоб учасники торгів мали в країні своє представництво. У ряді країн для проведення торгів на будівництво державних об'єктів потрібно, щоб закордонна фірма мала місцевого партнера. Більшість країн висуває вимоги по сертифікації для архітекторів і інженерів, що включає освітні критерії і докази наявного досвіду, а в деяких випадках і вимоги по проведенню технічних іспитів.

У проведенні торгів можна виділити кілька етапів:

1. Підготовка торгів;

2. Представлення пропозицій учасниками торгів;

3. Оцінка оферт і вибір переможця підрядних торгів;

4. Підписання контракту.


5.4. Підготовка торгів

Рішення про проведення торгів приймається замовником з урахуванням специфіки об'єктів і готовності проектної документації.

Організація і підготовка торгів здійснюється тендерним комітетом.

Склад тендерного комітету затверджується керівником організації — замовника. По об'єктах, фінансованих за рахунок бюджету, склад тендерного комітету узгоджується з представником державного органа.

Очолює тендерний комітет голова, організує роботу з проведення торгів секретаріат. Крім того, можуть бути притягнуті для його роботи консультанти й експерти.

Тендерний комітет підготовляє і публікує оголошення про торги. Склад інформації, що включається в оголошення про торги,що містить:

• Найменування замовника й організатора торгів;

• Найменування виду торгів і предмета торгів;

• Коротку характеристику місця будівництва;

• Орієнтований обсяг і терміни виконання робіт;

• Умови виконання контракту, необхідність обліку ряду
обмежень;

• Адреса, терміни, умови придбання й інші зведення,
необхідні для одержання тендерної документації;

• Термін надання оферт.

Тендерна документація— комплект документів, що містить вихідну інформацію про технологічних, комерційних, організаційних і інших характеристиках об'єкта і предмета торгів, а також про умови і процедуру торгів.

Тендерна документація включає, як правило, що випливають основні розділи:

• Запрошення для участі в торгах;

• Загальні зведення про обсяг і предмет торгів;

• Технічну частину (проектну документацію) і комерційну частину тендерної документації;

• Інструкції оферентам;

• Форму заявки претендента на участь у торгах;

• Умови і порядок проведення торгів;

• Проект контракту.

По розсуду тендерного комітету склад інформації, що утримується в тендерній документації, може бути скорочений або доповнений. Тендерний комітет поширює тендерну документацію серед всіх учасників, що бажають взяти участь у торгах або організацій, відібраних у результаті попередньої кваліфікації. Тендерна документація поширюється за визначену комітетом плату. Валюту платежу за тендерну документацію встановлює тендерний комітет.

 

5.5. Представлення пропозицій учасниками торгів

 

У міжнародній практиці використовуються різні способи представлення пропозицій для участі в торгах. Перший спосіб припускає, що оферент заповнює і підписує всі сторінки проформи тендера, вказуючи в ній свою ціну й інші конкурсні умови. Заповнена і підписана оферентом проформа тендера має силу тендера і представляється організаторам торгів для участі в процедурі торгів — конкурсному доборі.

Проформа тендера— це формуляр, що підлягає заповненню і підписанню оферентом, коли він згодний узяти на себе всі зобов'язання по виконанню роботи відповідно до загальних і спеціальних умов тендерної документації.

Варто мати на увазі, що термін "тендер" у міжнародній практиці вживається в різних значеннях:

• Як повідомлення про майбутні торги, як запрошення ряду
відомих фірм, що розташовують необхідною технічною і фінансовою базою для участі в торгах, як спеціальне запрошення
однієї або декільком відібраним заздалегідь фірмам для участі в
закритих торгах;

• Як комплект тендерної документації, що відбиває вимоги тендерного законодавства країни-імпортера;

• Як проформа пропозиції, складена організатором торгів, що входить до складу тендерної документації;

• Як пропозиція (оферта) фірми або організації (оферента), що бажають взяти участь у торгах;

• Як закрита процедура (без запрошення учасників торгів), у результаті якої визначається контрагент, з яким полягає контракт (звичайно на технічно складне, унікальне нове обладнання, великі промислові об'єкти).

Другий спосіб припускає представлення оферентом тендера, складеного їм самим і цілком відповідними умовами тендерної документації.

Оферти приймаються в двох конвертах. В зовнішньому конверті утримується заявка на участь у торгах, копія платіжного документа, що підтверджує внесення першого задатку, і внутрішній конверт, у якому знаходяться пропозиції претендента-оферента і банківська гарантія.Внутрішній конверт повинний бути запечатаний претендентом на момент подачі оферти. При прийманні оферти секретаріат тендерного комітету перевіряє повноту зовнішнього конверта. Якщо в зовнішньому конверті оферти відсутній один із зазначених вище документів, тендерний комітет може прийняти рішення про відмовлення в прийманні оферти.

Перший гарантійний завдатокявляє собою форму забезпечення виконання прийнятого на себе претендентом зобов'язання брати участь у торгах на умовах організатора торгів і нести всі зв'язані з цим ризики. Як основну форму першого гарантійного завдатку рекомендується внесення оферентом заставної суми — завдатку на рахунок у банку за вказівкою тендерного комітету. При визначенні його величини виходять з того, щоб, з одного боку, завдаток в основному компенсував збиток замовника у випадку відмовлення оферента — переможця торгів від підписання контракту, а з іншого боку — щоб не створилося перешкод для залучення до участі в торгах достатнього числа конкуруючих претендентів. У міжнародній практиці величина цього задатку складає до 2% від ціни предмета торгів, у Росії в 1994 році ця сума не перевищувала 1% . Завдатки, внесені учасниками торгів (крім переможця), повертаються їм протягом часу, зазначеного в тендерній документації. Завдаток відчужується, якщо претендент:

• Не збереже силу і незмінність своєї пропозиції протягом часу, визначеного в тендерній документації або запропонованого претендентом;

• Відмовиться укласти офіційні угоди з замовником
після того, як його пропозиція буде прийнято замовником до закінчення терміну дії пропозиції.

У випадку виграшу на торгах завдаток враховується при визначеної остаточної суми договірної ціни.

Пропозиції направляються в тендерний комітет рекомендованим листом або здаються під розписку.

Пропозиції, що надійшли після встановленого терміну, не розглядаються. Дата здачі пропозицій визначається датою реєстрації при здачі під розписку або по даті, зазначеної на поштовому штемпелі.

Претенденти вправі звернутися до тендерного комітету в разі потреби розробки більш ретельного і науково обґрунтованої техніко-комерційної пропозиції з проханням про збільшення часу для його підготовки.

У випадку надання тендерним комітетом додаткового часу для підготовки тендерної пропозиції одному з учасників ця ж умова поширюється на всіх інших учасників торгів. Претендент вправі, приймаючи в цілому контрактні умови, що утримуються в тендерній документації, додавати й окремі виправлення до цих умов, а також представити альтернативна пропозиція.

Альтернативна пропозиція — пропозиція, надана одночасно з основним, утримуюче, що відрізняються від основної пропозиції умови.

Учасник торгів має право відкликати свою пропозицію до встановленого терміну відкриття торгів, повідомивши про цьому письмово або по телефаксі.

Претендент, що вирішив взяти участь у торгах, представляє в тендерний комітет наступні документи:

• Заявку на участь у підрядних торгах, у якій повідомляється
рішення претендента про участь у торгах на підставах, приведених у тендерній документації, і його реквізити;

• Копію платіжного документа, що підтверджує внесення
першого задатку і тимчасове поручительство у формі гарантії
банку;

• Довідку про ув'язнених в останні 12 місяців контрактах із вказівкою основних умов контрактів, з переліком субпідрядників, іноземних партнерів, якщо вони маються;

• Офертові, розроблену відповідно до вимог тендерної документації.

В Офертіутримуються докладні зведення про організації, за чиїм ім'ям представлена тендерна пропозиція:

• Повне найменування організації (претендента) і його рік­
візити, адреса, телефон, телефакс і інші;

• Профілюючий напрямок діяльності;

• Засвідчені копії реєстраційних і статутних документів;

• Ліцензії на визначені виду діяльності;

• Структура організації (фірми), наявність філій і дочірніх організацій;

• Річний обсяг робіт за останні три роки аналогічних роботам, що є предметом торгів, у тому числі виконаних власними силами;

• Банківські реквізити;

• Дані по складу і кваліфікації технічного і виробничого персоналу за останні три роки;

• Число адміністративно-управлінського персоналу;

• Перелік устаткування, необхідного для виконання розглянутих робіт;

• Дані про фінансове становище, у тому числі балансі, розрахунок прибутків за останні три роки;

• Зведення про платоспроможність претендента, підписані
уповноваженим банком;

• Перелік офісних і виробничих приміщень;

• Досвід і стаж роботи претендента в області, обумовленої
предметом торгів;

• Фотографії, книги, статті, відкликання замовників, що підтверджують досвід претендента і його здатність виконати представлені на торгах роботи.

Технічна частина оферти містить:

• Схеми і графіки провадження робіт;

• Графіки постачання будівельної техніки і технологічного
устаткування;

• Календарні плани виконання робіт;

• Склад приваблюваних матеріальних і трудових ресурсів,
будівельних машин;

• Перелік приваблюваних субпідрядних і транспортних організацій;режим робочого часу, підготовки кадрів;

• Забезпечення працюючим житлом і об'єктами соціальної
інфраструктури;

• Пропозиції по охороні навколишнього середовища, техніці безпеки.

Комерційна частина оферти містить:

• Ціну пропоновану оферентом по предметі торгів, умови
і склад перегляду цін;

• Умови, види і методи внесення платежів у залежності від
рівня цін, передбачуваної форми оплати, порядок фінансування, умови кредитування робіт.

5.6. Оцінка оферт і вибір переможця підрядних торгів.

 

Для розкриття конвертів наказом голови тендерного комітету призначається спеціальна комісія, члени комісії розкривають усі конверти з пропозиціями, що надійшли, повідомляють і реєструють учасників торгів і пропоновану в заявках вартість робіт з підряду, а також додаткову інформацію, якщо це передбачено тендерною документацією. Інша інформація, що стосується змісти пропозицій, не повідомляється.

Після перевірки наявності необхідних зведень і документів і дотримання усіх формальностей складається відповідний протокол. У протоколі повинне бути відзначено, що він оголошений і визнаний правильним. Протокол підписують усі члени комісії. Пропозиції, представлені не за формою або не допущені до торгів, окремо перелічуються в протоколі з указівкою причин, по яких вони були відхилені.

Після того, як усі заявки були розкриті й оголошена пропонована в них вартість робіт з підряду, жодному з учасників торгів не дозволяється вносити які-небудь зміни.

У ході оцінки пропозицій, що надійшли, тендерний комітет має право запрошувати претендентів для пояснень, запитувати в них додаткові зведення і документи.

Пропозиції учасники, що подали, не можуть відзивати свою пропозицію до закінчення роботи комісії, такий крок викликає відчуження "застави серйозності". При наявності помилок, виявлених при перевірці тендерної документації, тендерний комітет вправі надати можливість претендентові внести виправлення в документацію або прийняти інше рішення. Тендерний комітет при оцінці конкурсних пропозицій може користуватися будь-як критеріями і методиками, що рахує кращими. У реальній практиці проведення підрядних торгів застосовуються різні методичні підходи: від вибору переможця по одному критерії — мінімальній запропонованій ціні, до бальної оцінки. Цей досвід узагальнений Інститутом економіки будівництва і нижче пропонуються його рекомендації з оцінки оферт.

У систему показників для оцінки технічної частини оферт можуть входити:

• Показники, що характеризують тимчасові параметри виконання зобов'язань оферента (терміни початку і завершення робіт, введення об'єкта в експлуатацію, постачань продукції тощо);

• Показники якості продукції або послуг, наданих
оферентом (якості рішень генерального плану, містобудівних, архітектурних, об'ємно-планувальних, конструктивних проектних рішень, основних і допоміжних об'єктів, якості виконання інженерно-дослідницьких, проектних, конструкторських, будівельних, монтажних, пусконалагоджувальних, ремонтних робіт, якості постачань технологічного й інженерного устаткування, іншої промислової продукції, якості послуг, що робляться, комплектності постачань і ін.);

• Показники, що характеризують організацію виконання оферентом робіт з погляду дотримання мір безпеки, охорони здоров'я працюючих і охорони навколишнього середовища (заходу для охорони здоров'я і праці, по дотриманню пожежної безпеки, по запобіганню забруднення повітря, поверхні землі і під земних вод і ін.);

• Показники, що характеризують рівень організації оферентом керування процесами підготовки і реалізації проектування, будівництва або виконання комплексів робіт, рівень кваліфікації робітників і адміністративно-управлінського персоналу (використання сучасних методів керування проектами, автоматизованих систем обробки інформації, забезпечення збалансованості графіків провадження робіт, застосування прогресивної структури керівництва підприємством, залучення висококваліфікованих фахівців і ін.);

• Показники, що характеризують технічний рівень засобів виробництва, використовуваних оферентом (якісний рівень машин, механізмів, технологічних процесів, засобів контролю за якістю і ступінь оснащеності оферента цими засобами);

• Показники, що характеризують ступінь використання місцевих ресурсів іноземними підрядчиками, а також підрядчиками з інших регіонів (місцевої робочої сили по тим професіям, по яких у регіоні мається неповна зайнятість матеріалів, виробів і напівфабрикатів місцевого виробництва, коли в регіоні маються надлишкові потужності по їх виготовленню, відходів місцевого промислового виробництва й ін. ресурсів);

• Показники, що характеризують технічні і майнові
гарантії, що представляються оферентом (по безкоштовному усуненню виявлених дефектів і недоробок протягом гарантійного терміну, по компенсації можливого збитку замовника тощо);

• Інші показники технічної частини оферт, обумовлені
замовником для кожного конкретного випадку.

До складу показників для оцінки комерційної частини оферт можуть входити:

• Запропонована оферентом ціна предмета підрядних торгів
(здійснення будівництва, виконання комплексу робіт, надання послуг, постачання продукції) із вказівкою в якій валюті й у цінах якого періоду розрахована запропонована ціна;

• Запропонований оферентом метод обліку при здійсненні
розрахунків за виконані роботи наступних змін рівня
цін у зв'язку з інфляційними процесами, зміною законодавства в області податкової політики і з інших питань;

• Пропозиції оферента за умовами і порядком фінансування і кредитування підрядних робіт.

Замовник не має права вести які-небудь переговори по предметі торгів з оферентами або з іншими особами з моменту оголошення про проведення торгів до моменту твердження результатів торгів.

Якщо в ході переговорів з переможцем торгів претендент висуває неприйнятні вимоги, тендерний комітет з узгодження з замовником вправі почати переговори з претендентом, що зайняв наступне місце. Після проведення торгів замовник (організатор торгів) повертає суму задатку претендентам протягом установленого терміну з моменту оголошення переможця торгів. Цей термін не може перевищувати п'яти банківських днів.

Торги можуть бути оголошені тендерним комітетом що не відбулися, якщо:

• До моменту закінчення терміну закриття торгів не надійшло ні
однієї оферти;

• Усі представлені оферти не містять банківських гарантій.
У випадку, якщо всі представлені оферти не відповідають

умовам тендерної документації, торги вважаються що відбулися, але мають негативний результат. У цьому випадку замовник може призначити повторні торги.

Результати торгів тендерний комітет у формі протоколу представляє організаторові торгів для твердження в триденний термін після ухвалення відповідного рішення, після чого організатор торгів у тижневий термін розглядає представлені документи і приймає рішення про затвердження результатів торгів. У іншому випадку результатів торгів організатор торгів приймає мотивоване рішення і направляє його в тендерний комітет. При цьому організатор торгів вправі прийняти будь-як рішення за результатами торгів:

• Підписання угоди про наміри між замовником і
оферентом або оферентами з метою проведення подальших переговорів.

• Підписання контракту між замовником і оферентом;

• Проведення повторних торгів.

Торги вважаються закритими після твердження їхніх результатів організатором торгів.

Підписання контракту з фірмою, що виграла торги, є останнім етапом проведення торгів. Відповідно до умов торгів у всіх країнах оферент, що виграла торги, зобов'язаний внести друга гарантійна застава. Другий завдаток (друга гарантійна застава) являє собою форму забезпечення виконання прийнятого на себе оферентом зобов'язання укласти контракт і виконувати підрядні роботи або постачання продукції, що виставлялися на торгах.

При виборі однієї з декількох форм другого гарантійного завдатку і його величини організатор торгів повинний враховувати реальні фінансові можливості потенційних претендентів і їхніх передбачуваних поручителів. У Росії в 1994 році величина цієї застави встановлювалася на відносно невисокому рівні або взагалі не встановлювалася, маючи у виді, що функції другої гарантійної застави виконувала банківська гарантія. Після виконання замовлення друга гарантійна застава повертається постачальникові, причому спосіб цього повернення також може бути різним: або цілком після постачання устаткування, або частинами в міру виконання замовлення (пропорційно постачанням). Організатори торгів, що виступають після проведення торгів вже в ролі замовників, мають право використовувати цей задаток для покриття окремих претензій, що виникають у ході виконання замовлення (у випадку постачання неякісного устаткування, запізнення з початком постачання і так далі).

Умови контрактів, що укладаються за результатами торгів, практично мало або зовсім не відрізняються від умов звичайних контрактів. Однак іноді вони містять деякі специфічні умови. Висновок угоди за результатами торгів може вироблятися також шляхом застосування (акцепту) пропозиції оферента без наступного підписання контракту обома сторонами.

Організація і проведення торгів здійснюється за рахунок засобів замовника з віднесенням на вартість будівництва, а також засобів від продажу тендерної документації. При виявленні порушень торгів їхні підсумки вважаються недійсними, а організатор торгів виплачує компенсацію витрат усім, хто взяв участь у торгах. Розмір компенсації визначається розрахунком, виходячи з фактично понесених витрат. Особа, що прийняла рішення про участь у торгах підряду в якості оферента, несе усі витрати, збитки і ризики, зв'язані з цим рішенням. Так, претендент зобов'язаний в оголошений термін викупити тендерну документацію по оголошеній ціні, у термін внести гарантійну заставу в оголошеній сумі і формі, передбаченої умовами торгів. Оферент зобов'язаний у встановленій формі в оголошені терміни представити фінансові гарантії і забезпечення, передбачені умовами торгів. Порушення кожного з фінансових умов спричиняє безумовну втрату статусу учасника торгів з майновими наслідками, передбаченими умовами торгів.

5.7. Вторинні, третинні і повторні торги

Оферент, що виграв торги і контракт, що уклав, має право призначити й оголосити вторинні торги на виконання частини робіт, обумовлених контрактом. При цьому проведення вторинних торгів не повинне порушувати умов укладеного контракту. Аналогічним образом може надійти оферент, що виграв вторинні торги, і у свою чергу оголосити третинні торги на виконання окремих видів робіт або постачань. Порядок і умови проведення вторинних і третинних торгів той же, що і при проведенні первинних торгів. Замовник має право призначити повторні торги на той же самий об'єкт із тим же предметом торгів, якщо в результаті первинних торгів контракт не був присуджений.

 


Читайте також:

  1. А) Підрядні роботи
  2. Аукціонні торги
  3. Біржові торги: поняття, принципи, порядок проведення
  4. Вопрос 14. Подрядные торги в строительстве.
  5. Електронні торги
  6. ОДНОРІДНА ПІДРЯДНІСТЬ
  7. Підрядні допустові речення
  8. Підрядні речення мети
  9. Підрядні речення причини
  10. Підрядні речення часу (без сполучника cum)
  11. Порядок виставлення товарів на торги і їх зняття




Переглядів: 1228

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Використання матеріальних ресурсів на місці проведення робіт. | Контракти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.034 сек.