Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Морський транспорт

На морський транс­порт припадає понад j вантажообігу країни. Він здійснює перевезення вантажів і пасажирів у Чорноморсько-Азовському басейні. Тут знаходяться порти Чорного та Азовського морів і нижньої течії річки Дунаю. Дунай доступний для морських суден на 170 км від гирла.

Чорноморсько-Азов-ський басейн має надзвичайно сприятли­ве географічне розташування для розвитку морського транспорту. Його порти незамерзаючі і мають порівняно неглибокі підходи. Роз­виткові пасажирських перевезень морським транспортом України сприяє велика кількість курортів і туристичних баз на узбережжях Чорного, Азовського та Середземного морів.

За середніми визначеннями вантажних перевезень (близько 600 км) морський транспорт посідає перше місце серед інших видів транс­порту. Але за відстанню перевезення пасажирів значно поступається залізничному і особливо повітряному транспорту.

У структурі перевезень вантажів морськими суднами перева­жають руди металів, кам'яне вугілля, нафта і нафтопродукти, буд­івельні матеріали.

Цей вид транспорту перетворюється нині у провідний щодо забезпечення зовнішньоекономічних зв'язків.

Серед експортних вантажів переважають залізна і марганце­ва руди, метали, вугілля, машини і устаткування, продукція хімічної промисловості, а також сільського господарства. За допомогою морського транспорту в Україну надходять нафта, різноманітне об­ладнання і машини, джут, чай, кава, цитрусові, банани тощо.

Досить значні обсяги вантажів належать каботажним переве­зенням, тобто між портами України. Вони здійснюються в середньо­му на відстань, що не перевищує 150 км, тому їх частка у вантажо-ообігу морського транспорту України незначна.

Найбільшим морським портом України є Одеса. Він обладна­ний під контейнерні перевезення. Тут на залізничній станції Одеса-Порт відбувається перевантаження із залізничного на морський транспорт і навпаки. Одеса має регулярне сполучення більш як із 100 країнами світу. В Одесі обробляють понад 20 млн. т вантажів, що становить 20% морського вантажообігу країни. Це такі вантажі, як нафта, зерно, руда, будівельні матеріали, цукор тощо. Одеса як морський порт не має собі рівних в Україні за перевезенням паса­жирів. У майбутньому Одеський порт перетвориться у значний центр перевезення зарубіжних туристів.

На південний захід від Одеси на березі Сухого лиману знахо­диться порт Іллічівськ. Сюди надходять марганець, вугілля, заліз­на руда, будівельні матеріали, хімічні добрива, каучук, зерно, олія тощо. З 1978 р. в Іллічівську працює міжнародна поромна перепра­ва Іллічівськ-Варна (Болгарія).

Своєрідну спеціалізацію має порт Южний на Аджалицькому лимані. Він призначений для переробки аміаку, який надходить тру­бопроводом Тольятті (Росія) - Горлівка - Одеса.

У гирлі Південного Бугу за 74 км від моря знаходиться порт Миколаїв (порти Октябрськ, Дніпробузький). Тут обробляють пе­реважно нафтові вантажі, марганцеву руду, вугілля, метал.

У гирлі Дніпробузького лиману знаходиться порт Очаків.

У гирлі Дніпра розташований Херсон. Основні його вантажі: вугілля, ліс, зерно, метал, залізна і марганцева руди, нафта. Це од­ночасно і морський, і річковий порт. Тут здійснюється перевалка вантажів з річкових на морські судна і навпаки.

Значними портами Азовського моря є Керч, Маріуполь, Бер­дянськ. Переважними видами вантажів, що переробляють ці порти, є залізна руда, вугілля, а також рибні продукти.

Морські порти знаходяться і в гирлі Дунаю. Це Вилкове, Кілія, Ізмаїл і Рені. Останній за вантажообігом поступається в Україні тільки Одесі та Іллічівську. Він відіграє велику роль у зв'язках дер­жави з країнами Південно-Східної і Центральної Європи.

Пасажирські перевезення здійснюють в Україні 17 морських портів. Найбільший обсяг пасажиропотоків припадає на порти Чор­ного моря: Севастополь, Ялту, Євпаторію й Одесу, значно менший на Феодосію, Ізмаїл, Іллічівськ, Керч і Бердянськ. Серед пасажирсь­ких перевезень переважають каботажні. Найбільший пасажиропотік у міжнародних перевезеннях здійснюється паромною переправою че­рез Керченську протоку. Досить інтенсивні зв'язки між Україною і Росією відбуваються за маршрутами Маріуполь-Єйськ, Бердянськ-Азов, Бердянськ-Єйськ.


Читайте також:

  1. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  2. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  3. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  4. V. Перевезення вантажів у прямому змішаному сполученні за участю залізниць та інших видів транспорту
  5. Аварії і катастрофи на транспорті.
  6. Аварії на транспорті
  7. Аварії на транспорті
  8. Аварії на транспорті
  9. Аварії на транспорті.
  10. Автоматизація технологічних процесів і транспортні засоби.
  11. Автомобильный транспорт и безопасность дорожного движения
  12. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави




Переглядів: 813

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика галузі | Річковий транспорт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.