Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Memorize the following vocabulary units.

buoyancy, fixed aerodynamic surfaces, propulsion, performance, hypersonic, jet fighter, fuel, refueling, straight wing, sweep wing, subsonic, transonic, supersonic

2. Transcribe the words:

aircraft, airplane, buoyancy, aerodynamic, propulsion, hypersonic, altitude, design

3. Match the words from the texts (1-5) with their synonyms (A-E):

speed A sailplane
buoyancy B productivity
glider C velocity
performance D carrying capacity
maneuverable E easy-to-handle

4. Match the words from the texts (1-10) with the definitions (A-J):

craft A pushing forwards
altitude B a type of aircraft which derives both lift and propulsion from one or two sets of horizontally revolving overhead rotors
lift C spaceship
propulsion D the capabilities of a machine, product, or vehicle
helicopter E a rigid horizontal structure that projects from both sides of an aircraft and supports it in the air
performance F upward force exerted by the air on an aerofoil or other structure
wing G rapidity of movement or action
speed H material such as coal, gas, or oil that is burned to produce heat or power
fuel I a fast military aircraft designed for attacking other aircraft
fighter J the height of an object or point in relation to sea level or ground level

5. Explain in English and translate the words and expressions into Russian:

airplane, aircraft, propulsion, regimes of flight, hypersonic speed, sound barrier, passenger airplane

6. Complete the text with the words from the box

fixed shape engines pressure
wings surface propeller. forward
blades air nose steer

An airplane is a heavier-than-air craft with (1) wings (that is, wings that don’t move) and one or more (2). In many airplanes, the engine turns a (3). Propellers are found mostly on a plane’s (4) or (5). The propeller is made of several (6) around a center, or hub. The front (7) of each blade is rounded. It has an airfoil (8). As the propeller rotates, it causes (9) to move faster in front of the blades than behind them. The air (10), then, is lower in front than in back. This difference pulls the propeller (11). The airplane is pulled forward, too. But there’s more to flying than moving forward. An airplane pilot also needs to (12) the craft. For this, the plane has “control surfaces.” These are moveable flaps on the plane’s wings and tail.

7. Find in the texts the Russian equivalents for the following words and expressions:

(1) vehicle, (2) motor, (3) power plant , (4) rotor plane, (5) airfoil, (6) tempo, (7) supersonic Mach number, (8) hypersonic velocity, (9) efficiency

8. Answer the following questions. Begin your answers with such introductory phrases as: as far as I know; as far as I remember; to my mind; certainly; it's hard to tell; probably; of course; if I am not mistaken, etc.

1) Is every aircraft an airplane? Why?

2) Why are there so many different types of airplanes?

3) What are four basic wing types?

4) What are the speed classifications?

5) What does the term Mach mean?

6) What purposes are airplanes designed for?

7) Can you compare the performances of passenger airplanes and jet fighters?


Читайте також:

  1. A. Give the definitions for the following terms and expressions. What are these methods used for? What can they help to an investigator?
  2. A. Mind the vocabulary that you will here in the conversation.
  3. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  4. A. Role-play the following situation.
  5. A. Study the following.
  6. A. Which of the following phrases would you use while commenting on someone's features to express a) respect b) amusement c) contempt?
  7. Active Vocabulary
  8. Active Vocabulary
  9. Active Vocabulary
  10. Active Vocabulary
  11. Active Vocabulary
  12. Active Vocabulary




Переглядів: 564

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Unit 10 Airplane structure

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.