Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристика галузі

 

Водний транспорт - вид транспорту, що виконує перевезення вантажів і пасажирів по водних шляхах, як природних (ріки, озера, моря, океани, протоки), так і штучних (канали, водосховища і т.ін.), поділяється на морський та річковий.

Морський транспорт - вид транспортної сфери матеріального виробництва, який здійснює перевезення вантажів та пасажирів морсь­кими суднами. Морський транспорт широко застосовується для міжнародних та внутрішніх перевезень 6.

Річковий транспорт - вид транспорту, що здійснює перевезення пасажирів та вантажів в основному по внутрішніх водних шляхах, як природних, так і штучних (канали, водосховища, шлюзовані ділянки річок). Виділяють магістральні річкові шляхи, в т.ч. міжнародні, що обслуговують зовнішньоторговельні перевезення деяких країн, міжрай­онні, що обслуговують перевезення між великими районами всередині країни, і місцеві, що обслуговують внутрірайонні зв'язки.

Для функціонуваня водного транспорту потрібні плавзасоби, порти і водні шляхи.

Порт - ділянка берега моря, озера, водосховища або ріки і прилегла водна площа, штучно або природно захищені від хвилювання, обладнані для сто­янки та обслуговування суден, виконання перевантажних та інших операцій. Розрізняють порти морські, що обслуговують морське суд­ноплавство, і річкові - на внутрішніх водних шляхах.

Основні елементи порту: акваторія (водна частина) і територія (берегова частина). До складу акваторії звичайно входять водні підхо­ди до портів, рейди та внутрішні басейни. Водні підходи можуть бути природними (у вигляді ділянки моря або річки) або штучними (з влаш­туванням підхідних каналів, що зв'язують порти з природними гли­бинами). Рейди - це ділянки акваторії, захищені від сильного хви­лювання, де судна можуть стояти на якорях в очікуванні дозволу на підхід до причалів або на вихід з порту. При відсутності в пор­тах глибоководних причалів на рейдах також виконують перевантажні операції, для чого використовують допоміжні мілкосидячі суд­на - ліхтери та баржі. Внутрішні басейни (іноді звуться гаванями або портовими басейнами), що прилягають безпосередньо до пор­тової території, призначені для стоянки суден біля причалів, у них відбуваються основні та деякі допоміжні вантажні операції. Судноп­лавна траса до портів обладнується знаками навігаційної обста­новки.

Територія порту включає: сухопутні підходи до порту (залізниці, автомобільні дороги, трубопроводи транспортного призначення); при­кордонну частину, що примикає до причальної лінії, на котрій розмі­щуються так звані прикордонні залізничні колії і автомобільні про­їзди, перевантажувальні пристрої і механізми, склади і майданчики для короткочасного зберігання вантажів, пасажирський вокзал (морський, річковий), тилову частину, яку звичайно займають внутрішньопорто-вими залізницями, автомобільними дорогами (в т.ч. міського транс­порту), складами тривалого зберігання вантажів, підсобними підприє­мствами портів, службовими та адміністративними спорудами.

Гідротехнічні споруди порту: захисні споруди - моли, хвилело­ми; причальні споруди - пірси, портові і набережні; суднопідйомні і судноремонтні споруди - елінги, доки. До портових гідротехнічних споруд відносяться також морські маяки і знаки судноплавної обста­новки, розташовані в межах акваторії порту.

Основні технічні характеристики портів: глибина біля причалу, довжина причальної лінії і відмітка портової території. Глибина біля причалу відраховується від найнижчого судноплавного рівня води і визначається розрахунковими осадками суден і запасом глибин під кілем судна. В сучасних портах глибина біля причалів для сухован­тажних суден складає 10-15 метрів, нафтоналивних - 15-20 метрів 8. Довжина причальної лінії визначається кількістю суден, які можуть од­ночасно стояти біля причалів і підлягати обробці. Кількість причалів встановлюється окремо по кожній категорії вантажів. Крім причалів, необхідних для виконання вантажних і пасажирських операцій, в пор­тах є також допоміжні причали, що обслуговують бункеровку, сто­янку службово-допоміжного флоту, ремонт. Відмітка портової лінії (підвищення над рівнем води) вибирається з таким розрахунком, щоб територія порту при високому стоянні рівня не затоплювалася і були створені найбільш сприятливі умови для виконання вантажних та інших операцій.

Судна

Судном називають складну плаваючу інженерну споруду, призначену для перевезення вантажів і пасажирів (транспортні судна), для виконання днопоглиблювальних робіт, видобування міне­рально-будівельних матеріалів (технічні судна) або для обслугову­вання транспортних і технічних суден та створення їм необхідних умов для виробничої праці (допоміжні судна).

Судно складається із таких основних комплексів:

корпусаосновної частини судна, що складається з непроникної обшивки днища і бортів, настилу-палуби; надбудови, переділок;

суднової енергетичної установки,що складається з головних двигунів,

які приводять у дію рушій, дизель-генератори, розподільні пристрої, допоміжні механізми і системи;

суднових рушіївтрьох типів;

суднових пристроїв,призначених для керування судном і забезпе­чення його експлуатації;

суднових системдля забезпечення роботи енергетичної установки та призначених для створення нормальних умов життя екіпажу;

радіонавігаційного обладнання;

• засобів автоматизації.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. V.3. Общая характеристика кадрового состава муниципальной службы в республике Коми на 2004 год.
  5. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  9. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  10. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ СПОРТУ
  11. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  12. Анализ устойчивости по логарифмическим частотным характеристикам.




Переглядів: 474

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Морський транспорт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.067 сек.