МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Характеристика галузі
Водний транспорт - вид транспорту, що виконує перевезення вантажів і пасажирів по водних шляхах, як природних (ріки, озера, моря, океани, протоки), так і штучних (канали, водосховища і т.ін.), поділяється на морський та річковий. Морський транспорт - вид транспортної сфери матеріального виробництва, який здійснює перевезення вантажів та пасажирів морськими суднами. Морський транспорт широко застосовується для міжнародних та внутрішніх перевезень 6. Річковий транспорт - вид транспорту, що здійснює перевезення пасажирів та вантажів в основному по внутрішніх водних шляхах, як природних, так і штучних (канали, водосховища, шлюзовані ділянки річок). Виділяють магістральні річкові шляхи, в т.ч. міжнародні, що обслуговують зовнішньоторговельні перевезення деяких країн, міжрайонні, що обслуговують перевезення між великими районами всередині країни, і місцеві, що обслуговують внутрірайонні зв'язки. Для функціонуваня водного транспорту потрібні плавзасоби, порти і водні шляхи. Порт - ділянка берега моря, озера, водосховища або ріки і прилегла водна площа, штучно або природно захищені від хвилювання, обладнані для стоянки та обслуговування суден, виконання перевантажних та інших операцій. Розрізняють порти морські, що обслуговують морське судноплавство, і річкові - на внутрішніх водних шляхах. Основні елементи порту: акваторія (водна частина) і територія (берегова частина). До складу акваторії звичайно входять водні підходи до портів, рейди та внутрішні басейни. Водні підходи можуть бути природними (у вигляді ділянки моря або річки) або штучними (з влаштуванням підхідних каналів, що зв'язують порти з природними глибинами). Рейди - це ділянки акваторії, захищені від сильного хвилювання, де судна можуть стояти на якорях в очікуванні дозволу на підхід до причалів або на вихід з порту. При відсутності в портах глибоководних причалів на рейдах також виконують перевантажні операції, для чого використовують допоміжні мілкосидячі судна - ліхтери та баржі. Внутрішні басейни (іноді звуться гаванями або портовими басейнами), що прилягають безпосередньо до портової території, призначені для стоянки суден біля причалів, у них відбуваються основні та деякі допоміжні вантажні операції. Судноплавна траса до портів обладнується знаками навігаційної обстановки. Територія порту включає: сухопутні підходи до порту (залізниці, автомобільні дороги, трубопроводи транспортного призначення); прикордонну частину, що примикає до причальної лінії, на котрій розміщуються так звані прикордонні залізничні колії і автомобільні проїзди, перевантажувальні пристрої і механізми, склади і майданчики для короткочасного зберігання вантажів, пасажирський вокзал (морський, річковий), тилову частину, яку звичайно займають внутрішньопорто-вими залізницями, автомобільними дорогами (в т.ч. міського транспорту), складами тривалого зберігання вантажів, підсобними підприємствами портів, службовими та адміністративними спорудами. Гідротехнічні споруди порту: захисні споруди - моли, хвилеломи; причальні споруди - пірси, портові і набережні; суднопідйомні і судноремонтні споруди - елінги, доки. До портових гідротехнічних споруд відносяться також морські маяки і знаки судноплавної обстановки, розташовані в межах акваторії порту. Основні технічні характеристики портів: глибина біля причалу, довжина причальної лінії і відмітка портової території. Глибина біля причалу відраховується від найнижчого судноплавного рівня води і визначається розрахунковими осадками суден і запасом глибин під кілем судна. В сучасних портах глибина біля причалів для суховантажних суден складає 10-15 метрів, нафтоналивних - 15-20 метрів 8. Довжина причальної лінії визначається кількістю суден, які можуть одночасно стояти біля причалів і підлягати обробці. Кількість причалів встановлюється окремо по кожній категорії вантажів. Крім причалів, необхідних для виконання вантажних і пасажирських операцій, в портах є також допоміжні причали, що обслуговують бункеровку, стоянку службово-допоміжного флоту, ремонт. Відмітка портової лінії (підвищення над рівнем води) вибирається з таким розрахунком, щоб територія порту при високому стоянні рівня не затоплювалася і були створені найбільш сприятливі умови для виконання вантажних та інших операцій. Судна Судном називають складну плаваючу інженерну споруду, призначену для перевезення вантажів і пасажирів (транспортні судна), для виконання днопоглиблювальних робіт, видобування мінерально-будівельних матеріалів (технічні судна) або для обслуговування транспортних і технічних суден та створення їм необхідних умов для виробничої праці (допоміжні судна). Судно складається із таких основних комплексів: • корпусаосновної частини судна, що складається з непроникної обшивки днища і бортів, настилу-палуби; надбудови, переділок; • суднової енергетичної установки,що складається з головних двигунів, які приводять у дію рушій, дизель-генератори, розподільні пристрої, допоміжні механізми і системи; • суднових рушіївтрьох типів; • суднових пристроїв,призначених для керування судном і забезпечення його експлуатації; • суднових системдля забезпечення роботи енергетичної установки та призначених для створення нормальних умов життя екіпажу; • радіонавігаційного обладнання; • засобів автоматизації. Читайте також:
|
||||||||
|