Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи правотворчості

Принципи правотворчості – це основоположні ідеї, керівні основи діяльності, пов'язаної з прийняттям, скасу­ванням або із заміною юридичних норм.

Науковість. Змістом даного принципу є забезпечення у процесі підготовки нормативних актів вивчення економіч­них, політичних та інших факторів розвитку суспільства, його об'єктивних потреб; залучення до розроблення правових актів наукових співробітників, фахівців у відповідній галузі права чи господарства; використання вітчизняного та зарубіжного досвіду, результатів наукових досліджень, експертних вис­новків; врахування правил законодавчої техніки.

Професіоналізм. Займатися безпосередньо правотворчою діяльністю повинні фахівці, професіонали (у тому числі юристи, управлінці, економісти та інші), що забезпечить високий рівень прийнятих рішень. Врахування даного прин­ципу в правотворчій діяльності означає, з одного боку, діяльність Парламенту як вищого органу законодавчої вла­ди на професійній основі.

Законність. Правові акти мають прийматися у межах компе­тенції суб'єктів правотворчості, відповідати Конституції та іншим актам вищої юридичної сили; прийматися відповід­но до встановленої процедури.

Демократизм. Характеризує та передбачає участь гро­мадян, державних і недержавних організацій у процесі правотворчості; ступінь забезпечення демократичного порядку підготовки та прийняття правових актів; врахування су­спільної думки й інтересів широких верств населення.

Гласність. Означає відкритість, «прозорість» правотворчого процесу для широкої громадськості.

Оперативність. Передбачає своєчасність реагування суб'єктів правотворчості на зміни в соціально-економічно­му та політичному розвитку і видання відповідних норма­тивно-правових актів.

Гуманізм. Передбачає те, що зміст правових актів, що приймаються, має бути спрямовано на захист прав і свобод громадян, задоволення їх інтересів і потреб.

Планування. Відповідно для її організації потрібно визначити концепцію-план розвитку законодавства на певний період.


Читайте також:

  1. Абуджийські керівні принципи
  2. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  3. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  4. Антикорупційні принципи
  5. Антикорупційні принципи
  6. Антикорупційні принципи
  7. Антикорупційні принципи
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  10. Б/. Принципи виборчого права.
  11. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  12. Базові принципи психології спорту.




Переглядів: 388

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції правотворчості | Класифікація правотворчості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.